Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er 27+4 og har gått opp 5 kg nå. Det trengte jeg siden jeg gikk ned en del i starten, enda jeg var normalvektig nesten undervektig. Har hyperemesis Med første hadde jeg allerede gått opp 12 kg nå
Føler likevel at magen er vanvittig tung og ryggen er vond. Kvalmen og svimmelheten gjør svangerskapet så mye tyngre enn det trenger, så nå gleder jeg meg til å bli ferdig med dette svangerskapet. Måtte 1. januar komme kjapt og at jeg føder mellom da og 10. ja Jar (termindato).
Jeg føler at kroppen har det tungt ihvertfall, selv om vekta ikke er endret så mye, opp 1,5 kilo sist jeg sjekket. Har nå så masse kynnere at det knyter seg med all aktivitet, og iløpet av dagen blir jeg så sliten av å ha det konstant at det ikke slipper taket når jeg legger meg ned engang Kynnerne er så kraftige at det vises på magen, den går liksom inn på sidene og i underkant, så det ser seriøst ut som jeg har puttet en ball under genseren Jeg er litt demotivert for resten av høsten, og ønsker å komme så nært termin som mulig, vil ikke risikere noe for babyen
Jeg føler at kroppen har det tungt ihvertfall, selv om vekta ikke er endret så mye, opp 1,5 kilo sist jeg sjekket. Har nå så masse kynnere at det knyter seg med all aktivitet, og iløpet av dagen blir jeg så sliten av å ha det konstant at det ikke slipper taket når jeg legger meg ned engang Kynnerne er så kraftige at det vises på magen, den går liksom inn på sidene og i underkant, så det ser seriøst ut som jeg har puttet en ball under genseren Jeg er litt demotivert for resten av høsten, og ønsker å komme så nært termin som mulig, vil ikke risikere noe for babyen
Jeg har slitt litt i alle svangerskapene, men føles som om alt er litt tyngre denne gangen, vet ikke om det påvirkes av at jeg naturligvis er eldre også.. Bekymrer meg litt om hvor mye verre det vil bli når jeg i tillegg blir tyngreJeg er førstegangs og ikke helt forberedt på hva som skjer med kroppen. 25+0 i dag, sliter allerede med mye kynnere. Gått opp 9 kg, noe kroppen helt klart merker. Vant til å være my aktiv, men nå blir jeg sliten av å gjøre ingenting
Jeg har slitt litt i alle svangerskapene, men føles som om alt er litt tyngre denne gangen, vet ikke om det påvirkes av at jeg naturligvis er eldre også.. Bekymrer meg litt om hvor mye verre det vil bli når jeg i tillegg blir tyngre
Kroppen går igjennom ganske mye de 40+ ukene vi går gravide. Bare å prøve å være i aktivitet selv om det er slitsomt, for det vil gjøre svangerskapet og fødselen bedre.Jeg er førstegangs og ikke helt forberedt på hva som skjer med kroppen. 25+0 i dag, sliter allerede med mye kynnere. Gått opp 9 kg, noe kroppen helt klart merker. Vant til å være my aktiv, men nå blir jeg sliten av å gjøre ingenting
Kroppen går igjennom ganske mye de 40+ ukene vi går gravide. Bare å prøve å være i aktivitet selv om det er slitsomt, for det vil gjøre svangerskapet og fødselen bedre.
Sliter veldig med kynnere selv. De er no herk vonde er noen av de og.. kjenner meg igjen i det med å ikke orke noen ting. Jeg prøver likevel å trene litt på gulvet hjemme, men er ikke mye jeg orker. Tenker at noe er bedre enn ingenting. Jeg har lite jern og D-vitamin i kroppen i tillegg til det andre, så er slapp hele tiden. Får jern rett i blodet på sykehuset innimellom da, men det synker omtrent med en gang.
I utgangspunktet er det jo ikke babyen som gir ekstra vekt enda, det er stortsett hormonendring og endring i appetitten. Babyen veier jo minimalt, i tillegg til at mengden ekstra vann og blod i kroppen ikke har økt så mye enda. For min del har vekten da begrenset seg naturlig pga kvalmen. Jeg spiser mindre nå enn før jeg ble gravid. Med min første holdt jeg startvekta til jeg var 6 mnd på vei, men gikk opp totalt omtrent 20 kg. Med nr 2 var jeg mer kvalm og innen jeg var 6 mnd på vei hadde jeg gått ned 7 kg. Endte opp med 13 kg opp fra startvekt ved fødselen. Var overvektig i det siste svangerskapet, så det var virkelig bra jeg ikke gikk opp mer. Er forsåvidt enda overvektig, så nå når jeg er 25 uker på vei så er det fint jeg ikke har gått opp mer, kiloene kommer tidsnokGår opp og ned med hvor tung jeg føler meg jeg og. Ble skikkelig overrasket da jeg gikk forbi et speil i en butikk her i dag, for jeg så jo at magen er myyye større enn hva jeg trodde!
Har gått opp 12-13 kg allerede så det kjennes jo absolutt! Har mye vann i kroppen, så enkelte dager er kroppen stivere enn andre.
Må si jeg er overrasket over at mange her har gått opp så lite da. Skjønner ikke hvordan det går an jeg.. men men. Virker ikke som vekta stopper for min del enda, selv om jeg håper at jeg nå da er en av de som gikk opp mest i 2 trimester og at det nå roer seg.
I utgangspunktet er det jo ikke babyen som gir ekstra vekt enda, det er stortsett hormonendring og endring i appetitten. Babyen veier jo minimalt, i tillegg til at mengden ekstra vann og blod i kroppen ikke har økt så mye enda. For min del har vekten da begrenset seg naturlig pga kvalmen. Jeg spiser mindre nå enn før jeg ble gravid. Med min første holdt jeg startvekta til jeg var 6 mnd på vei, men gikk opp totalt omtrent 20 kg. Med nr 2 var jeg mer kvalm og innen jeg var 6 mnd på vei hadde jeg gått ned 7 kg. Endte opp med 13 kg opp fra startvekt ved fødselen. Var overvektig i det siste svangerskapet, så det var virkelig bra jeg ikke gikk opp mer. Er forsåvidt enda overvektig, så nå når jeg er 25 uker på vei så er det fint jeg ikke har gått opp mer, kiloene kommer tidsnok
Siden du har mye vann i kroppen så er nok det også en del av de ekstra kiloene dine. Og så lenge jordmor ikke er bekymret så trenger du ikke tenke på vekta
30 min gåtur er jo mer enn bra nok Så vær stolt av det du ! Ja, kjipt det der. Energi nivået blir ikke på topp når man mangler jern og D-vitamin, nei.Prøver å komme meg ut på tur 4-5 ganger i uken, bedre å gå 30 min enn ingenting, kjenner det gir både energi og glede Men vant til mye mer aktivitet enn det. Jeg har også lite D-vitamin og lav blodprosent så det gir nok en liten knekk på energi nivået vil jeg tro