Begynner og bli litt tungt

Er 27+4 og har gått opp 5 kg nå. Det trengte jeg siden jeg gikk ned en del i starten, enda jeg var normalvektig nesten undervektig. Har hyperemesis :( Med første hadde jeg allerede gått opp 12 kg nå :eek:

Føler likevel at magen er vanvittig tung og ryggen er vond. Kvalmen og svimmelheten gjør svangerskapet så mye tyngre enn det trenger, så nå gleder jeg meg til å bli ferdig med dette svangerskapet. Måtte 1. januar komme kjapt og at jeg føder mellom da og 10. ja Jar (termindato).
 
Jeg føler at kroppen har det tungt ihvertfall, selv om vekta ikke er endret så mye, opp 1,5 kilo sist jeg sjekket. Har nå så masse kynnere at det knyter seg med all aktivitet, og iløpet av dagen blir jeg så sliten av å ha det konstant at det ikke slipper taket når jeg legger meg ned engang:( Kynnerne er så kraftige at det vises på magen, den går liksom inn på sidene og i underkant, så det ser seriøst ut som jeg har puttet en ball under genseren :eek: Jeg er litt demotivert for resten av høsten, og ønsker å komme så nært termin som mulig, vil ikke risikere noe for babyen
 
Er 27+4 og har gått opp 5 kg nå. Det trengte jeg siden jeg gikk ned en del i starten, enda jeg var normalvektig nesten undervektig. Har hyperemesis :( Med første hadde jeg allerede gått opp 12 kg nå :eek:

Føler likevel at magen er vanvittig tung og ryggen er vond. Kvalmen og svimmelheten gjør svangerskapet så mye tyngre enn det trenger, så nå gleder jeg meg til å bli ferdig med dette svangerskapet. Måtte 1. januar komme kjapt og at jeg føder mellom da og 10. ja Jar (termindato).

Jeg er førstegangs og ikke helt forberedt på hva som skjer med kroppen. 25+0 i dag, sliter allerede med mye kynnere. Gått opp 9 kg, noe kroppen helt klart merker. Vant til å være my aktiv, men nå blir jeg sliten av å gjøre ingenting :meh:
 
Jeg føler at kroppen har det tungt ihvertfall, selv om vekta ikke er endret så mye, opp 1,5 kilo sist jeg sjekket. Har nå så masse kynnere at det knyter seg med all aktivitet, og iløpet av dagen blir jeg så sliten av å ha det konstant at det ikke slipper taket når jeg legger meg ned engang:( Kynnerne er så kraftige at det vises på magen, den går liksom inn på sidene og i underkant, så det ser seriøst ut som jeg har puttet en ball under genseren :eek: Jeg er litt demotivert for resten av høsten, og ønsker å komme så nært termin som mulig, vil ikke risikere noe for babyen
Jeg føler at kroppen har det tungt ihvertfall, selv om vekta ikke er endret så mye, opp 1,5 kilo sist jeg sjekket. Har nå så masse kynnere at det knyter seg med all aktivitet, og iløpet av dagen blir jeg så sliten av å ha det konstant at det ikke slipper taket når jeg legger meg ned engang:( Kynnerne er så kraftige at det vises på magen, den går liksom inn på sidene og i underkant, så det ser seriøst ut som jeg har puttet en ball under genseren :eek: Jeg er litt demotivert for resten av høsten, og ønsker å komme så nært termin som mulig, vil ikke risikere noe for babyen

Her er det også kynnere uansett aktivitet:eek:
 
Ja, pga bekkenet og at jeg blir andpusten av ca ingenting. Og magen er svær og i veien. :p
 
Btw for å toppe seg så har bekkenløsningen meldt sin ankomst nå. Optimalt burde jeg vært i aktivitet for å holde den i sjakk, men aktiviteten må jeg begrense pga kynnere, og er litt bekymret for hva som skjer med kroppen hvis jeg bare skal "sitte på ræva" resten av tiden, kropp og sinn trenger jo aktivitet
 
Jeg er førstegangs og ikke helt forberedt på hva som skjer med kroppen. 25+0 i dag, sliter allerede med mye kynnere. Gått opp 9 kg, noe kroppen helt klart merker. Vant til å være my aktiv, men nå blir jeg sliten av å gjøre ingenting :meh:
Jeg har slitt litt i alle svangerskapene, men føles som om alt er litt tyngre denne gangen, vet ikke om det påvirkes av at jeg naturligvis er eldre også.. Bekymrer meg litt om hvor mye verre det vil bli når jeg i tillegg blir tyngre
 
Jeg har slitt litt i alle svangerskapene, men føles som om alt er litt tyngre denne gangen, vet ikke om det påvirkes av at jeg naturligvis er eldre også.. Bekymrer meg litt om hvor mye verre det vil bli når jeg i tillegg blir tyngre

Er litt bekymret her også for hvordan de neste 15 ukene blir når jeg synes det begynner å bli tungt allerede :p
 
Jeg syns det går så opp og ned. Til tider er alt veldig tungt, og magen er bare i veien. Mens andre dager går det veldog fint. Jeg pleier vanligvis å løpe en del, men det kan jeg bare glemme.... nesten så jeg får kynnere bare ved å tenke tanken :wtf: Men på grunn av bekkenet, så må jeg være i aktivitet. Ellers så går jeg bare rundt med store smerter. Så det som funker for meg er sykling. Så jeg er på spinning flere ganger i uka. Det er veldig liten belastning på bekkenet, og det gjør ikke vondt. Så så lenge det fungerer er jeg veldig glad ;) Det varer sikkert ikke helt ut til januar :(
 
Går opp og ned med hvor tung jeg føler meg jeg og. Ble skikkelig overrasket da jeg gikk forbi et speil i en butikk her i dag, for jeg så jo at magen er myyye større enn hva jeg trodde!

Har gått opp 12-13 kg allerede så det kjennes jo absolutt! Har mye vann i kroppen, så enkelte dager er kroppen stivere enn andre.

Må si jeg er overrasket over at mange her har gått opp så lite da. Skjønner ikke hvordan det går an jeg.. men men. Virker ikke som vekta stopper for min del enda, selv om jeg håper at jeg nå da er en av de som gikk opp mest i 2 trimester og at det nå roer seg.
 
Jeg er førstegangs og ikke helt forberedt på hva som skjer med kroppen. 25+0 i dag, sliter allerede med mye kynnere. Gått opp 9 kg, noe kroppen helt klart merker. Vant til å være my aktiv, men nå blir jeg sliten av å gjøre ingenting :meh:
Kroppen går igjennom ganske mye de 40+ ukene vi går gravide. Bare å prøve å være i aktivitet selv om det er slitsomt, for det vil gjøre svangerskapet og fødselen bedre.

Sliter veldig med kynnere selv. De er no herk:sour: vonde er noen av de og.. kjenner meg igjen i det med å ikke orke noen ting. Jeg prøver likevel å trene litt på gulvet hjemme, men er ikke mye jeg orker. Tenker at noe er bedre enn ingenting. Jeg har lite jern og D-vitamin i kroppen i tillegg til det andre, så er slapp hele tiden. Får jern rett i blodet på sykehuset innimellom da, men det synker omtrent med en gang.
 
Kroppen går igjennom ganske mye de 40+ ukene vi går gravide. Bare å prøve å være i aktivitet selv om det er slitsomt, for det vil gjøre svangerskapet og fødselen bedre.

Sliter veldig med kynnere selv. De er no herk:sour: vonde er noen av de og.. kjenner meg igjen i det med å ikke orke noen ting. Jeg prøver likevel å trene litt på gulvet hjemme, men er ikke mye jeg orker. Tenker at noe er bedre enn ingenting. Jeg har lite jern og D-vitamin i kroppen i tillegg til det andre, så er slapp hele tiden. Får jern rett i blodet på sykehuset innimellom da, men det synker omtrent med en gang.

Prøver å komme meg ut på tur 4-5 ganger i uken, bedre å gå 30 min enn ingenting, kjenner det gir både energi og glede :shy: Men vant til mye mer aktivitet enn det. Jeg har også lite D-vitamin og lav blodprosent så det gir nok en liten knekk på energi nivået vil jeg tro :hilarious:
 
Ja merker at alt er tyngre nå ja. Syntes det er tyngre dette svangerskapet enn med de to andre :D
 
Går opp og ned med hvor tung jeg føler meg jeg og. Ble skikkelig overrasket da jeg gikk forbi et speil i en butikk her i dag, for jeg så jo at magen er myyye større enn hva jeg trodde!

Har gått opp 12-13 kg allerede så det kjennes jo absolutt! Har mye vann i kroppen, så enkelte dager er kroppen stivere enn andre.

Må si jeg er overrasket over at mange her har gått opp så lite da. Skjønner ikke hvordan det går an jeg.. men men. Virker ikke som vekta stopper for min del enda, selv om jeg håper at jeg nå da er en av de som gikk opp mest i 2 trimester og at det nå roer seg.
I utgangspunktet er det jo ikke babyen som gir ekstra vekt enda, det er stortsett hormonendring og endring i appetitten. Babyen veier jo minimalt, i tillegg til at mengden ekstra vann og blod i kroppen ikke har økt så mye enda. For min del har vekten da begrenset seg naturlig pga kvalmen. Jeg spiser mindre nå enn før jeg ble gravid. Med min første holdt jeg startvekta til jeg var 6 mnd på vei, men gikk opp totalt omtrent 20 kg. Med nr 2 var jeg mer kvalm og innen jeg var 6 mnd på vei hadde jeg gått ned 7 kg. Endte opp med 13 kg opp fra startvekt ved fødselen. Var overvektig i det siste svangerskapet, så det var virkelig bra jeg ikke gikk opp mer. Er forsåvidt enda overvektig, så nå når jeg er 25 uker på vei så er det fint jeg ikke har gått opp mer, kiloene kommer tidsnok :meh:

Siden du har mye vann i kroppen så er nok det også en del av de ekstra kiloene dine. Og så lenge jordmor ikke er bekymret så trenger du ikke tenke på vekta :rolleyes:
 
Veldig tungt.
26+4 nå. Gått opp 8 kg, mye kynnere. Anpusten bare av å gå fra stua til kjøkkenet :)

gleder meg til å få tilbake kroppen min...
 
Føler egentlig hvert svangerskap blir tyngre og tyngre. Men er heldigvis ikke like plaget med ryggen som sist. Sliter likevell med mye kvalme enda. Jeg har gått opp 3.5 kg siden startvekt så føler ikke enda at ting er så tungt med magen. Men babyen ligger i tverrleie og jeg er sykt andpusten så det gjør ting tungt likevell
 
I utgangspunktet er det jo ikke babyen som gir ekstra vekt enda, det er stortsett hormonendring og endring i appetitten. Babyen veier jo minimalt, i tillegg til at mengden ekstra vann og blod i kroppen ikke har økt så mye enda. For min del har vekten da begrenset seg naturlig pga kvalmen. Jeg spiser mindre nå enn før jeg ble gravid. Med min første holdt jeg startvekta til jeg var 6 mnd på vei, men gikk opp totalt omtrent 20 kg. Med nr 2 var jeg mer kvalm og innen jeg var 6 mnd på vei hadde jeg gått ned 7 kg. Endte opp med 13 kg opp fra startvekt ved fødselen. Var overvektig i det siste svangerskapet, så det var virkelig bra jeg ikke gikk opp mer. Er forsåvidt enda overvektig, så nå når jeg er 25 uker på vei så er det fint jeg ikke har gått opp mer, kiloene kommer tidsnok :meh:

Siden du har mye vann i kroppen så er nok det også en del av de ekstra kiloene dine. Og så lenge jordmor ikke er bekymret så trenger du ikke tenke på vekta :rolleyes:

Nei, vet jo at babyen veier kun litt over 1 kg nå, så desto mer frustrerende å ha gått opp så mye. Er heldigvis normalvektig i utgangspunktet, og så krysser jeg fingrene for at vekta slipper like lett som sist. Da hadde jeg kun 4-5 kg ekstra på kroppen da jeg kom hjem fra føden, og alt var bort innen 3 mnd. Var vel opp i 16 kg ekstra på det meste og veid til 13 kg ekstra dagen fødselen var igang. Så ja..masse vann. Er vel og merke 12 år siden sist, så jeg kan jo bare håpe, men skjønner at det ikke vil være likt.


Har lest at mange har størst vektoppgang i uke 20-28. Selv er jeg nå 27+1, så håper det roer seg fremover.
 
Her varierer det også veldig, alt etter hvor mye søvn jeg får og hva jeg driver med. I går var en tung, tung dag, jeg hadde fireåringen alene store deler av dagen og var tidvis så sliten at jeg måtte gå på badet for å gråte litt :p I motsetning til f.eks. forrige søndag da jeg også var alene med ham, og vi hadde en superfin dag med en lang utflukt og masse fine opplevelser. Litt slitsomt å ikke vite hva man kan forvente av dagene, men jeg er veldig takknemlig for at jeg fortsatt har dager der ting går såpass greit.

Kjenner det fort i bekkenet nå om jeg er for lenge av gangen på beina, så jeg prøver å legge opp til aktiviteter der jeg vet jeg får satt meg ned i blant. Trening eksisterer ikke, jeg har ikke tid og overskudd til å prioritere det nå som jeg må legge meg klokka 21, men jeg sykler fortsatt til og fra jobb/barnehage, så det er bedre enn ingenting. Håper frosten holder seg unna en stund så jeg kan fortsette med det leeeenge!

Angående vekt tror jeg det er lurt å ikke tenke for mye på det, så lenge helsepersonell ikke sier noe på det. Det er så innmari forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap - sist gikk jeg opp 25 kg, DET var tungt det - men det meste forsvant igjen etter intens amming og mye trilling. Håper jo jeg slipper å gå opp så mye denne gangen siden det gjorde meg ganske immobil på slutten sist, men tenker også at ting er som de er og at det går over igjen.
 
Prøver å komme meg ut på tur 4-5 ganger i uken, bedre å gå 30 min enn ingenting, kjenner det gir både energi og glede :shy: Men vant til mye mer aktivitet enn det. Jeg har også lite D-vitamin og lav blodprosent så det gir nok en liten knekk på energi nivået vil jeg tro :hilarious:
30 min gåtur er jo mer enn bra nok :D Så vær stolt av det du :) ! Ja, kjipt det der. Energi nivået blir ikke på topp når man mangler jern og D-vitamin, nei.
 
Back
Topp