Barselsgave av kirken

Har hørt om andre som har fått slike gaver men ikke opplevd det selv med min. Hadde nok ikke brukt den selv til min men hyggelig tanke fra kirken da (uansett årsak til gaven).

Søt body da :)

Aldri hørt om før men koselig gjort av kirken :)

Synes bodyen var fin jeg :) Hadde blitt glad om vi fikk sånn :) Fikk ikke noe barselgave av kirken, men alle fikk hjemmestrikkede tøfler av helsestasjonen :) Og skjønner virkelig ikke problemet med å få en gave, synes det er hyggelig, og at man er litt utakknemlig om man tenker at det er teit å få en gave.

Fikk ikke noe sist, og siden hverken jeg eller mannen er i den norske kirke skjønner jeg ikke hvorfor de skal vite om jeg har barn eller ikke?

Da regner jeg med samme melding går til hef, moskeen i nærheten, den katolske kirken i byen her, synagogen i Trondheim osv og da. Men det tviler jeg på at det gjør.

Koselig at de vil gi noe, så provosert ville jeg ikke blitt, men her ville det ikke blir brukt. Mine barn bruker ikke religiøse symboler før de velger dem selv.

Så koselig! Ser på det som en trygghet å vite at noen er der uansett. Ja, staten og kirka er separert for noen år siden. Men tenk bare på når noen dør, hvor godt det er noen som faktisk er der for familiene uansett. Etter et dødsfall i familien så kom ofte presten eller noen fra menigheten innom bare for å høre hvordan det gikk, og få snakket ut litt. Var ingen påprakking av religion. Jeg ser ialle fall på det som en god trygghet :)

Syns det var en veldig koselig gave! Hadde blitt veldig glad for den om mine barn fikk en sånn av kirken :) Vi fikk dåpsgave. En veldig fin barnebok :)

Nei.
Men vi fikk brev med gratulasjon og informasjon om dåp.

Har ikke fått til noen av dem. Mine er døpt i 2008, 2013, 2014 og 2015

Da er de nok på fisketur. ;) Antallet døpte har gått en del ned nemlig. Her fikk jeg brev hvor det sto at de hadde fått melding om at jeg hadde fått barn og de ville at barnet mitt skulle få en god start på livet med dåp. Og det provoserer meg ganske mye faktisk. Kirken har ikke noe med om jeg har fått barn, den av avskilt fra staten. Jeg har aldri vært medlem, er ikke døpt. Så hvordan de får melding om sånt vet jeg ikke.
Da er det fødeavdelingen som har satt et kryss feil på fødselsmeldingen, det skjer dessverre noen ganger. De skal krysse om mor er medlem i kirken eller ikke, og bør selvfølgelig lese helsekortet ditt litt grundigere før de feilmelder dine barn.

Vi fikk ikke i 2013, og har heller ikke hørt om eller kjenner noen som har fått...:P

Aldri hørt om O.o

Hvorfor blir man provosert over sånt?
Fordi det blir å pushe troen over på ikke-medlemmer av kirken! Det er ikke greit når andre religioner gjør det, og like lite greit av kristne gjør det. Hadde blitt irritert selv jeg... en body eller en "vekkelses-katalog" er ett fett...

Fikk ikke det, og det er kanskje like greit.
Synes ikke noe om det.
Hadde det skjedd her hadde jeg av respekt sagt takk, men nei takk.
Hadde det dumpet ned i postkassen, hadde den fort fått seg en ny eier.
Sånt skjer. :)

Back
Topp