Barnevogner

Aj_

Forelsket i forumet
♡ Babymais2026 ♡
Hva slags barnevogn vurderer eller har dere bestemt dere for, og hvorfor?

Jeg er så usikker. Er så mange fine! Og mange jeg synes virker totalt ubrukelige med for mange duppedingser
10 år siden sist jeg hadde baby og eldste blir 18. Kun hatt SIMO og emmaljunga. Sett en del på byhaver, men tenker å dra på en barneutstyrsbutikk å sjekke ut. Må liksom trille de litt.
Samboeren er glad i å jogge så blir en joggevogn etter hvert.

Jeg vurderer emmaljunga sento eller britax smile 5z, må prøvetrille sistnevnte :)

Vi har bugabo fox 2, og brukt den til begge her, og bruker den til siste også. Det er den beste vognen. Har erfaring med Emmaljunga og bruker den i barnehagen, men den kan ikke måle seg med bugaboo. Vurderer å kjøpe donkey om jeg finner en som er i fin tilstand brukt :cat:

En dansk Emmaljunga med vognbag på 98cm :love7 Vi har to av denne vogna, og en City tour lux som vi bruker mye til bilstolen på butikker osv som vi har i bilen.
Screenshot_20251024_220618_Gallery.jpg

Jeg er så usikker. Er så mange fine! Og mange jeg synes virker totalt ubrukelige med for mange duppedingser
10 år siden sist jeg hadde baby og eldste blir 18. Kun hatt SIMO og emmaljunga. Sett en del på byhaver, men tenker å dra på en barneutstyrsbutikk å sjekke ut. Må liksom trille de litt.
Samboeren er glad i å jogge så blir en joggevogn etter hvert.
Skulle stå bugaboo. Fin auto korrekt

Mannen er ivrig ultraløper, og når jeg ikke er gravid (eller skadet) så liker jeg også å løpe. Derfor ønsker vi oss en god løpevogn og har fått anbefalt Thule Urban Glide 3. Men må man egentlig ha flere vogner? Kan man ikke bruke Thule vogna til hverdags og fest nyfødt? Bare man bytter ut sittedelen med bassenet? Jeg er så usikker. Det er jo grisedyrt med barnevogn! :hungover: Tenker vi bør klare oss med den ene, pluss en liten reisevogn. Noen med erfaring med Thule løpevogn?

Hvordan får du tak i denne? Kan ikke huske å ha sett en så stor bag del! Må den bestilles?

Bestilte fra DK, kommer toll i tillegg til prisen.+ den danske kronen er høy. Selges dessverre ikke i Norge.

Vi kjøpte UppaBaby Vista til første og var storfornøyd med den, så fortsetter med den :)

Kjøpte Emmaljunga NXT90 til første i 2021, og har vel angret siden :arghh: skulle absolutt bare kjøpt en Bugaboo Fox den gang, elsker de vognene! Har Bugaboo Donkey som søskenvogn, helt fantastisk. Godt vi kan bruke den til nr tre også. Skulle jeg kjøpt vogn for første gang nå hadde jeg uten tvil gått for Bugaboo Fox, eventuelt Urban Thule Glide fordi jeg er aktiv og glad i løping.

Kjøpte Emmaljunga NXT90 til første i 2021, og har vel angret siden :arghh: skulle absolutt bare kjøpt en Bugaboo Fox den gang, elsker de vognene! Har Bugaboo Donkey som søskenvogn, helt fantastisk. Godt vi kan bruke den til nr tre også. Skulle jeg kjøpt vogn for første gang nå hadde jeg uten tvil gått for Bugaboo Fox, eventuelt Urban Thule Glide fordi jeg er aktiv og glad i løping.
Er det NXT90 eller 60 som er minst?
Jeg hadde den som var "smalest", ble anbefalt at den var så fint for mitt bruk.. altså helt ny - den rista så mye at jeg ikke turte å bruke den fordi jeg oppriktig var redd for at baby skulle riste på seg noe..
Fikk heldigvis byttet den inn på reklamasjon, fordi en del i understellet knakk og den ble ikke "bra" igjen..

Kjøpt en brukt bugaboo donkey så fornøyd

Vi har en emmaljunga fra før som vi er fornøyd med og kommer til å bruke igjen. MEN, skulle egentlig hatt en reisevogn (som også kan taes med på fly) og lurer på om noen har gode forslag/erfaringer? :confused004 Må kunne være både sitte og liggestilling, ellers er vi åpen for det meste

Mannen er ivrig ultraløper, og når jeg ikke er gravid (eller skadet) så liker jeg også å løpe. Derfor ønsker vi oss en god løpevogn og har fått anbefalt Thule Urban Glide 3. Men må man egentlig ha flere vogner? Kan man ikke bruke Thule vogna til hverdags og fest nyfødt? Bare man bytter ut sittedelen med bassenet? Jeg er så usikker. Det er jo grisedyrt med barnevogn! :hungover: Tenker vi bør klare oss med den ene, pluss en liten reisevogn. Noen med erfaring med Thule løpevogn?
Tule urban glide er en kjempegod vogn. Eneste ulempene er at den er litt stor, spesielt i bredden ved de store hjulene, og at man ikke kan vende barnet mot deg. Så mange syns det er litt dumt i perioden mellom bagdel og når barnet har gått over til sittedel, men fremdeles ønsker å se mot foreldrene.

Det er veldig dyrt ja! Vi har Thule glide 3 i duo versjon, og har brukt den mye til løping med begge jentene i. Den er megagod og enkel å løpe med :Heartpink Jeg har sett at man kan feste på bassinet på den, men har ikke erfaring med det selv siden vi brukte bugabo frem til baby var stor nok til å være med på løpetur (5-6mnd., når de har kontroll på hode osv). De jeg kjenner som har vanlig versjon er veldig fornøyde med den. Det som kan være greit å tenke på, er at dere uansett må ha en sovevogn til barnehagen (om de ikke har senger der), og løpevogn egner seg ikke til det da den har tre hjul og har fortere for å tippe.

Vi har en Emmaljunga Alu S fra førstemann som vi kommer til å bruke igjen med andremann. For oss var det viktig å ha noe med gode og stødige hjul så vi kunne trille utendørs på vinterstid da det snør mye her, og der har den virkelig levert. I tillegg synes jeg det er en så fin vogn, med sort tekstil og cognacbrune detaljer i fuskeskinn!

Til reise har vi en Stokke YOYO³. Den har vært helt suveren, og vi har endt opp med å også bruke den som hovedvogn på sommerstid. Kommer til å savne den nå som den pakkes vekk for vinteren!

Vi vurderer nå også å kjøpe søskenvogn så jeg også kan levere i barnehagen uten altfor store vanskeligheter når jeg er i permisjon. Det blir 22 måneder mellom våre, så forestiller meg det ihvertfall vil komme godt med i perioden fra baby er født frem til senhøsten!

Takk og lov for boden :laughing002

Vi har en emmaljunga fra før som vi er fornøyd med og kommer til å bruke igjen. MEN, skulle egentlig hatt en reisevogn (som også kan taes med på fly) og lurer på om noen har gode forslag/erfaringer? :confused004 Må kunne være både sitte og liggestilling, ellers er vi åpen for det meste
Har du sett denne oversikten:

Reisevogna vi har, Stokke YOYO³, er kjempefin. Dog har vi varianten for 6 måneder og opp, så den passer selvfølgelig ikke for de aller minste - men de har også en variant som man kan bruke fra fødsel.

Vi har flydd en del med vår første ettersom familien stort sett bor i England og Nord-Norge, det første halve året droppet vi av både økonomiske og praktiske hensyn bare reisevogn til fordel for vanlig vogn i innsjekket bagasje (med prampack) og sleepcarrier i kabinen.

Vi har Yoyo, kan ikke legges helt rett i ryggen.. men kan også ha babydel(den må vi nok kjøpe)
Er jo litt begrenset hva man bruker en reisevogn til - men vi brukte den på ferie i Danmark og Sverige i 2uker med ei på 2år og 4mnd

Back
Topp