Barselopphold på sykehus

Jeg håper på å reise hjem så snart babyen er ute:) Liker ikke å være på sykehus og vil nok ha mye mer ro hjemme:)

Det forutsetter at det går bra med babyen og meg:)
 
Tipper det blir 2 netter her hvis ingen komplikasjoner. Pleier å være stappfullt sommerstid. Synes det var deilig å bære på sykehus sist og bare kunne hente ferdigsmurt mat osv også få servert deilig varm havresuppe til frokost på senga. Ikke noe oppvartning hjemme gitt. Men nå vil jeg nok fort hjem til lillemor hjemme også. Ikke sovet borte mer enn en natt før fra henne. Husker det eneste som plaget meg på sykehuset sist var at man ikke kunne gå på gulvet uten sko.
 
Hvis vi får eget rom håper jeg å ligge 3-4 dager. Må jeg dele rom, så vil jeg hjem raskest mulig.
 
Aner ikke hvordan det har blitt på nye kalnes sykehus. Men med Dattern min dro jeg hjem dagen etter. De ville ha oss der litt lengre, men klarte ikke å slappe av. Så når vi kom hjem så var alt mye roligere osv. Men burde kansje blitt litt lengre på sykehuset siden jeg slet litt med blødninger. Men alt i alt så gikk alt bra, og jeg følte med engang at alt var så naturlig med babyen :)
 
Jeg vet faktisk ikke.
Sist fødte jeg i USA, var der 2 døgn tror jeg? Husker jeg følte meg litt lost når jeg skulle hjem..
Vet heller ikke hva som er vanlig her, skal føde på sus. Tenker vi får ta det litt etter som det kommer. Oldefaren til jentungen har alt sagt hun skal være der så "trenger ikke" å tenke på hu sånn oppi det. Uff, alt en skal tenke på :p
 
Jeg var på barsel 3 døgn etter fødsel sist, mest fordi ammingen gikk så trått. Formen var fin ellers. Men håper at jeg ikke blir sendt hjem før jeg føler selv at amming går bra og formen er fin :) Jeg tenker at det sikkert ikke er å avslappende å komme hjem denne gangen med en jente på 2.5 år... :p
 
Får man ikke være lengre der du skal føde? Er førstegang så hadde nektet å forlatt sykehuset før minst 2 døgn. Min plan er å bli så lenge jeg har behov for det. Til jeg får til amminga og alt ikke er så skummelt :)

Nei, det gjorde jeg også som førstegangsfødene :)
 
Jeg vil bli til amminga er ordentlig igang. Hadde litt problemer med de to første så tar sikkert litt tid. Men hev har jo også to hjemme så kan jo ikke bli så altfor lenge heller :)
 
Jeg var i en uke med storebror pga komplikasjoner og de ville egentlig ha meg mye lenger, men så at jeg i klarte å slappe av på sykehuset. Jeg håper at jeg ikke trenger så lang tid denne gangen, men pga blødningsforstyrrelse så risikere jeg stort blodtap denne gangen også.
 
Håper på å dra hjem samme dagen. Med første var jeg ett døgn, da skulle jeg hjem. Følte meg mye mer rolig og sikker hjemme!
 
Håper å kunne komme hjem etter rundt 3 dager, skal ha 3. Ks og får fanden aldri beholde alenerommet (dvs første gang så fikk jeg ikke et heller, noe som gjorde en tøff fødsel enda tøffere) så nå håper jeg å bli bortsekjemt me eget rom og gubben på overnatting til jeg reiser er jo egentlig sånn d ska være me ks da man ikke klarer å reise seg eller noe i starten selv men tar d ikke for gitt nå..
 
Tipper det blir 2 netter her hvis ingen komplikasjoner. Pleier å være stappfullt sommerstid. Synes det var deilig å bære på sykehus sist og bare kunne hente ferdigsmurt mat osv også få servert deilig varm havresuppe til frokost på senga. Ikke noe oppvartning hjemme gitt. Men nå vil jeg nok fort hjem til lillemor hjemme også. Ikke sovet borte mer enn en natt før fra henne. Husker det eneste som plaget meg på sykehuset sist var at man ikke kunne gå på gulvet uten sko.
Jeg synes også det var veldig greit å være på sykehuset. Følte ingen hast med å komme meg hjem :p Haha. Fødte i juli sist også, men følte ikke at de ville kaste meg ut eller noe, tvert i mot. De sa jeg kunne få bli lenger hvis jeg følte behov for det, og det var jeg veldig glad for. Tror jeg var der 5 dager, men det er flere grunner til det. Bodde på hotell da, så hadde kanskje følt det hadde vært annerledes og hatt mer behov for å komme meg hjem og til privatliv om jeg hadde ligget på barsel. Denne gangen blir det nok annerledes om alt er som det skal med lille. Vil jo komme oss hjem til storebror ja :)
 
Back
Topp