Barselopphold på sykehus

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Noen som har tenkt så langt frem, at de har gjort seg opp noen tanker og ønsker om oppholdet på barsel?

Selv håper jeg på å reise hjem etter 2 dager.synes det er godt med et par døgn med kun babyen å fokusere på, men om det ikke er noen komplikasjoner i forbindelse med fødsel ønsker jeg å hjem å falle til ro etter to dager:)

Ønsker også familierom så mannen kan være der sammen med oss, med minst mulig"forstyrrelse" fra de ansate. Gjort det et par ganger før så godt å få være i fred å hente seg inn etter fødsel og danne bånd med den lille.så kan jeg ringe på snora om det skulle være noe:p
 
Jeg regner med jeg blir en uke. Jeg gjorde det sist gang og bf var med meg og babyen hele uka. På rommet vårt vart det dobbelseng så bf kunne være der med oss. Heldigvis kan jeg være der så lenge jeg vil så regner med jeg blir en uke denne gangen også :) er så utrolig fornøyd med oppholdet og alle de snille og flinke jordmødrene :) ble så godt tatt vare på og hjalp meg utrolig mye med amminga :) de ville ikke la meg dra hjem før de visste at jeg klarte amminga selv og hadde det bra med tanke på amming og babyen :)
 
Jeg regner med jeg blir en uke. Jeg gjorde det sist gang og bf var med meg og babyen hele uka. På rommet vårt vart det dobbelseng så bf kunne være der med oss. Heldigvis kan jeg være der så lenge jeg vil så regner med jeg blir en uke denne gangen også :) er så utrolig fornøyd med oppholdet og alle de snille og flinke jordmødrene :) ble så godt tatt vare på og hjalp meg utrolig mye med amminga :) de ville ikke la meg dra hjem før de visste at jeg klarte amminga selv og hadde det bra med tanke på amming og babyen :)
Kan du være så lenge du vil? Har du riaikosvangerskap eller er du bare heldig at du kan velge å være inntil en uke?:)

I arendal kan en være i maks 4 dager sålenge det ikke er nødvendige behov som tilsier noe annet:)
 
Er vel bare heldig ja at jeg kan velge ja. Sist gang var jeg der en uke og da ville jeg begynne og dra hjem igjen etter en uke. Men jordmora villa gjerne ha meg der lenger :) jeg var den eneste som fødte der den uka også kom det ei som hadd født en annen plass men valgte og ha barsel tida si der :) så regner med jeg fikk være der så lenge siden det ikke var noen der. Men tror ikke det er så mange fødsler der iløpet av et år så regner med jeg får være så lenge nå også hvis jeg vil :)
 
Jeg regner med jeg blir en uke. Jeg gjorde det sist gang og bf var med meg og babyen hele uka. På rommet vårt vart det dobbelseng så bf kunne være der med oss. Heldigvis kan jeg være der så lenge jeg vil så regner med jeg blir en uke denne gangen også :) er så utrolig fornøyd med oppholdet og alle de snille og flinke jordmødrene :) ble så godt tatt vare på og hjalp meg utrolig mye med amminga :) de ville ikke la meg dra hjem før de visste at jeg klarte amminga selv og hadde det bra med tanke på amming og babyen :)
Hvor skal du føde? :)
 
Jeg vet ikke hvor lenge vi blir på barsel. Det tar jeg når vi er der. Har aldri gjort det her før så jeg har jo ikke peiling =P
Men jeg håper jeg kan bli der til at jeg greier å få I ungen min mat med amming.
 
Er veldig usikker denne gangen. Sist var vi der i 4 døgn pga lav fødselsvekt. Dersom det ikke er et dilemma denne gangen tror jeg allikevel jeg vil være der 2 døgn i alle fall, hvis jeg får velge. Selv om jeg vil hjem til storesøster tror jeg det er viktig for meg og baby og få litt ro og komme i gang med ammingen og rett og slett bli tatt litt vare på. Er det stappfult på barsel drar jeg imidlertid hjem tidligere hvis det er forsvarlig, da får jeg mer ro hjemme :)
 
Jeg tror nok en vil trenge minst en uke. Blir veldig fort sliten fordi jeg har lite muskelmasse så jeg trenger flere dager å hente meg inn på hvis jeg har gjort kjempemasse på en dag. Og jeg bare antar at fødsel er litt hardere enn det :p haha og så blir det nok godt å få være i ro den første uka og få inn amming og alt i ro og mak med mannen.
 
Tror de har lagt opp til to døgn ut ifra en brosjyre jeg leste. Aner ikke om det føles lenge nok eller for kort. Har søkt sykehus basert på hvor de tillater barnefar å overnatte. Siden det er min førstefødte føler jeg at jeg trenger han der som trygghet og støtte i alt det ukjente. Han vil vel også være med meg og babyen. Så jeg håper det blir sånn, og at jeg ikke må ligge til observasjon eller noe slikt.
 
Det blir barselhotell regner eg nesten med :) 3 døgn som de andre gangene :) syns d e deilig med de dagene det eg kan bli litt kjent med baby før vi skal hjem til storesøsknene ;)
 
Tror nok ikke det blir mitt valg, siden vi var en uke sist gang pga (tror jeg) de måtte utelukke alt mulig som bivirkning av blodtrykksmedisinen min. Kan jo være det blir annerledes denne gang, men vi får ta det som det kommer:)

Det jeg føler nå er at jeg vil hjem så fort som mulig. Sist tok det litt tid før jeg ble vant til å ha en baby, og jeg mistet en del blod. Håper jeg skal komme meg litt raskere denne gang i hvert fall<3

Synes forresten det er litt dumt at bf ikke får overnatte alle steder. (Skjønner det også) han er jo en veldig viktig del av familien..
 
Her blir man sent hjem 2-6 timer etter (ukomplisert)fødsel. Så regner med å være hjemme rimelig kjapt. Jeg skal føde på et annen sykehus denne gangen, hvis jeg ikke skal føde hjemme.
 
Her får man to døgn.Jeg har født på kveldstid å blitt på føden første natta begge gangene pga slapphet av blodtap.
Første døgn er det jo legesjekk,så hørseltest deretter og så andre døgn blodprøven på babyen.Så jeg blir iallefall et døgn,så reiser vi evt opp for blodprøven som vi gjorde med nr to:)
Deilig å få ro før man reiser hjem til besøk og søsken:)
 
Håper å få komme på barselhotellet denne gangen også selv om det kan være optimistisk siden det er midt i høysesongen. Gubben må uansett hjem til eldstemann. På barsel får far kun komme i besøkstiden mens på hotellet kan han være hele dagen. Håper neste slipper å ligge på nyfødt intensiven
 
Her blir man sent hjem 2-6 timer etter (ukomplisert)fødsel. Så regner med å være hjemme rimelig kjapt. Jeg skal føde på et annen sykehus denne gangen, hvis jeg ikke skal føde hjemme.
Samme her tror jeg :) sist dro jeg hjem dagen etter
 
Tenker det blir barselhotellet i 2-3 dager om alt går som det skal:) om det ikke er noe ledig plass der så gidder jeg ikke å være der unødvendig tror jeg.
 
Her blir man sent hjem 2-6 timer etter (ukomplisert)fødsel. Så regner med å være hjemme rimelig kjapt. Jeg skal føde på et annen sykehus denne gangen, hvis jeg ikke skal føde hjemme.

Får man ikke være lengre der du skal føde? Er førstegang så hadde nektet å forlatt sykehuset før minst 2 døgn. Min plan er å bli så lenge jeg har behov for det. Til jeg får til amminga og alt ikke er så skummelt :)
 
jeg er litt usikker på hva ahus tilbyr nå av familierom og slikt.. men jeg håper at mannen kan være med meg så lenge som mulig.. jeg er livredd sykehus, men jeg vil ikke hjem med en gang heller.. sist fikk jeg ikke lov til å dra hjem pga komplikasjoner, så jeg var på sykehuset i 4 dager.. lyst til å dra hjem raskere denne gangen dog.
 
Back
Topp