Barselsgave av kirken

Jeg tenker at man ikke bør bli overrasket eller sure hvis man er medlem av kirken. Hvis man ikke vil ha noe med kirken å gjøre så melder man seg ut. Kirken kan jo ikke vite hvilke medlemmer som faktisk er kristne eller ikke, og det er da naturlig å tro at medlemmer er det. Så det er jo egentlig bare veldig hyggelig med gratulasjoner, barselgave og info om dåp osv. Jeg kan tenke meg at de som er troende setter pris på oppmerksomhet fra trossamfunnet sitt når man har fått barn:)

Ehh,, heller besøk av kirken med en body enn noe annet relligiøst noe med ett hodeplagg. men en uting med slik tvinge på ungene gud greier

Så fin. :) Koselig å få gave av kirken.
Jeg har ikke fått, men jeg er heller ikke i statskirken. Guttungen er døpt, da.

Vi har ikke fått det før, nå har vi flyttet, men har ikke hørt om at de som bor her heller får det, så regner ikke med å få

Vi har satt på helsekoret at vi begge er medlem av statskirken, så vi har begge ganger fått brev fra kirken med invitasjon til dåp, med dato for de gudstjenestene de neste mnd det avholdes dåp og telefonnummer vi kunne ringe, og skjema vi kunne fylle ut for å melde barnet til dåp. Det var jo veldig greit for oss, som altså hadde tenkt å døpe barnet, har man ikke tenkt til det er det jo bare å kaste brevet, men er man medlem av statskriken får kirken fødselsmelding. Det skal de ikke få om ingen er medlem av kriken, men feil kan nok skje ja

Synes Bodyen er fin jeg. Hadde blitt Gald om neon ga det til mine barn. De eldste guttene mine født i 2006 og 2007 fikk hver sin bok fra kirken. Jeg er ikke medlem, men mannen min er. I dag er jeg selv ansatt i en menighet der jeg har ansvar for barn fra 0-12 år og vurderer å gi en gave fra menigheten til våre barselkvinner. Synes det er trist å høre at så mange ville tatt det ille opp om de fikk en gave fra menighetene sin.

Hvis man er medlem i statskirken så skriver man der opp på et av de mange arkene man fyller ut før fødsel og der står det med liten skrift at den norske kirke vil få beskjed når babyen er født. Da tenker jeg at det også er naturlig at de vil informere om sitt tilbud om dåp. Fikk det med nr 1 siden jeg da var medlem, samboer er ikke medlem. Meldte meg ut og ikke fått noe med nr 2 og 3.
Synes det er verre at jeg får menighetsblad hver mnd adressert i mitt navn...

Synes Bodyen er fin jeg. Hadde blitt Gald om neon ga det til mine barn. De eldste guttene mine født i 2006 og 2007 fikk hver sin bok fra kirken. Jeg er ikke medlem, men mannen min er. I dag er jeg selv ansatt i en menighet der jeg har ansvar for barn fra 0-12 år og vurderer å gi en gave fra menigheten til våre barselkvinner. Synes det er trist å høre at så mange ville tatt det ille opp om de fikk en gave fra menighetene sin.

Enig. Veldig spesielt å bli sur for noe som kun er godt ment! Er jo bare å la være å bruke den hvis man ikke liker den :) og evt melde seg ut av statskirken hvis man har et så negativt og anstrengt forhold til det :)

Nå er der jo blitt slik at kirken ikke lengre får melding om et barn er født i deres menighet. Men tidligere fikk vi en hilsning og velkommen brev fra vår menighet :-) vi har fått 2 års gave, og 4 års og 6 års bok. Nå er alle barna mine døpt da :-)

Back
Topp