LilleVimsen

Gift med forumet
Septemberskattene 2023
Har dere bestemt dere for hvilken barnevogn dere skal kjøpe? Jeg er fremdeles i tvil. Hvilken anbefaler dere og hvorfor? :happy:
 
Har sett på emmaljunga nxt90 outdoor. Regner med å gå for den da vi kommer til å trille på litt forskjellig underlag og jeg har vært veldig fornøyd med emmaljunga tidligere :)

eneste kravet mitt er vell egentlig stabil og lufthjul. Plastikkhjul er noe dritt:bag:
 
Er den god i terreng? :)
Det vet jeg ikke :) Lurer på om de med 3 hjul er best i terreng uten at jeg vet helt sikkert. Blir nok ikke så mye terreng på oss. Asfalt og grus mest, også gleder jeg meg til å ta i bruk bæremeis på fjellturer når hen er stor nok til det :love7
 
Det vet jeg ikke :) Lurer på om de med 3 hjul er best i terreng uten at jeg vet helt sikkert. Blir nok ikke så mye terreng på oss. Asfalt og grus mest, også gleder jeg meg til å ta i bruk bæremeis på fjellturer når hen er stor nok til det :love7
Hvorvidt 3 eller 4 hjul er best i terreng er det uenighet om. Mange føler 3 hjul er mindre stabilt.
 
Hvorvidt 3 eller 4 hjul er best i terreng er det uenighet om. Mange føler 3 hjul er mindre stabilt.
Ja, man må sikkert bare gå å prøve selv å finne ut hva man liker. Som med alt annet er smaken ganske ulik når det kommer til vogner.
 
Vi skal bruke smile 2 fra storebror. Var veldig førnøyd med den og ser ikke poenget med å bytte. Den passet veldig fint i Oslo, litt usikker på hvordan den blir her vi bor nå, men brukte den med lillebror her, men da brukte jeg mest søskenvogna fra tfk.

Hva slags vogn som passer deg er jo også an på hvordan bruken din kommer til å bli. Jeg bor i bakker så savner håndbrems, men er ikke mange vogner med det som passer de andre krav og ønsker vi har.
 
Ja, man må sikkert bare gå å prøve selv å finne ut hva man liker. Som med alt annet er smaken ganske ulik når det kommer til vogner.
Ja, jeg har nesten aldri brukt 3 hjul, så jeg skal ikke uttale meg om hva som er best, vet bare at de jeg har sett med 3 hjul ikke passer oss pga av andre ønsker, så har ikke sett så nøye på de.
 
Vi skal bruke smile 2 fra storebror. Var veldig førnøyd med den og ser ikke poenget med å bytte. Den passet veldig fint i Oslo, litt usikker på hvordan den blir her vi bor nå, men brukte den med lillebror her, men da brukte jeg mest søskenvogna fra tfk.

Hva slags vogn som passer deg er jo også an på hvordan bruken din kommer til å bli. Jeg bor i bakker så savner håndbrems, men er ikke mange vogner med det som passer de andre krav og ønsker vi har.
 
Last edited:
Jeg har lest en del på nett og har falt for Britax smile 3. I går gikk vi i butikker og kikket litt, og vi likte den veldig godt. Så det blir mest sannsynlig den :)
 
Er den god i terreng? :)
Tips til god terrengvogn er en med lufthjul. Vi har både bagvogn og sportsvogn med lufthjul og vi har gått mye i skogen. Det har vært veldig behagelig.
 
Last edited:
Synes også emmaljung nxt 90 virker bra :happy:Noen som har andre anbefalinger for vogner gode i terreng enn denne? Tenkte å teste litt forskjellig, og greit å ha noe å sammenligne med :happy:
 
Vi hadde denne som sportsvogn med storebror. Den var super å trille i skogen med. Vi går mye i terreng, og denne hoppet fint over røttene. God på snø også. Det finnes bag til den også, men vi hadde en annen bagvogn, så vi trengte bare sittedelen. 9102DC03-777A-45B6-826C-C32009489AD9.jpeg
 
Vi har ingen barn fra før og null peiling på babyutstyr, men vi forvillet oss nettopp inn på en babybutikk hvor de hadde endel ulike vogner, og vi begge "falt" for emmaljunga nxt90 outdoor Den virket solid, vi likte designet, og den skal visstnok være god å trille uansett hvordan vinterføret blir. Nxt60 var uaktuell for oss da vi følte håndtaket ble så smalt at man gikk med albuene klistret inntil kroppen når man trillet den(selv jeg som er ganske liten:p). Vi har begge ganske god bagasjeromsplass i bilene, så størrelse på vogn er heller ikke noe vi trenger å ta spesielt hensyn til.

Det blir nok en god stund til vi faktisk går til innkjøp, men tror rett og slett vi kommer til å gå for en slik når den tid kommer, uten å forville oss lengre inn i vogn-jungelen :)
 
Har hatt britax smile 2 før. Veldig fornøyd med britax. God å trille, enkel å legge sammen og har vært god plass til vårt barn. Tenker å oppgradere til en nyere britax, da sportsdelen på smile 2 er ødelagt. :happy:
 
Back
Topp