Barnevogn

Takk for tilbakemelding :) ah, ja jeg har også lest at noen syns det er et problem, og at man ikke kan snu sittedelen mot deg. Men det er kanskje ikke så farlig når de er så store? Er den ellers lett og behagelig å kjøre i by, butikker ol? :)
Stemmer, det har jeg jo glemt helt ut :wacky: Det at ungen ikke kan snus mot deg var faktisk grunnen til at dette ikke ble den eneste vogna for oss, men heller vogn nr. 2 til lange turer i terreng og løping. Men vet om mange som har en slik vogn (f.eks. Babyjobber City elite er også en som ikke kan snus) som eneste vogn og som ikke opplever det som en kjempeulempe. Er nok litt smak og behag for deg som foreldre om du alltid ønsker å se ungen.
Gutten vår er nå 2,5 år og vi har brukt utelukkende Thule vogna de siste 1,5 år. Så ja trillekomfort er helt fantastisk spør du meg, også fordi den har håndbrems. Den har også veldig god plass i kurven under! Ikke vært så mye i butikker med den, men den er jo litt bredere enn vanlige vogner så kan evt. være et problem i små butikker/smale dører uten at jeg har opplevd det.

Stemmer, det har jeg jo glemt helt ut :wacky: Det at ungen ikke kan snus mot deg var faktisk grunnen til at dette ikke ble den eneste vogna for oss, men heller vogn nr. 2 til lange turer i terreng og løping. Men vet om mange som har en slik vogn (f.eks. Babyjobber City elite er også en som ikke kan snus) som eneste vogn og som ikke opplever det som en kjempeulempe. Er nok litt smak og behag for deg som foreldre om du alltid ønsker å se ungen.
Gutten vår er nå 2,5 år og vi har brukt utelukkende Thule vogna de siste 1,5 år. Så ja trillekomfort er helt fantastisk spør du meg, også fordi den har håndbrems. Den har også veldig god plass i kurven under! Ikke vært så mye i butikker med den, men den er jo litt bredere enn vanlige vogner så kan evt. være et problem i små butikker/smale dører uten at jeg har opplevd det.
Eller for ungen. Vet om noen som måtte kjøpe ny vogn fordi ungen ikke taklet å ikke se foreldrene. Men det vet man jo ikke før man har ungen. Akkurat som noen barn ikke takler ergonomisk liggedel, mens andre elsker det.

Last edited:
Noen som vurderer å kjøpe brukt vogn? Ser at det ligger mye fint ute på finn, men vet ikke om det er noe risiko/ulemper/ting å passe på om man kjøper vogn brukt :happy:
Er det noe jeg skulle gjort anderledes så er det at jeg hadde kjøpt brukt vogn :)
Tenker det eneste du må sjekke er at den fungerer og at den ikke er muggen.

Skjønner, takk for info dere! Jeg hadde ellers bare trodd det var som å plukke vare på IKEA, så må kanskje tenke på det litt tidligere enn oktober, ja :happy: Er det sånn med bilstol også, at man bør kjøpe tidlig?
Da vi kjøpte bilstol sist var det produksjonsutfordringer pga korona, så vi ventet vel 5-ish uker på base og babystol faktisk. Da bestilte vi gjennom lokalbutikken for å kunne få service i tilfelle reklamasjon osv. De hadde sikkert hatt tilgjengelig på nett:)

Synes bagdelen til nxt 90b (Danmark ) er bare nydelig. Langt liggemål, men må vel da til Danmark og kjøpe:shifty:

Noen som vurderer å kjøpe brukt vogn? Ser at det ligger mye fint ute på finn, men vet ikke om det er noe risiko/ulemper/ting å passe på om man kjøper vogn brukt :happy:

Ja, jeg har lagret søk på finn slik at jeg får mail når det dukker opp noe i nærheten.

Synes bagdelen til nxt 90b (Danmark ) er bare nydelig. Langt liggemål, men må vel da til Danmark og kjøpe:shifty:
Den virket jo kjempegod! Vi har dansk vogn. Fra 2016. Med liggemål 97cm. Det har vært helt ypperlig. Mini sov middagsluren i den frem til han sluttet å sove til middag.

Den virket jo kjempegod! Vi har dansk vogn. Fra 2016. Med liggemål 97cm. Det har vært helt ypperlig. Mini sov middagsluren i den frem til han sluttet å sove til middag.

det høres så deilig ut:rolleyes::) brukte dere da ingen sportsdel?
Vet her at bagdelen på nxt vokses det raskt ut av

det høres så deilig ut:rolleyes::) brukte dere da ingen sportsdel?
Vet her at bagdelen på nxt vokses det raskt ut av
Vi hadde en egen sportsvogn. Emmaljunga Edge duo. Den er større enn nxt. Vi går mye på vei og terreng og lite på kjøpesenter, så derfor er store og godt dempede vogner viktig for oss. Han sov fint i bagvogna etter fylte tre år. God plass.

I Danmark er store vogner veldig populært. Så ikke overraskende at emmaljunga introduserer den store vogna der.

Vi hadde en egen sportsvogn. Emmaljunga Edge duo. Den er større enn nxt. Vi går mye på vei og terreng og lite på kjøpesenter, så derfor er store og godt dempede vogner viktig for oss. Han sov fint i bagvogna etter fylte tre år. God plass.

I Danmark er store vogner veldig populært. Så ikke overraskende at emmaljunga introduserer den store vogna der.
De skulle solgt de i Norge også :p
Fant en dansk nettside hvor en kan bestille, litt dyrere frakt men det er det verdt. Sånn jeg forstår er sportsdelen like stor som her, kun bagen er større, akkurat det jeg er ute etter:woot:

Back
Topp