RedElf
Elsker forumet
Hadde foreldremøte i barnehagen for litt siden og ble overrasket over hva foreldrene forventer av barnehagen.
F. eks:
- holde orden i barnas klær i garderoben og si i fra om det er noe som mangler.
- lære barna å oppføre seg i butikk og kjøpesenter
- planlegge aktiviteter i forhold til samværsavtaler mellom mor og far
- få barna tilå rydde rommet sitt hjemme
- skrive kontaktbok for alle hver dag i stedet for samtaler ved levering og henting
- vaske klærne til barna så de slipper å få med skittent tøy hjem
- ta hensyn til alle liker og liker ikke i matveien og lage x antall måltider til varmlunsj
Dette var bare noe.
Guri malla tenker jeg.
Det første som slår meg er at om jeg skal merke, vaske og holde orden på klærne til 20 barn, gå på shopping, skrive 20 kontaktbøker hver dag og lage 10 ulike måltider til varmlunsj.... Da er det jammen ikke mye tid igjen til barna.
Det andre er at barnehagen skal drive læring og oppdragelse i samarbeid med hjemmet - ikke alene. Ryddighet, oppførsel i offentlige rom, samværsavtaler og slikt skal jo tas hensyn til, men at barnehagen skal ha ansvar for dette alene virker jo rart.
Blir jo nysgjerrig.
Hva forventer du av din barnehage?
F. eks:
- holde orden i barnas klær i garderoben og si i fra om det er noe som mangler.
- lære barna å oppføre seg i butikk og kjøpesenter
- planlegge aktiviteter i forhold til samværsavtaler mellom mor og far
- få barna tilå rydde rommet sitt hjemme
- skrive kontaktbok for alle hver dag i stedet for samtaler ved levering og henting
- vaske klærne til barna så de slipper å få med skittent tøy hjem
- ta hensyn til alle liker og liker ikke i matveien og lage x antall måltider til varmlunsj
Dette var bare noe.
Guri malla tenker jeg.
Det første som slår meg er at om jeg skal merke, vaske og holde orden på klærne til 20 barn, gå på shopping, skrive 20 kontaktbøker hver dag og lage 10 ulike måltider til varmlunsj.... Da er det jammen ikke mye tid igjen til barna.
Det andre er at barnehagen skal drive læring og oppdragelse i samarbeid med hjemmet - ikke alene. Ryddighet, oppførsel i offentlige rom, samværsavtaler og slikt skal jo tas hensyn til, men at barnehagen skal ha ansvar for dette alene virker jo rart.
Blir jo nysgjerrig.
Hva forventer du av din barnehage?
Kødder du???