Barnevogner

Vi syntes ikke det var et problem, brukte bare sleepcarrier på flyplassen. Vi hadde som nevnt med oss den vanlige vogna i innsjekket bagasje, man slipper å betale ekstra for å sjekke inn vogn når man reiser med spedbarn. Det ble litt mye å drasse på til og fra flyplassen på vår ende ettersom vi bodde sentralt i Oslo på det tidspunktet og derfor ikke hadde bil, men vi fikk det nå til! Vi kommer helt sikkert til å gjøre det samme når vi skal reise med nestemann når hen er under seks måneder også :)
@Kiki86 Vi har også gjort dette, sjekket inn en ordentlig vogn. Brukte bæresele på flyplassen :happy:
Hei! Vi hadde ikke reisevogn med første, og han var både i Danmark og Canada før han var 5 mnd! Gikk veldig bra, sjekket inn vogna og brukte bæresele og bærbart bakbundet på flyplassen ^^ noen flyplasser har også «baby-lounger» med senger til de små, f.eks. Schiphol :)
Tusen takk for svar, dere! Mye man skal finne ut av :happy:

Med forrige baby brukte vi nesten utelukkende Thule urban glide (1 eller 2 da - kjøpte brukt på Finn). Kjøpte siden jeg også er glad i å løpe - og fikk vinterbaby. Synes den er overlegent den beste vognen vi har hatt (har hatt to andre før denne). Kjøpte den siden store hjul gjør at den er god å trille på grusvei (vi både går og løper mye i marka) OG den takler vinterføre bedre enn mange andre. Snø og is på fortau er null problem. Synes også den er mye lettere å styre, betaling høyde (med justerbart håndtak) og lett og folde ned. Hjulene tas enkelt av så den ikke er så stor i f.eks. bagasjerommet. Vi brukte bassineten frem til ca 6 mmd og den er helt super, romslig og god, med et bra håndtak i kalesjen. Foldes også relativt flatt til reise. For min del var ikke det at baby ikke kunne sitte vendt mot meg en dealbreaker - alt det andre var så mye bedre til vårt bruk at det ikke gjorde så mye. Anbefaler! Kommer til å bruke samme vogn nå til neste baby.
Herlig!! Takk for godt svar. Det er dette vi har vurdert også. Vi bor landlig til og tilbringer en del tid i marka. Er også grusveier her. Helt gull med en vogn som takler det. Jeg tenker det bare får gå på kompromiss med at vognen kanskje er litt stor å navigere rundt på et kjøpesenter. Men antall ganger jeg skal dit med baby, er jo mest sannsynlig minimale. :love017

Herlig!! Takk for godt svar. Det er dette vi har vurdert også. Vi bor landlig til og tilbringer en del tid i marka. Er også grusveier her. Helt gull med en vogn som takler det. Jeg tenker det bare får gå på kompromiss med at vognen kanskje er litt stor å navigere rundt på et kjøpesenter. Men antall ganger jeg skal dit med baby, er jo mest sannsynlig minimale. :love017
Ja- det som kan være litt kløn er inne i butikker med trange ganger/lite plass mellom stativer, men stort sett går det greit. Matbutikker har som regel plass, klesbutikker kan være verre, og f.eks. butikker som Normal hvor de presser inn mest mulig på liten plass hehe. Vi har forresten også reist mye med den, fly er kkke noe problem, den må jo sjekkes inn, men for oss har bæresele vært kjempefint på flyplass. Man kan også be om å få ha med vogn til gaten, men varierer om de lar deg gjøre det. Og på motsatt side - kan be om å få vogn levert ved gaten/når dere går av flyet, men igjen, varierer her, er min erfaring. Alt i alt elsker vi vognen vår, er også supert at man enkelt kan bytte innerslange på hjulene ved evt punktering, og de pumpes lett opp med en vanlig sykkelpumpe. Stor fan her haha :-D

Hei! Førstegangs her, og lurer bare på hvordan den løsningen dere valgte uten reisevogn de første seks mnd fungerte for dere? Ingen konkrete reiseplaner men kan jo hende vi vil ta en tur eller to, så lurer på om vi trenger en reisevogn for en så kort periode :)
Vi kjøpte Yoyo først, men innså at det funker dårlig med en liten en som trenger å ligge flatt når han sover. Bytta derfor til Ergobaby Metro 3 og er knallfornøyd! Den er hakket for stor ift målene for håndbagasje på fly, men nå har vi flydd en del - og aldri hatt noe problem med det. Tusen ganger mer fornøyd med den enn med Stokke sin :happy:

Vi har nok ikke behovet for reisevogn, hvert fall ikke med det første. Men må ha en vogn som har god plass i liggedelen da flere i familien har vært lange for alderen, så de minste liggedelene har blitt for små tidlig. Ellers har vi behov for en vogn som er grei å trille i snø da det er mye av det der vi bor… Prøvd å lese litt ulike tester, men blir ikke helt klok kjenner jeg.

Babyjogger City tour lux❤️

Vi har cybex orfeo som reise vogn, går som håndbagasje på flyet, triller veldig fint selv på brosten og litt lett terreng. Kjempe fornøyd med den :cat:da kan også barnet ligge flatt.

Jeg var en tur på barnas hus å kikka her om dagen. Synes samtlige av vognene jeg prøvde å trille var stive og knirkete. Kanskje fordi de har stått lenge til utstilling men.. reagerte også på hvor lave noen var. Spesielt bugaboo fox Renée som jeg har sikla mest på. Jeg er 176 høy å må bøye meg nesten i 90 graders vinkel for å løfte opp baby jo.

Flere høye damer her som sliter med dette?
Savner SIMO jeg..

Jeg var en tur på barnas hus å kikka her om dagen. Synes samtlige av vognene jeg prøvde å trille var stive og knirkete. Kanskje fordi de har stått lenge til utstilling men.. reagerte også på hvor lave noen var. Spesielt bugaboo fox Renée som jeg har sikla mest på. Jeg er 176 høy å må bøye meg nesten i 90 graders vinkel for å løfte opp baby jo.

Savner SIMO jeg..
Renew. Herremin

Savner SIMO jeg..
Hei.
183 cm her.
Har ikke begynt å kikke enda. Men til et søk i høydegruppa jeg er med på fb (180+). To år gammelt, men jeg tenker at jeg vil se i de baner selv

Vedlegg

• Screenshot_2025-11-02-18-01-03-876_com.facebook.katana-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-02-18-01-03-876_com.facebook.katana-edit.jpg
    188,8 KB · Visninger: 17
  • Screenshot_2025-11-02-18-01-59-804_com.facebook.katana-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-02-18-01-59-804_com.facebook.katana-edit.jpg
    220,8 KB · Visninger: 17
Hei.
183 cm her.
Har ikke begynt å kikke enda. Men til et søk i høydegruppa jeg er med på fb (180+). To år gammelt, men jeg tenker at jeg vil se i de baner selv
Jeg syns Stokke er så bra vogn, kjenner mange som har den og syns den virker solid. Men jeg valgte den bort fordi jeg er lav, og den er høy! Dessuten var jeg på utkikk etter lettest mulig vogn pga kroppsplagene mine, så da var heller ikke Stokke for oss. Men hadde det ikke vært for de to kravene som var viktige for oss hadde jeg nok gått for den.

Savner SIMO jeg..
Har du sett på maxicosi sin xl vogn? Ekstra lang liggedel:)

Jeg syns Stokke er så bra vogn, kjenner mange som har den og syns den virker solid. Men jeg valgte den bort fordi jeg er lav, og den er høy! Dessuten var jeg på utkikk etter lettest mulig vogn pga kroppsplagene mine, så da var heller ikke Stokke for oss. Men hadde det ikke vært for de to kravene som var viktige for oss hadde jeg nok gått for den.

@LizzieBennet Vi har hatt Stokke trailz i 9 år (!) og den er virkelig en arbeidshest. Har til og med puttet storesøster i varekurven under (da hun var 6-7 år og var sliten på tur) og det tålte den fint. :cat: Stoffet er helt og pent på varevogn og sitte- og liggedel selv om den var brukt i bhg i to omganger. Ingen knirking eller reparasjoner. Vi bor i skogen så den var fin på ulendt terreng så vel som i byen, både tørt og vått og på mye snø <3 Var virkelig fornøyd med den vogna! Nå er jeg lav (160) men det gikk fint her. Jeg kunne se baby uten å måtte bøye meg ned :D Mannen er 186 og den funket fint for han også. Eneste ulempen er at kalesjen kunne gått enda lengre ned (vi kjøpte bare billig forlenger for bruk når det var mye sol så det gikk bra). Ser at mange av dagens vogner har større kalesje.

Nå vil jeg teste ny vogn så vurderer å gå for britax smile 5z. Noen med erfaring? Med den eller annen britax? :Heartred:cat:

Jeg har en gammeldags Emmaljunga edge duo, fikk kjøpt ny i 21 da vi ventet nr 2, nå selges de ikke lenger. Lufthjul, god demping og stor liggedel. Elsker den til å trille både i snø og skog/tursti, kommer seg overalt :)
Har samme, kjøpte ny til første i 2016. Nå skal tredje og siste også få kose seg oppi der :HeartredElsker at bagdelen er så stor, tar litt mye plass i bilen og opplevd å punktere ett par ganger, men utover det en veldig bra vogn!

Renew. Herremin
Hei.
183 cm her.
Hei :) Har dere kommet noe nærmere valg av vogn? Jeg er ganske høy selv, og har bare så vidt kikket på vogn men opplevde også Bugaboo som lav (aner ikke hvilken modell det var da).

Hei :) Har dere kommet noe nærmere valg av vogn? Jeg er ganske høy selv, og har bare så vidt kikket på vogn men opplevde også Bugaboo som lav (aner ikke hvilken modell det var da).
Jeg fant ut at noen av vognene kan justeres i høyden! Bugaboo sin har ett eget adapter du kan kjøpe utenom som gjør den høyere.

Så flere muligheter

HJELP!
Jeg trenger tips og råd til den beste vognen på vinterføre i nord-norge!
"Æ e kronisk nedsnya" her jeg bor, og har behov for en vogn jeg faktisk kan bruke uttafor her :laughing002 Hadde Emmaljunga Mondial for 12 år siden, utover det har jeg NULL kjennskap til noe barnevognsrelatert :laughing002

Vi kjøpte Emmaljunga Alu S til forrige fordi hjulene virket mer stødige enn det meste vi hadde kommet over for vinterføre, og har vært godt fornøyd med valget. Den er litt tyngre enn noen av de mer populære vognene også, så man får brøyta seg litt mer gjennom snøen. Nå bor vi i utkanten av Oslo da, men det skorter ikke akkurat på snø her heller på vinteren :blackeye: Vet at søskenbarnet mitt og dama hans, som bor i ei lita bygd helt nord i Nordland, også gikk for Emmaljunga da de fikk sin i 2023.

Jeg undersøkte i "Høye damer i høye hæler" også tok en prøverunde på Barnas hus med Bugaboo Renew Fox 5 og Maxi Cosi Fame. Ligger an til Maxi Cosi for min del. Jeg syntes at den hadde best håndtak for meg, og var lettest å finne ut av. Men tar meg en ny runde i neste uke. Legger ved anbefalingene jeg fikk av damene på 180+

Vedlegg

• Screenshot_2025-11-14-19-02-59-845_com.facebook.katana-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-14-19-02-59-845_com.facebook.katana-edit.jpg
    55,7 KB · Visninger: 9
  • Screenshot_2025-11-14-19-03-20-494_com.facebook.katana-edit.jpg
    Screenshot_2025-11-14-19-03-20-494_com.facebook.katana-edit.jpg
    284,1 KB · Visninger: 9
Back
Topp