Barnevogner!

Bollefrans

Blir kjent med forumet
Jeg har forelska meg i Stokke Trailz og Cybex Priam. Klarer ikke velge mellom de, noen som har erfaringer med den ene eller den andre? Jeg har fått for meg at disse to modellene er helt på topp, og at ikke noen av de andre merkene kan matche disse, men det er kanskje feil?
Cybex priam
IMG_8542.jpg
Stokke trailz
IMG_8543.jpg
 
Vi har Stokke trailz og er veldig fornøyd! Veldig fint at barnet sitter så høyt også i sportsdelen[emoji5] og mye lagring under[emoji106] men har egentlig inntrykk av at det fleste blir fornøyde med vognene de velger [emoji5]
 
Jeg har lyst på Petite Cherie Heritage, den er så fin og billig. Litt kort bag, 75cm på innside, men sittedelen kan legges helt flatt. Lest flere svenske omtaler og den sammenlignes med emmaljunga på egenskaper.
 
Jeg har lyst på Petite Cherie Heritage, den er så fin og billig. Litt kort bag, 75cm på innside, men sittedelen kan legges helt flatt. Lest flere svenske omtaler og den sammenlignes med emmaljunga på egenskaper.

Bilde? [emoji4]
 
Jeg har fått Stokke Trailz, og den virker skikkelig god. De brukte den til lillebror lenge. Den modellen jeg har fått har plasthjul, og den var visst litt kjip å ha med på stranda, men den nye modellen har ordentlige gummihjul med luft.
 
Jeg skal ha Stokke trailz, den har fantastisk fin bag innvendig for baby. I tillegg liker jeg at vognen ikke er så lav! Samtidig har den veldig gode hjul. Syns det er veldig greit at sportsdeln også sitter litt høyt [emoji4]
 
Bugaboo - Cybex og andre liknende er kopier av Bugaboo. Jeg har hatt både Stokke og Bugaboo forøvrig, og kan gå god for begge. Det du bør tenke på er hvilke egenskaper/behov som er viktigst for dere når dere velger en av disse vognene.

Stokke er høye robuste vogner, brukervennlige. Handlekurven til Trailz er lett tilgjengelig og tåler 10 kg+ på vekt. Men vognen er noe stor sammenlagt.
Bugaboo er liten sammenlagt og lettere vogn, litt mer plundrete å komme til handlekurven. Som eksempler.

Ellers kan jo begge brukes en god stund både med bag og sportsdel, prisen er mer eller mindre den samme og begge er kvalitet.
 
Vi har trailz og er veldig fornøyd :) masse plass under vognen, barnet kommer høyt opp, god plass i bagdelen, vendbar sittedel, også er den jo veldig fin å se på da :) 2åringen bruker den ennå, både på tur og til soving i bhg. Håper han er ferdig med soving til desember så babyen kan overta vogna hans :)
 
Til dere som har erfaring med Stokke trailz: hadde dere de terreng-hjulene? Var de tunge å trille og måtte de pumpes opp ofte? Eller hadde dere de vanlige hjulene?
 
Jeg sliter med valg av vogn [emoji23][emoji85] ingen jeg liker sånn at jeg føler «den» må jeg ha
 
Har rett og slett gått for en ganske klassisk vogn. Fink kjøpt den brukt av naboen for 800kr!:0 det er en strøken grå Brio Happy 2014 modell med lufthjul, men bag del og sittedel.
Tenker at dersom vi ikke blir fornøyd så var den ikke så dyr heldigvis! :)
 
Fordeler og ulemper med stokke trailz sin sportsdel? Hvor lenge varer den?

Vurderer å kjøpe brukt stokke trailz med bag, og evt. kjøpe sportsdel seinere.
 
Dere som har erfaring med Stokke trailz, opplever dere det som et «problem» at det er åpent i bakkant av leggen ved fotbrettet? Jeg har plutselig fått det for meg at stokke kan være et godt alternativ til vogn.. Vingler mellom Stokke trailz, emmaljunga super viking og britax go big :joyful:
 
Jeg håper sånn at jeg får kjøpe søsteren sin bugaboo buffalo! Bare en uke til jeg kan spørre [emoji6]
 
Vi har kjøpt en emmaljunga edge duo, med classic understell. Kjøpt brukt til en god pris. Det er så mange fine brukte vogner å få ta i.
Vi ser også for oss å kjøpe brukt, men tenker å test og klemme i butikk først for å finne ut hva vi liker. Da kan jeg snevre inn søket på Finn ganske dramatisk :rolleyes::rolleyes:
 
Back
Topp