Barselopphold på sykehus

Kommer helt an på om det blir naturlig fødsel eller keisersnitt, og når tid babyen kommer. Reiser uansett ikke hjem før alle tester er tatt og at vi er kommet i gang med amming. Pappaen får ikke overnatte, hvis det ikke er endringer siden sist.

Med poden var jeg på barsel 6 dager. Vi kom ikke i gang med ammingen skikkelig, og han var litt for tidlig født og fikk selvsagt gulsott.

Trassejenta var hastesnitt i uke 34 og vi var på nyfødt intensiv i 11 dager før vi dro hjem.
 
Jeg hater sykehus! Med de to første dro vi hjem dagen etter fødsel. Første gang prøvde de å skremme meg til å bli lengre pga litt lav fødselsvekt, men jeg klarte ikke slappe av. Med andre så skyssa de meg nesten ut døra med en gang da jeg spurte om å få dra hjem. Denne gangen tenker jeg at jeg skal prøve å slappe av og kanskje være litt lengre, men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg sikkert hjem dagen etter denne gangen også. Jeg får ikke til å slappe av med andre på rommet og jeg tviler for at jeg får alenerom, slik flaks har jeg nok ikke..
 
Jeg ønsker å være to dager på barsel. Tenker det er fint å få slappe av og få til ammingen skikkelig før vi reiser hjem til to forventningsfulle storesøsken♡
 
Kan man selv bestemme dette? :eek: Trodde legene vurderte når det var forsvarlig å dra hjem. Er vel ikke så mange rom som er ledige?
 
Tror jeg vil ut raskt. Regner med jeg havner på 4 mannsrom som er relativt vanlig på KK :( ikke mye ro og hvile da...
 
De hadde ikke firemannsrom sist jeg var på kk (2013), nå har de dobbeltrom og en god del enkeltrom.

Så bra! En venninne fødte for litt over et år siden. Hun ble plassert på firemannsrom. I oktober. Jeg skal føde I Juli, kan tenke meg det er temmelig fult på den tiden :p får krysse fingrene og håpe på det beste! :D
 
Jeg vet faktisk ikke.
Sist fødte jeg i USA, var der 2 døgn tror jeg? Husker jeg følte meg litt lost når jeg skulle hjem..
Vet heller ikke hva som er vanlig her, skal føde på sus. Tenker vi får ta det litt etter som det kommer. Oldefaren til jentungen har alt sagt hun skal være der så "trenger ikke" å tenke på hu sånn oppi det. Uff, alt en skal tenke på :p
Fødte på sus i 2014 og normalt 3 dager med komplikasjonsfri fødsel. Men en kan reise hjem før og så tidlig som 6 timer etter fødsel. De prioriterer førstegangsfødende som vil ligge 3 netter hvis det er temmelig fullt. Er innstilt på at så lenge alt går bra så reiser vi nok hjem etter 2 netter
 
Håper på å hjem etter 2 døgn. Tanken på å være borte fra storesøster lengre enn det orker jeg ikke :p
 
Jeg fikk enkeltrom i august sist :)
Satser på det ordner seg denne gangen også :)

Bor du langt unna? De prioriterer vel kanskje de som kommer et stykke unna fra? Det tar oss 15 min å kjøre til sykehuset. Så kan tenke meg at jeg kommer bakerst I køen :p men skal krysse fingrene for enkeltrom! Det hadde vært herlig!
 
Bor du langt unna? De prioriterer vel kanskje de som kommer et stykke unna fra? Det tar oss 15 min å kjøre til sykehuset. Så kan tenke meg at jeg kommer bakerst I køen :p men skal krysse fingrene for enkeltrom! Det hadde vært herlig!
Har 35-40 min til sykehuset. Men siden jeg skal ha ks, og har endel andre medisinske utfordringer er jeg prioritert til enkeltrom :)
 
Back
Topp