Barselsgave av kirken

Så koselig da:) Fikk ikke da minsten ble født, men har fått gaver etter at han ble døpt.

Aldri hørt om eller sett før...
Blir spennende å se hva som skjer her, for mannen har aldri vært medlem av statskirka, mens jeg aldri har meldt meg ut av den ;)

Men det er klart, jeg kjenner ingen aktive medlemmer i menigheten her så vidt jeg vet, så jeg hadde vel blitt litt satt ut om noen derfra kom på døra et par uker etter fødsel!

Syns det var en nydelig body jeg :) vi fikk ikke noe når han ble født men fikk en bok i forbindelse med dåpen :) under dåpen fikk vi også den kluten som hode blir tørket med, kjekt med minner :D

Fordi du bor i ett kristent land, mye av våre tradisjoner er basert på kristendommen. Vi har fortsatt fri på Kristnehøytider og regner med at du nyter godt av de.
Er jo ikke verre en å bare kaste brevet da. Klart kirken også vil informere om sine alternativer.
Jeg tenker at man får være litt åpen i landet vårt, vi har mange forskjellige religioner og det går da an å respektere det? Jeg blir jo ikke sur fordi jehovas vitne ringer på døren min? Selv om jeg ikke vil bli en del av de.
Jeg ser ikke hvorfor man skal bli provosert over sånt.

Igjen - hva har kirken med at jeg har fått barn? Det er ingen andre trossamfunn (og de er det mange av) som får sånne meldinger. Heller ikke Humanetisk forbund. Føler det at Norge er kristent land begynner å bli litt utvannet. Vi har religionsfrihet - jeg avstår fra religion, hvorfor skal det bli dyttet på meg på en så personlig måte?

I alle dager, aldri hørt om før! Hadde nok blitt ganske så paff hadde de kommet her, ingen er medlem og første er heller ikke døpt. :p

Vet mange som har fått det, vi fikk ikke noe sånt her.

Igjen - hva har kirken med at jeg har fått barn? Det er ingen andre trossamfunn (og de er det mange av) som får sånne meldinger. Heller ikke Humanetisk forbund. Føler det at Norge er kristent land begynner å bli litt utvannet. Vi har religionsfrihet - jeg avstår fra religion, hvorfor skal det bli dyttet på meg på en så personlig måte?

Hvorfor er det utvannet? Skal vi si ifra oss alle helligdager også.
Det e helt greit å avstå fra religion, det gjør jeg også. Men jeg blir ikke provosert for at noen ønsker meg som medlem eller gir en gave til mitt barn. Synes det tar litt vel av. Hvorfor kan man ikke ha ett hyggelig samfunn? Blir ikke mye hyggelig om alle blir sure og provoserte av små ting..

Hvorfor er det utvannet? Skal vi si ifra oss alle helligdager også.
Det e helt greit å avstå fra religion, det gjør jeg også. Men jeg blir ikke provosert for at noen ønsker meg som medlem eller gir en gave til mitt barn. Synes det tar litt vel av. Hvorfor kan man ikke ha ett hyggelig samfunn? Blir ikke mye hyggelig om alle blir sure og provoserte av små ting..

Nei vel, så blir ikke du det. Kan ha et hyggelig samfunn for det, synes du legger litt mye i dette. Synes begrepet er utvannet fordi kirke og stat er skilt, og vi er et flerkulturelt samfunn. Jeg jobber i helsevesenet, så helligdager er sjelden fri for min del. Ser ikke helt poenget med å diskutere dette noe særlig mer. Vi har forskjellige meninger om temaet, sånn er det bare.

Nei vel, så blir ikke du det. Kan ha et hyggelig samfunn for det, synes du legger litt mye i dette. Synes begrepet er utvannet fordi kirke og stat er skilt, og vi er et flerkulturelt samfunn. Jeg jobber i helsevesenet, så helligdager er sjelden fri for min del. Ser ikke helt poenget med å diskutere dette noe særlig mer. Vi har forskjellige meninger om temaet, sånn er det bare.

Må være slitsomt å bli provosert over noe slik...
Og nei man er ikke ett hyggelig samfunn om man blir sure og provosert for å få en gave eller brev i posten. Da synes jeg man er lite tolerante og utakknemlig.
Jeg får ekstra betalt på de røde dagene jeg, vet at det får du også ;)
Vi får håpe staten Norge avvikler disse fridagene for alle som blir provoserte over at Norge har en historie og vært ett kristent land i flere hundre år :p

Må være slitsomt å bli provosert over noe slik...
Og nei man er ikke ett hyggelig samfunn om man blir sure og provosert for å få en gave eller brev i posten. Da synes jeg man er lite tolerante og utakknemlig.
Jeg får ekstra betalt på de røde dagene jeg, vet at det får du også ;)
Vi får håpe staten Norge avvikler disse fridagene for alle som blir provoserte over at Norge har en historie og vært ett kristent land i flere hundre år :p
Kjære vene...

Den var søt. Hvis du ikke vil ha den, så send den til meg :)
Her fikk vi ikke noe fra kirken før etter dåpen.

Jeg blir I ekstase for alle gaver! :D ikke alt jeg kommer til å kle barnet mitt I, men liker at andre registrerer min lillegutt. Tenker at vi trenger ikke alltid tenke det verste pm folk og organisasjoner.

Back
Topp