Barnevogn!

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Det er 9 år siden sist jeg trilla en barnevogn, og nå aner jeg ikke hva som er bra/best :hilarious: den gangen hadde vi en brio smile, som var helt forferdelig mtp demping!
Ønsker meg vogn som demper godt og har litt ok plass i bag-delen!
Kan hende jeg kan få kjøpe en Emmaljunga av venninnen min som hun kjøpte til sine, men jeg har jo litt lyst på ny vogn…. Siden det er så lenge siden jeg hadde baby:angelic:

Hva tenker dere ang barnevogn? Emmaljunga er jo virkelig ikke det dyreste på markedet lengre ser jeg!

Vi har brukt emmaljunga NXT 90 med første, født oktober 2021. Måtte ha den primært fordi mannen er høy, og "alle" andre ble for lave..! Den er veldig solid og god, og bra på snø og vinterføre med kraftige hjul. Har kikket på bugaboo også, den er veldig lett og fin og manøvrere (når det ikke er snø). Har nå i ettertid blir oppmerksom på Cybex, men tror de er veldig dyre!

Vi har brukt emmaljunga NXT 90 med første, født oktober 2021. Måtte ha den primært fordi mannen er høy, og "alle" andre ble for lave..! Den er veldig solid og god, og bra på snø og vinterføre med kraftige hjul. Har kikket på bugaboo også, den er veldig lett og fin og manøvrere (når det ikke er snø). Har nå i ettertid blir oppmerksom på Cybex, men tror de er veldig dyre!
Ah, er det litt høyere bag på den kanskje? Det er jo godt å slippe å bøye seg sånn skikkelig, særlig hvis man må gjennom ks.. hos oss er det veldig mye snø på vinter’n!

Jeg så man kunne få en komplett Cybex til 28.000kr, syns kanskje det var fryktelig dyrt jeg da :hilarious:

Vi har Bugaboo Fox 3 til eldstejenta (det var den «alle» skulle ha da jeg gikk med henne), og er veldig fornøyd med den. God plass i bagen, ergonomisk sittedel (så man kan bytte tidligere enn om man har flat sittedel), og den tar ikke så veldig stor plass i bilen sammenligna med en del andre vogner. God vogn å trille på de fleste underlag, med unntak av snø/slaps, men vet ikke om det egebtlig finnes barnevogner som faktisk er gode på sånt underlag? :hilarious:

Bakdelen er at der er en bryter på hver side av håndtaket, som må trykkes ned samtidig, når vogna skal legges sammen, og de kan være litt harde, og det virker som at de blir slitt fortere enn jeg hadde trodd. Vogna vår er brukt i litt over et år og vi har allerede litt problemer med denne mekanismen. Fordelen er at bugaboo ofte har god kundeservice på reklamasjoner.

Ah, er det litt høyere bag på den kanskje? Det er jo godt å slippe å bøye seg sånn skikkelig, særlig hvis man må gjennom ks.. hos oss er det veldig mye snø på vinter’n!

Jeg så man kunne få en komplett Cybex til 28.000kr, syns kanskje det var fryktelig dyrt jeg da :hilarious:
Haha, ja det var fryktelig dyrt! Den har litt høyere bag, men også mulighet for ganske høyt håndtak uten at det kommer for nærme vognen, så store føtter krasjer i understellet :happy3. Det er forskjellige behov... Men har generelt vært fornøyd med den, selv om den begynner å bli stor og klumpete, men det er vel å tide med en trille snart uansett.

Vi hadde emmaljunga sist. Det er jo 7 år siden nå, men jeg var ikke fornøyd med den. Den tok stor plass, dekkene var morkne etter et halvt år og bremsen gikk i filler da vogna var 1.5 år. Pluss at frøkna ikke hadde plass til å sove i sportsdelen. Kjøpte britax b-motion som vogn nr to og den tenker jeg å bruke. Den kan du også få bag til også er den lang i ryggen slik at barnet kan bruke den til de er ferdige med å sove lur på dagen. Også er den lett bruke

Tenker at vi bør kanskje reise og se på vogner så vi får prøvd de litt ut.. Vil jo ha en som passer vårt behov :hilarious: :Heartred Veldig godt med gode tips! Var ikke fornøyd med brio husker jeg, men vi fikk den i gave og kunne ikke takke nei den gangen..

Tenker at vi bør kanskje reise og se på vogner så vi får prøvd de litt ut.. Vil jo ha en som passer vårt behov :hilarious: :Heartred Veldig godt med gode tips! Var ikke fornøyd med brio husker jeg, men vi fikk den i gave og kunne ikke takke nei den gangen..

Det har jo kommet et helt hav av vogner på markedet de siste årene, så er mye å velge i ja.

Skulle jeg ha kjøpt ny vogn nå, så ville jeg ha sett på Cybex Talos S Lux 2023-modell, Bugaboo Fox, Britax smile 5z, Babyjogger city celect 2 og Uppababy Vista V2.

Haha tenkte jeg skulle nevne bare et par vogner jeg selv mener er bra og som jeg kunne tenkt å ha, men ble litt flere ja :hilarious: det finnes altså masse gode vogner på markedet, så gjelder å se hva som treffer en selv.

Det har jo kommet et helt hav av vogner på markedet de siste årene, så er mye å velge i ja.

Skulle jeg ha kjøpt ny vogn nå, så ville jeg ha sett på Cybex Talos S Lux 2023-modell, Bugaboo Fox, Britax smile 5z, Babyjogger city celect 2 og Uppababy Vista V2.

Haha tenkte jeg skulle nevne bare et par vogner jeg selv mener er bra og som jeg kunne tenkt å ha, men ble litt flere ja :hilarious: det finnes altså masse gode vogner på markedet, så gjelder å se hva som treffer en selv.
Ja, det er nettopp det!! Er jo uendelig mange nå :hilarious: samme med bilstoler også, men der tenker jeg besafe eller cybexz!

Setter pris på at du nevnte fler, da har jjeg mer å se på:hilarious:

Jeg dro og titta på barnevogner, jeg :angelic: Tross alt 12 dpo !!
Men der fikk jeg se Stokke xplory og de likte jeg ganske godt! Ser de ligger til nesten 12.000 på jollyroom, det er da ikke såååå ille? Dyrt ja, men finnes dyrere:hilarious:
Sniker litt jeg :angelic:

Har hørt at Stokke Trailz er veldig god på alt slags føre, det er denne vognen jeg ønsker denne gang.
Stokke xplory kjenner jeg ikke til, mulig den er like god som trailz :confused005
Trailz må kjøpes brukt da den ikke produseres lenger :confused:

Er billigere å kjøpe Cybex på forskjellige steder. Med bilstol og base så blir det billigere å kjøpe det hver for seg dersom du skal ha priam :)
Legg inn søk på prisjakt :)

Hører rykter om at DK har større bagdel som standard enn Norge; om det skulle være aktuelt. ;)

Ellers, tenk over hvordan vogna skal brukes, spesielt mtp hjul og slikt. Nå brukte vi nesten ikke vogn da, men om jeg skulle valgt en vogn med sånne pinglehjul, så kunne jeg like greit bare ha brent pengene uansett. Endte med en petite Cherie classic sist, som kostet under 3000, selv. Måtte ha store og tykke hjul og robust utforming :p

Vi har Emmaljuna NXT90, kjøpt i 2019. Da var det den vogna som var enklest å trille for personer over 180 cm. Kalesjen og sittedelen er tett og fin. Ingen åpninger som slipper inn trekk fra siden f.eks. Vogna er ganske stor, så selv en 3-4-åring kan sove i den. Det er god plass til bagasje og lett å skifte ut deler. Det fulgte også med utstyr for å feste babysete rett på understellet. Senere har vi kjøpt til ståbrett som brukes omtrent daglig.

Men: Den er veldig tung og blir fort treig å trille/skjener til en side. På vinterføre foretrekker jeg å bruke en gammel vogn fra 1980-tallet (men den vokste jo ungene fra allerede ved seks måneders alder) eller akebrett. Tror ikke det finnes noen vogner som takler 30 cm våt nysnø. Savner sparkføre, gitt.

Synes for øvrig vogner er KJEMPEKJEDELIG. Hatet noe med alle jeg så på, så måtte bare gå for noe til slutt. Vi har 1980-tallsvogna, en paraplyvogn og en sovevogn fra finn.no i tillegg, så får byttet litt imellom.

Vi har Emmaljuna NXT90, kjøpt i 2019. Da var det den vogna som var enklest å trille for personer over 180 cm. Kalesjen og sittedelen er tett og fin. Ingen åpninger som slipper inn trekk fra siden f.eks. Vogna er ganske stor, så selv en 3-4-åring kan sove i den. Det er god plass til bagasje og lett å skifte ut deler. Det fulgte også med utstyr for å feste babysete rett på understellet. Senere har vi kjøpt til ståbrett som brukes omtrent daglig.

Men: Den er veldig tung og blir fort treig å trille/skjener til en side. På vinterføre foretrekker jeg å bruke en gammel vogn fra 1980-tallet (men den vokste jo ungene fra allerede ved seks måneders alder) eller akebrett. Tror ikke det finnes noen vogner som takler 30 cm våt nysnø. Savner sparkføre, gitt.

Synes for øvrig vogner er KJEMPEKJEDELIG. Hatet noe med alle jeg så på, så måtte bare gå for noe til slutt. Vi har 1980-tallsvogna, en paraplyvogn og en sovevogn fra finn.no i tillegg, så får byttet litt imellom.

jeg ønsker meg jo en som tåler litt vinterføre, for her blir det mye snø, men også usikker på hvor mye vi blir å trille turer når baby er 8-11 mnd? Husker eldste var umuuuulig i bag, der måtte jeg fort over til sportsdel.. Jeg har sett noen Stokke trailz på Finn, men…. Det er jo 9 år siden jeg hadde baby. Jeg vil kanskje ha ny :angelic: :hilarious:

jeg ønsker meg jo en som tåler litt vinterføre, for her blir det mye snø, men også usikker på hvor mye vi blir å trille turer når baby er 8-11 mnd? Husker eldste var umuuuulig i bag, der måtte jeg fort over til sportsdel.. Jeg har sett noen Stokke trailz på Finn, men…. Det er jo 9 år siden jeg hadde baby. Jeg vil kanskje ha ny :angelic: :hilarious:
Vi trillet hver dag i hele permisjonen, uansett føre, med nr. 1. Andremann var derimot så storspist at vi aldri rakk å trille spesielt langt før han måtte ete igjen. :hilarious:

Når de er 8-11 måneder vil de helst sitte, ikke ligge og stirre (hvis du tenkte på liggedel da).

Misforstå meg rett: De fleste vogner TÅLER vinterføre, men det beste i dyp snø er seriøst meier eller ski. Skulle ønske det fantes slikt utstyr.

Har Bugaboo Donkey 5 til minste. Han går ikke ennå, så blir vel å utvide den til søskenvogn. Godt fornøyd, selv om jeg dypt og inderlig ønsker meg luftfylte hjul og demping…

Back
Topp