Barnhage og forventninger

Jeg forventer av bhg at:
  • Han får mat i bhg.
  • Jeg får beskjed hvis det er noe han mangler/trenger i bhg som jeg ikke har fanget opp.
  • Personalet tar i mot sønnen min på morgenen, slik at han føler seg velkommen og trygg.
  • Jeg får beskjed hvis det er noe jeg bør vite om mitt barn, av positiv og mindre positiv art. Mener at bhg og hjem skal samarbeide, og da må kommunikasjon på plass.
  • De tilrettelegge aktivitetene, slik at min sønn får et tilpasset opplegg etter hans kognitive utv.
  • De skal være aktive, inne og ute.
  • At personalet SER sønnen min, og at de legger til rett for god og positiv leik. 

Ha ha!!! For noen forventninger! :O

Jeg forventer at barna:
Blir sett, og får omsorg i barnehagen
At de blir oppmuntret til aktivitet og samhandling med andre barn
At de skånes mest mulig for konflikter, og at en voksen trer til om en konflikt oppstår
At de får på seg gode og tørre klær, for det skal være godt utvalg på plassen og i korga deres.
Jeg forventer at barnehagen har god kommunikasjon med oss foreldre, at de sier ifra om barna ikke er helt seg selv, ikke i form, mangler noe, plages av noe osv.

Med god kommunikasjon kommer man lagt.
Og det er vi som foreldre som skal se til at barna har det de trenger i barnehagen, enten det er varmt eller rent tøy.
Og med mat er det ikke alltid man klarer å dekke alles behov hjemme engang! Vanskelig for en barnehage å tilfredstille alles krav og ønsker ;)

Her har vi faktisk kontaktbok i b.hagen ! Ansatte skriver om hvordan dagen hans har vært, hvor mye han har spist, hvor mya han har sovet ++

Men dager der det har vært VELDIG hektisk, skriver dem bare på en felles plakat på gangen, og henger opp litt bilder på hva ungene har gjort på i løpet av dagen ! [:D]

Det jeg forventer er :

-Skal være imøtkommende når vi leverer på morgenen, slik at minien får en trygg start på dagen.
-Gi han mat.
-Gi han tørr bleie.

Tror det er det ! [8D]

Kan hende jeg tar feil, men regner med det ikke er de eldste foreldrene som forventer slikt? Har aldri hørt på maken. [8|] Altså, geit nok at de kan følge litt med på klesfronten i barnehagen men noe mer enn det forventer jeg ikke. Har stort sett oversikten selv men vet det er mange mannfolk som ikke aner hva ungene bør ha der og hva de har der. Er ofte jeg hører de i barnhagen si til en pappa som henter at ungen skulle hatt en annen regnjakk f.eks., hvorpå han sier "ja jeg skal si det til henne (altså mora)". Samboern min har ikke kontroll på hvilke klær mini har i bhg, senest for et par dager siden hadde dressen vært hjemme til vask og jeg putta den i sekken hans så de skulle være med bort igjen. Den hadde pappaen tatt utav sekken for han trodde det var noe gammelt regntøy som ikke skulle være i bhg lenger. [8|]

Back
Topp