Barnevogn

Noen som har en god og billig sovevogn til barnehagen å anbefale? :happy:
Det pleier ligge mange forskjellige variantar ute på finn.no - me såg iallfall ikkje poenget med å kjøpe noko nytt eller spesielt "funksjonelt" til sovevogn :) Ei som kan leggast godt ned med god skjerming
 
Jeg har fått en Emmaljunga NXT90 og en Britax Römer fra min eldre søster (brukt til et barn før). Jeg ville nok ikke valgt noen av disse modellene dersom jeg skulle kjøpt nytt, men jeg tror de vil fungere mer enn godt nok - og det er mye penger spart. :)
 
Noen som har en god og billig sovevogn til barnehagen å anbefale? :happy:
Vi kjøpte Cybex balios som har funket bra da den kan legges helt ned for soving. Kjøpte den på jollyroom. På tidspunktet var det dyrere å kjøpe brukt vogn enn denne ny, så da var valget enkelt. Den er også lett og legge sammen osv, så vi har brukt den ellers også da hovedvognen vår er større og tyngre. Enkelt å ta av og vaske trekket til sitte/liggedelen også
 
Vi kjøpte Cybex balios som har funket bra da den kan legges helt ned for soving. Kjøpte den på jollyroom. På tidspunktet var det dyrere å kjøpe brukt vogn enn denne ny, så da var valget enkelt. Den er også lett og legge sammen osv, så vi har brukt den ellers også da hovedvognen vår er større og tyngre. Enkelt å ta av og vaske trekket til sitte/liggedelen også
Er den stor sånn at den varer lenge?
 
Noen som har TFK mono (2) og kan si noe om den er veldig stor når den blir sammenlagt? Noen som evt har bilde mens den ligger i bilen? Vi har stort bagasjerom i bilen men halve blir brukt til hundebur :p
 
Noen som har TFK mono (2) og kan si noe om den er veldig stor når den blir sammenlagt? Noen som evt har bilde mens den ligger i bilen? Vi har stort bagasjerom i bilen men halve blir brukt til hundebur :p
Vi har kjøpt den, men den ligger demontert i kjelleren inntil videre!
 
Vi har kjøpt den, men den ligger demontert i kjelleren inntil videre!
Du får si ifra når den er montert :p i mellomtida får jeg titte litt på nett og se om jeg finner noe. Virker som en supervogn!
 
Du får si ifra når den er montert :p i mellomtida får jeg titte litt på nett og se om jeg finner noe. Virker som en supervogn!
Kanskje du finner en video av den på youtube? Ofte er det videoer av vogner der :happy:
 
Du får si ifra når den er montert :p i mellomtida får jeg titte litt på nett og se om jeg finner noe. Virker som en supervogn!
Det er vogna vi tenker på også :) Tok noen screenshots av en Finn annonse jeg så for tfk mono (1). Føler ikke den ser sånn alt for stor ut? Men jeg vet nada om barnevogner, førstegangsmor her.IMG_7695.pngIMG_7694.png
 
Det er vogna vi tenker på også :) Tok noen screenshots av en Finn annonse jeg så for tfk mono (1). Føler ikke den ser sånn alt for stor ut? Men jeg vet nada om barnevogner, førstegangsmor her.Vis vedlegget 432927Vis vedlegget 432928
Tusen takk for at du delte disse bildene :D syns ikke den virker så alt for stor. Men fant ut ista at man bygger om bagdelen til sportsdelen og at den store sportsdelen jeg så bilde av (og som jeg likte så godt) må kjøpes separat? Det syns jeg var litt nedtur. Haha blir dyr vogn da
 
Tusen takk for at du delte disse bildene :D syns ikke den virker så alt for stor. Men fant ut ista at man bygger om bagdelen til sportsdelen og at den store sportsdelen jeg så bilde av (og som jeg likte så godt) må kjøpes separat? Det syns jeg var litt nedtur. Haha blir dyr vogn da
Ja ikke sant, blir dyrt.:D Men om man kjøper kombivogn står det at den kan brukes til 3 år. Tenkte å kjøpe sportsdelen senere da separat kanskje i 3 års alder?:scratch Vet ikke om den sittedelen i kombivogn er bra nok..vet liksom ikke hva jeg burde se etter og tenke på hehe.
 
Ja ikke sant, blir dyrt.:D Men om man kjøper kombivogn står det at den kan brukes til 3 år. Tenkte å kjøpe sportsdelen senere da separat kanskje i 3 års alder?:scratch Vet ikke om den sittedelen i kombivogn er bra nok..vet liksom ikke hva jeg burde se etter og tenke på hehe.
Ja, det stemmer nok det du skriver men det jeg likte så godt med vogna var den store romslige sportsdelen men ja, da må den kjøpes separat:p den kan brukes fra 6 måneder til 6 år så jeg. Mye penger for en vogn ass :laughing002
 
Ja, det stemmer nok det du skriver men det jeg likte så godt med vogna var den store romslige sportsdelen men ja, da må den kjøpes separat:p den kan brukes fra 6 måneder til 6 år så jeg. Mye penger for en vogn ass :laughing002
Kombidelen varer ikke lenge, men sportsdelen er kjempe romslig! Den foldes sammen med vogna slik at den sammenslått med sportsdel ikke blir stort mye større enn understellet i seg selv. Følg med brukt! Vi fant strøken vogn med sportsdel og en del tilleggsutstyr brukt for kr. 8000,-
 
Er den stor sånn at den varer lenge?
Har ikke testet liggedelen/babycot men sportsdelene kunne vært litt lengre til førstemann som er på toppen av lengdekurven. I vår barnehage sover de kun i vogn det første året i barnehagen, så det funket så lenge, men hadde blitt kort om det skulle vært enda et år
 
Ja, det stemmer nok det du skriver men det jeg likte så godt med vogna var den store romslige sportsdelen men ja, da må den kjøpes separat:p den kan brukes fra 6 måneder til 6 år så jeg. Mye penger for en vogn ass :laughing002
Kan sportsdelen vendes mot deg også?

Sikler på denne vogna selv. Hvordan er den vektmessig? Oppleves den som ei tung vogn?
 
Back
Topp