Barnevogn

Solstråletante

Elsker forumet
De av dere som har erfaringer med barnevogn, del de gjerne:) (har ikke tenkt til å handle enda nei:P) Jeg er forvirra:P!!

Simo combi har jeg hørt mye bra om, men at den er litt tung og slitsom å bruke inne på kjøpesentre etc? Synes du det?

Anbefaler ikke Bogaboo hvis du ikke kun skal gå på kjøpesenter og helt rett vei[:-]

Jeg bor litt landelig til:P Sommeren er ikke noe problem, men heller snøen på vinteren. Regner med en del sosiale treff på cafeer og kjøpesenteret i nærmeste by, så vogna må liksom fungere til alt:P :)

Jeg har hatt simo bagvogn til begge mine. Kombi har for smal bag så da ville jeg heller hatt duo. Jeg har en stokkevogn som står på loftet og venter denne gangen, men kommer til å ha en annen vogn også. F.eks teutonia el.

Jeg anbefaler deg å gå inn på barnevognguiden.no og lese litt. Dra i butikker og test dem ut; hvordan er de å trille, svinge, legge sammen,osv.
Jeg ville anbefalt deg en god og stødig 4-hjuling med luftdekk (det er aller best på landlige veier og spesielt i snøen!).
Det er en barnevogn-jungel der ute og det er IKKE lett! Jeg ville ikke ha stresset med å finne en vogn, bruk god tid! Har du noen venner med barn som du kan spørre og prøve deres vogn f.eks?

Vi har Simo Kombi. Den er veldig bra som dypvogn. Synes ikke bagen var for smal, hadde god plass til ullpose. Stor og god kalesje som gjør vogna lun og varm på forblåste dager. Som sportsvogn blir den tung for da er barnet også blitt større.... Har peset meg oppover noen bakker med en 12 kg gutt i en vogn som veier ca det samme + noen tunge bæreposer i kurva under...Anbefales ikke! Simo Kombi er stor og tung og kan være ganske slitsomt hvis du stadig skal ha den inn og ut av bilen.
Da gutten vår ble litt større fikk vi en Easy Carena sportstrille av foreldrene mine. Den liker jeg ikke. Synes den er vanskelig å trille.
Så kjøpte vi en Easywalker og det er det beste jeg har vært borti[:)]! Har både dypvogn og sportsvogn, men har bare brukt sportsvogna. Men det er en 3-hjuling (utrolig lett å trille) og sportsvogna er ingen god vintervogn.Kalesja er altfor liten og åpen til det.

Nå bruker vi Simoen som sovevogn i barnehagen. Easywalker brukes her hjemme. Vet ikke helt åssen vi gjør det når nestemann kommer i april... Men jeg har i alle fall to dypvogner.
Puh, dette ble langt!Og du ble sikkert bare enda mer forvirra[8D]

ORIGINAL: KjellisMam

for guds skyld IKKJE kjøp 3hjuling [>:] !!!
Dei er å vil alltid bli myye mer ustødig en en 4hjuling !!
Den andre vogna vi kjøpte til storebror var 3 hjuling å aldri mer !!!

Eg hadde simo kombi til storebror å den er SUUPER !!!
Emmaljunga er også fine å får masse skryt eneste negative er at den er tung å tar stor plass sammenslått.

Må si meg uenig der. Vi har emmaljunga City Cross og det er den letteste vogna de har, og kan ikke tenke meg den tar større plass enn andre "vanlige" vogner. Vi ELSKER den og ville ikke vært foruten.

Må bare tilføye at man kan feste Maxi Cosi bilstol rett på undestellet til Easywalkern og det skal vi prøve på nå når neste baby kommer[;)]

Lykke til med barnevognjakten!

ORIGINAL: Valkyrie

Emmaljunga er også fine å får masse skryt eneste negative er at den er tung å tar stor plass sammenslått.

Må si meg uenig der. Vi har emmaljunga City Cross og det er den letteste vogna de har, og kan ikke tenke meg den tar større plass enn andre "vanlige" vogner. Vi ELSKER den og ville ikke vært foruten.

Jeg trodde også at Emmaljunga var en lettere vogn enn Simo.

Det står mellom disse med meg. Kjenner begge godt, men jeg heller mot Simo. Men vi får se hva som skjer når ting nermer seg .

IKKE 3-hjuling!

Simo kombi er etter min mening den beste babyvogna. Har prøvd meg litt rundt, men havner altid tilbake på den. Den er som eneste vogn vindtett og vanntett, men pustende. Så det skal mye til før man behøver å kle vognen i klamt plasttrekk. Den har fjæring og vuggefunksjon ingen andre vogner har maken til, noe som gjør den svært komfortabel for babyen, og det gjør den også svært lett å trille i forhold til andre vogner av samme størrelse. Den er lunere enn f.eks Emmaljunga Duo Edge pga utformingen på kalesjen. Simo kombi er også finere av utseende. Den har gode hjul og god fremkommelighet. Den lille bærebagen inni er genial å ha i begynnelsen, og babyene våre har brukt den som seng også den første tiden. Når de vokser ut av bærebagen, bruker man kalesjen av den som forlenger, og får den største dypvogna på markedet. Større enn noen duovogn. [;)] Hvis dere lurer på noe; fyr løs..

Nå har jeg Bugaboo Cameleon. Kjøpte den fordi jeg ville prøve noe nytt, og den selges ikke her nordpå, så den er mye mindre vanlig enn lengre sør. Den kan nesten alt Simoen kan. Det eneste jeg savner er vuggingen og fjæringen. Til gjengjeld har jeg en vogn som er like lettkjørt som hvilken som helst trehjuling pga de svingbare hjulene, samtidig som den er like stabil som en vanlig firhjuling. Den veier også bare 9 kg. Under halvparten av en vanlig vogn. Nå kostet den såpass mye, er såpass ny og bagen er ikke brukt, så jeg får ikke selge den for å kjøpe Simo av mannen. [8D]

ORIGINAL: Mamman til Luan

ORIGINAL: Valkyrie

Jeg trodde også at Emmaljunga var en lettere vogn enn Simo.

Ja, Emmaljunga veier to kilo minre, men Simo er lettere å kjøre pga hjulene og fjæringen. [;)]

ORIGINAL: Joker

Anbefaler ikke Bogaboo hvis du ikke kun skal gå på kjøpesenter og helt rett vei[:-]

Det er da du låser forhjulene og snur håndtaket. Da kommer den se frem overalt. Jeg har også vinterhjul. Bor i Tromsø, så jeg vil påstå jeg har fått testet den grundig under alle slags forhold. [8D]

ORIGINAL: Pocha

Jeg har hatt simo bagvogn til begge mine. Kombi har for smal bag så da ville jeg heller hatt duo. Jeg har en stokkevogn som står på loftet og venter denne gangen, men kommer til å ha en annen vogn også. F.eks teutonia el.

Kombien bygges jo ut når bærebagen blir for liten og blir da større enn noen annen vogn på markedet. [;)]

ORIGINAL: Mamman til Luan

Må bare tilføye at man kan feste Maxi Cosi bilstol rett på undestellet til Easywalkern og det skal vi prøve på nå når neste baby kommer[;)]

Lykke til med barnevognjakten!

Det kan man på Bugaboo også, men jeg ser IKKE på det som noen fordel at man kan trille rundt på ungen i timesvis i bilsetet.. [:-]

eg har emmajunga og den er kjempe god eg ambefaler den

Jeg har simo kombi og kan ikke få skrytt nok av den til de små. Men er ikke kjempe fornøyd med sportsvogna, lillemor blir ofte sittende som en banan og henger ned på den ene siden. Har kjøpt oss en maclaren trille nå, er storfornød.

Men som babyvogn elsker jeg simoen, det er så god fjæring i den. Trillet emmaljunga vogna til svigerinna mi og syntes det var en stiv og ekkel vogn. Ikke verdt å betale mange tusen mer for..

Jeg har Simo duo og ELSKER den! Hadde først en trehjuling, men aldri igjen!! Byttet etter 4 mnd og kom til himmelen[:D] Spesielt når du sier du bor landlig til MÅ du ha fire lufthjul, de fungerer jo fint på kjøpesentre også, klart er de tyngre enn trehjulinger med svinghjul, men still.. Verdt det! Og om det blir for tungvint så har jo mange en byvogn og en trille/sovevogn!

Jeg syns Simoen er liten sammenlagt, i forhold til hvor stor og god den er! Kan jo bruke bagen til ungen er 9-10 mnd, kanskje lengre (spørs vel litt på ungen) i tillegg til å ligge i tykke poser osv! Viktig å tenke at du får plass til både baby og klær til de, jeg syns hvertfall at en unge på 7-8 mnd (som de er rundt jul) bør ligge lunt og godt beskyttet mot vinden i en dypvogn!

Ble litt langt, men anbefaler virkelig Simo. Hvis du ikke liker den tror jeg Emmaljunga er bra, har to venninner som har det og er fornøyde[:)]

ELSKER MIN 3 HJULING!!!!!! hehehehe[:)][:)][:)][:)][:)]

har Moutian buggy/OTH

Gleder meg til endelig å få bruke baby bag på[:)][:)][:)] Hadde en annen vogn i begynnelsen

Back
Topp