Barnevogner

Er det NXT90 eller 60 som er minst?
Jeg hadde den som var "smalest", ble anbefalt at den var så fint for mitt bruk.. altså helt ny - den rista så mye at jeg ikke turte å bruke den fordi jeg oppriktig var redd for at baby skulle riste på seg noe..
Fikk heldigvis byttet den inn på reklamasjon, fordi en del i understellet knakk og den ble ikke "bra" igjen..

Kjøpt en brukt bugaboo donkey så fornøyd
Tror det! Nå er de vel byttet ut med navnene Sento og Sento Pro? Fortsatt oppskrytte vogner spør du meg. Rister ja, knirker også. Myye greier med Emmaljunga, kommer mer og mer frem i lyset nå.
De har på en måte alltid vært kjent for solide vogner i mange mange år. Nesten som et monopol.
Godt andre vogner får slippe til nå, for de er virkelig ikke så gode :hilarious:

Tror det! Nå er de vel byttet ut med navnene Sento og Sento Pro? Fortsatt oppskrytte vogner spør du meg. Rister ja, knirker også. Myye greier med Emmaljunga, kommer mer og mer frem i lyset nå.
De har på en måte alltid vært kjent for solide vogner i mange mange år. Nesten som et monopol.
Godt andre vogner får slippe til nå, for de er virkelig ikke så gode :hilarious:
Var vikar i barnehager tidligere, og det var en ting jeg da bestemte meg for - skal ikke ha Emmaljunga vogn! Nesten så jeg var redd for å rugge barn i søvn i frykt for å vekke de andre av knirkinga :laughing002

Jeg har en gammeldags Emmaljunga edge duo, fikk kjøpt ny i 21 da vi ventet nr 2, nå selges de ikke lenger. Lufthjul, god demping og stor liggedel. Elsker den til å trille både i snø og skog/tursti, kommer seg overalt :)

Hvor får du tak i den? Å Hvor lang er sittedelen?
Litt lang samboer så minstemann har allerede blitt for lang for vogna vår

Den kostet 18.000kr fra babysam.dk, men ser de ikke har Emmaljunga der lenger nå. Kjøpte ny i 2023, så er 2 år siden, men de har andre store vogner fra Basson og Odder:)

Tule urban glide er en kjempegod vogn. Eneste ulempene er at den er litt stor, spesielt i bredden ved de store hjulene, og at man ikke kan vende barnet mot deg. Så mange syns det er litt dumt i perioden mellom bagdel og når barnet har gått over til sittedel, men fremdeles ønsker å se mot foreldrene.
Takk for godt innspill. Det trenger vi absolutt for det er ting vi ikke selv har tenkt over. Mulig vi må ha en "nyfødt"-vogn i tillegg. :smiley-ashamed004

Det er veldig dyrt ja! Vi har Thule glide 3 i duo versjon, og har brukt den mye til løping med begge jentene i. Den er megagod og enkel å løpe med :Heartpink Jeg har sett at man kan feste på bassinet på den, men har ikke erfaring med det selv siden vi brukte bugabo frem til baby var stor nok til å være med på løpetur (5-6mnd., når de har kontroll på hode osv). De jeg kjenner som har vanlig versjon er veldig fornøyde med den. Det som kan være greit å tenke på, er at dere uansett må ha en sovevogn til barnehagen (om de ikke har senger der), og løpevogn egner seg ikke til det da den har tre hjul og har fortere for å tippe.
Så bra dere har vært fornøyd med den. Ja blir jo ikke noe løping før babyen er stor nok for det. Ja, sovevogn må vi nok ha, men det blir å kjøpe brukt og billigst mulig på Finn eller noe. :)

Den kostet 18.000kr fra babysam.dk, men ser de ikke har Emmaljunga der lenger nå. Kjøpte ny i 2023, så er 2 år siden, men de har andre store vogner fra Basson og Odder:)
Har maxicosi sin yp vogn, ekstra stor liggedel men sittedelen er han egentlig for lang for .

Vognposer er å håpløst- vet du om noen lange?

Takk for godt innspill. Det trenger vi absolutt for det er ting vi ikke selv har tenkt over. Mulig vi må ha en "nyfødt"-vogn i tillegg. :smiley-ashamed004
Hvis dere kjøper en brukt bugaboo fox så har dere en som kan brukes til nyfødt og frem til barnet kan sitte med ansiktet fra dere, og dere kan bruke den som sovevogn i barnehagen etterhvert. Det er mange pene vogner til veldig redusert pris på finn!

Har maxicosi sin yp vogn, ekstra stor liggedel men sittedelen er han egentlig for lang for .

Vi har Voksi Urban, det er fra 0- 4 år, men forlengerdel til.

Vi har en Emmaljunga fra 2017(?) kjøpte den brukt. Store hjul med luft i og god fjæring. Stor vogn, vi hadde bakdelen i bruk veldig lenge. Den er like fin! Så anbefaler å se etter brukt. Jeg kikket på 2-3 år gamle nx90 osv. Men de var jo brukt opp...

Vi har en easygrow vinterpose som er ganske lang, kjøpte ny til 3åringen som vokste seg for lang til bugaboo posen :laughing002

Mannen er ivrig ultraløper, og når jeg ikke er gravid (eller skadet) så liker jeg også å løpe. Derfor ønsker vi oss en god løpevogn og har fått anbefalt Thule Urban Glide 3. Men må man egentlig ha flere vogner? Kan man ikke bruke Thule vogna til hverdags og fest nyfødt? Bare man bytter ut sittedelen med bassenet? Jeg er så usikker. Det er jo grisedyrt med barnevogn! :hungover: Tenker vi bør klare oss med den ene, pluss en liten reisevogn. Noen med erfaring med Thule løpevogn?
Med forrige baby brukte vi nesten utelukkende Thule urban glide (1 eller 2 da - kjøpte brukt på Finn). Kjøpte siden jeg også er glad i å løpe - og fikk vinterbaby. Synes den er overlegent den beste vognen vi har hatt (har hatt to andre før denne). Kjøpte den siden store hjul gjør at den er god å trille på grusvei (vi både går og løper mye i marka) OG den takler vinterføre bedre enn mange andre. Snø og is på fortau er null problem. Synes også den er mye lettere å styre, betaling høyde (med justerbart håndtak) og lett og folde ned. Hjulene tas enkelt av så den ikke er så stor i f.eks. bagasjerommet. Vi brukte bassineten frem til ca 6 mmd og den er helt super, romslig og god, med et bra håndtak i kalesjen. Foldes også relativt flatt til reise. For min del var ikke det at baby ikke kunne sitte vendt mot meg en dealbreaker - alt det andre var så mye bedre til vårt bruk at det ikke gjorde så mye. Anbefaler! Kommer til å bruke samme vogn nå til neste baby.

Reisevogna vi har, Stokke YOYO³, er kjempefin. Dog har vi varianten for 6 måneder og opp, så den passer selvfølgelig ikke for de aller minste - men de har også en variant som man kan bruke fra fødsel.

Vi har flydd en del med vår første ettersom familien stort sett bor i England og Nord-Norge, det første halve året droppet vi av både økonomiske og praktiske hensyn bare reisevogn til fordel for vanlig vogn i innsjekket bagasje (med prampack) og sleepcarrier i kabinen.
Hei! Førstegangs her, og lurer bare på hvordan den løsningen dere valgte uten reisevogn de første seks mnd fungerte for dere? Ingen konkrete reiseplaner men kan jo hende vi vil ta en tur eller to, så lurer på om vi trenger en reisevogn for en så kort periode :)

Vi har en easygrow vinterpose som er ganske lang, kjøpte ny til 3åringen som vokste seg for lang til bugaboo posen :laughing002
Vi har en voksi urban og en easygrow nord..
Men jeg syntes de er litt i grenseland, minste er nær 94cm lang

Hei! Førstegangs her, og lurer bare på hvordan den løsningen dere valgte uten reisevogn de første seks mnd fungerte for dere? Ingen konkrete reiseplaner men kan jo hende vi vil ta en tur eller to, så lurer på om vi trenger en reisevogn for en så kort periode :)
Vi syntes ikke det var et problem, brukte bare sleepcarrier på flyplassen. Vi hadde som nevnt med oss den vanlige vogna i innsjekket bagasje, man slipper å betale ekstra for å sjekke inn vogn når man reiser med spedbarn. Det ble litt mye å drasse på til og fra flyplassen på vår ende ettersom vi bodde sentralt i Oslo på det tidspunktet og derfor ikke hadde bil, men vi fikk det nå til! Vi kommer helt sikkert til å gjøre det samme når vi skal reise med nestemann når hen er under seks måneder også :)

Vi syntes ikke det var et problem, brukte bare sleepcarrier på flyplassen. Vi hadde som nevnt med oss den vanlige vogna i innsjekket bagasje, man slipper å betale ekstra for å sjekke inn vogn når man reiser med spedbarn. Det ble litt mye å drasse på til og fra flyplassen på vår ende ettersom vi bodde sentralt i Oslo på det tidspunktet og derfor ikke hadde bil, men vi fikk det nå til! Vi kommer helt sikkert til å gjøre det samme når vi skal reise med nestemann når hen er under seks måneder også :)
@Kiki86 Vi har også gjort dette, sjekket inn en ordentlig vogn. Brukte bæresele på flyplassen :happy:

Hei! Vi hadde ikke reisevogn med første, og han var både i Danmark og Canada før han var 5 mnd! Gikk veldig bra, sjekket inn vogna og brukte bæresele og bærbart bakbundet på flyplassen ^^ noen flyplasser har også «baby-lounger» med senger til de små, f.eks. Schiphol :)

Back
Topp