Barnevogn

har e sånn emmaljunga som frøkna på forrige side viste fram, bare i svart å grå.
e kjempe fornøyd med den! :))) nydeli e den og lettkjørt. bor i nord så den e ypperst te tura i snø og terreng og:P
ska bruk den te nestemann og :)

ORIGINAL: *obaibi*

Jeg har Simo duo og ELSKER den! Hadde først en trehjuling, men aldri igjen!! Byttet etter 4 mnd og kom til himmelen[:D] Spesielt når du sier du bor landlig til MÅ du ha fire lufthjul, de fungerer jo fint på kjøpesentre også, klart er de tyngre enn trehjulinger med svinghjul, men still.. Verdt det! Og om det blir for tungvint så har jo mange en byvogn og en trille/sovevogn!

Jeg syns Simoen er liten sammenlagt, i forhold til hvor stor og god den er! Kan jo bruke bagen til ungen er 9-10 mnd, kanskje lengre (spørs vel litt på ungen) i tillegg til å ligge i tykke poser osv! Viktig å tenke at du får plass til både baby og klær til de, jeg syns hvertfall at en unge på 7-8 mnd (som de er rundt jul) bør ligge lunt og godt beskyttet mot vinden i en dypvogn!

Ble litt langt, men anbefaler virkelig Simo. Hvis du ikke liker den tror jeg Emmaljunga er bra, har to venninner som har det og er fornøyde[:)]

Hvis man går på hjemmesiden til Simo, kan man også se den med kompakt understell. Da blir den ihvertfall mindre enn Emmaljunga sammenslått. [;)]

ORIGINAL: Varia

Det står mellom disse med meg. Kjenner begge godt, men jeg heller mot Simo. Men vi får se hva som skjer når ting nermer seg .

forelsket meg i denne, via nettet;) skal til sverige i helgen, skal smugtitte på den;)

Syns emmaljunga ser tung ut, men den min bestis har er lett.. Har ingen å sammenlikne med da;)

Jeg har to emmaljunga vogner og ELSKER dem, blir nok ikke noe annet enn det her nej:)

selv liker jeg ikke Simo, de er så gyngete om du forstår hva jeg mener, pluss jeg ikke liker utsenede på dem;)

Vi har Brio Happy vogn, og har vært kjempefornøyd.
Noe av det beste er at den er enkel å legge sammen, blir liten og er lett å løfte inn og ut av bilen..( jeg er ganske lita,så merker det godt)
Trur den er ganske grei i pris også, og du kan velge mellom mange farger.

Har simo duo etter 1.mann. Bruker den enda som sportsvogn og er superfornøyd!! [:)]
Den er kanskje ikke den minste sammenlagt og heller ikke den letteste, men er ellers så mye positivt med den!

Men en ting man må tenke på er hvilken bil man har og om man evt har plass til vogn + baggasje, blir fort en del man skal ha med seg når man skal på tur med de små..
Og som de sier, det er billigere å kjøpe en vogn som passer bilen enn en bli som passer til vogna! [8D]

Jeg er VELDIG fornøyd me Emmaljunga Edge Duo vogna [:)][:)]

Emmaljunga er de fineste vognene synes jeg, men alle venninne mine som har det klager på kvaliteten. Jeg har selv brio happy og er såå fornøyd. Den er lett, ca11kg, og tar liten plass, men god plass til barnet. i tillegg er den veldig god å trille[:D]

ej he simo kombi er suuuuuuuper fornøgd.....[:D]
så den står klar te neste mann....
så he ej simo trilla no te odin i blå er suuuuuuper fornøgd me den me,

her gjeld berre SIMO[:D]

Jeg har Teutonia S3 - sporty 3-hjuling, og er superfornøyd. Jeg har ikke opplevd vognen som ustødig. Løsner man forhjulet er den ikke like god på ulent terreng, men super når man tusler rundt i butikker o.l. Som regel har jeg forhjulet festet og da er vognen fin og stødig.

... min konklusjon sist jeg kjøpte vogn, var at den optimale vognen rett og slett ikke finnes. Viktigste grunnene mine for å kjøpe denne vognen var at: 1) snuppa kan sitte begge veier (jeg liker å kunne kommunisere med henne ansikt til ansikt), 2) den er nett av utseende og jeg liker designet, 3) baggen skulle være en av de lengre (men hun vokste relativt for ut av den allikevel)

Neste gang vurderer jeg en Teutonia til eller Bogaboo (eller hvordan det skrives ;-)

Uansett, sjekk den barnevogn siden som det ble tipset om over. Der er det mange som kommer med sine erfaringer og man får mulighet til å gjøre seg opp hvilke kriterier som er viktig for deg. Lykke til!

har ingen erfaring på barnevogner, å har heller ikke kjøpt en enda. men har lest ENORMT mye om det[;)] funnet all verdens av best i test på både nettet å i blader. å mitt valg vil absolutt bli, emmaljunga city cross!! sef med tilhørende city bag. den som har fått mest skryt[:)] å gud hvor fin den er. å lett skal den å være, det er viktig for meg[:)]

Har selv en emmaljunga mondial duo vogn, liker den veeeeldig godt!![:)][:)] Bruker sportsvogndelen til smån nå, ja den er litt tung å ha inn å ut av bilen å tar litt plass.. Men det bryr jeg meg ikke så mye om så lenge vognen er god å stabil[:)] Har en Ford Mondeo, der får vi inn vogna på langs, har da nesten plass til en vogn til ved siden av, så der inne har den god plass boltre seg på [:)]

ORIGINAL: oggi sin

har ingen erfaring på barnevogner, å har heller ikke kjøpt en enda. men har lest ENORMT mye om det[;)] funnet all verdens av best i test på både nettet å i blader. å mitt valg vil absolutt bli, emmaljunga city cross!! sef med tilhørende city bag. den som har fått mest skryt[:)] å gud hvor fin den er. å lett skal den å være, det er viktig for meg[:)]

Lite tips ang best i test. Hør heller på hva andre (levende mennesker) har opplevd. Disse best i test resultatene er ofte kjøpt og betalt. Gjelder det meste av utstyr.
Dette har ikke noe med ditt valg å gjøre. Vet om mange som er fornøyd med den vognen. :) Bare det at best i test ofte er noe tull.

ORIGINAL: oggi sin

Lite tips ang best i test. Hør heller på hva andre (levende mennesker) har opplevd. Disse best i test resultatene er ofte kjøpt og betalt. Gjelder det meste av utstyr.
Dette har ikke noe med ditt valg å gjøre. Vet om mange som er fornøyd med den vognen. :) Bare det at best i test ofte er noe tull.

Jepp. Og det er produsenten selv som velger hvilke modeller som skal testes.. [;)]

Vil oppfordre alle til å lese hele tråden, spesielt første side. [;)]

Det står mellom disse med meg. Kjenner begge godt, men jeg heller mot Simo. Men vi får se hva som skjer når ting nermer seg .

jeg har emmaljunga og jeg er storfornøyd men vogna:) den er tung å trille det er den men er jo sååå stabil og det er jo viktig!! er såå utruøig vanskelig med å kjøpe vogn og ikke minst er det dyrt også:S

Vi kjøpte Teutonia Mistral og er superførnøyd med den.

Den brukte vi helt fra han ble født, ryggen kan legges helt ned og en kan kjøpe en løs bag. Det gjorde ikke vi, vi kjøpte heller en god dunpose. Jonas ble født i april så bare noen mnd etter kom jo sommeren med varmt vær så da var det like greit å ikke ligge i en varm bag. Vogna står nå klar til neste lille nurk. Har bestemt meg for å bruke den samme vogna det første året og heller kjøpe en sånn carena tille når h*n blir 1 år, så får h*n også en ny vogn.

simo kombi e den bæste vogna:)  har ei datter på 7mnd har brukt den å den e helt super på vinterføre å iskalde daga.  å den e vind å vanntett STORT PLUSS:)  ho hadde åsså kolikk å vi brukte den da inne pga fjæringan .
den e lett å kjøre å når babyen e nyfødt e den lunere med at den ikke har så stor kalesj å har en som dekke åver bagen:)  så æ må nu si æ e kjæmpe fornøyd:)

jeg har denne....
emmaljunga mondial duo i crem farget lær

Jeg begriper ikke hvor dere har det ifra at Emmaljunga er så himla tung. Syns ihvertfall ikke CityCross'en er det. Gikk på siden deres og sjekket, og der står det at den skal være 11 kg med city bag'en. Det er da ikke tungt? Er jo noe av det letteste som er på markedet av skikkelige vogner, i tillegg til å være en  stabil 4-hjuling.

Om dere mener tung som i vanskelig å manøvrere, så går vel det kun i smak og behag, hva man er vant til fra før og hva slags krav man har. Alle 4-hjulinger er jo tunge om man bare har prøvd/trillet med 3-hjuling, eller brukt det mest.

Back
Topp