Vi hadde Emmajunga Edge Duo med førstemann, og den er godt brukt, både på grus, sti og snø. Lufthjul anbefales! Og den er ikke det minste slitt! Får også adapter som passet med bilstol, kjempelettvint.
 
Har fått anbefalt thule urban glide 2. den er visst veldig god og funker godt i terreng :happy: og man kan jogge med den etterhvert
 
Britax smile 3 og Emmaljunga nxt90 virker veldig like synes! Har ikke sett på begge i butikk da, sp tror jeg må ta meg en tur for å se på Emmaljunga. Var jo egentlig veldig bestemt på Britax, men... vet da svarten hva som er best av disse :laughing002
Kommer til å trille endel på grus og oppoverbakker.
 
Vi har City jogger elite etter første :) den arvet eg etter ene storesøster min som brukte den til sine 2 barn.
Den er god å trille, tar liten plass i bilen :)
 
Har emmaljunga nxt 90 outdoor etter storebror. Ergerlig for er ikke særlig fornøyd, allefall ikke etter han begynte med sportsdelen, da blir den alt for tung. Den går ann å rulle på grus, men når de er små føler man hele vogna rister. Blytung på snø, men det er vel de fleste med så små hjul.
Og tar relativt stor plass i bilen. (Men såklart ikke den største heller)..

Skulle jeg kjøpt på ny ville jeg gått for Thule urban glide 2 eller babyjogger city elite. Men det er fordi vi trenger en vogn bedre på grus (lysløype) og en lettere vogn for å få opp til huset, og noe som tar litt mindre plass når det nærmer seg 1-års alderen.
Men har thule chariot sykkel-vogn med plass til to, så den blir sikkert brukt til det behovet etterhvert.
 
Etter å ha sett en liten turner på tidlig UL i dag bestilte vi oss Emmaljunga nxt 90 outdoor med ergo sittedel!:happy: Jeg har hørt veldig mye bra om den fra flere, og det er vel med vogner som med alt annet, noen er fornøyde og andre ikke!:happy:
 
Etter å ha sett en liten turner på tidlig UL i dag bestilte vi oss Emmaljunga nxt 90 outdoor med ergo sittedel!:happy: Jeg har hørt veldig mye bra om den fra flere, og det er vel med vogner som med alt annet, noen er fornøyde og andre ikke!:happy:
Helt riktig, ingen er like og det er ulike erfaringer med alt :)
 
Helt riktig, ingen er like og det er ulike erfaringer med alt :)
Dessuten er det veldig ulikt bruksområde. Noen skal gå mye ute i terreng, andre mest på asfalt og senter. Det trenger man to ulike vogner til. Eller kan jo bruke utevogna inne, men sjelden motsatt :)
 
Er det lang leveringstid på vogn som er årsak til at dere tenker på dette allerede? Aldri gjort dette før jeg, så kanskje det er noe jeg må tenke på. Ellers ville jeg tenkt at jeg kan kjøpe vogn i oktober.. :angelic:
 
Er det lang leveringstid på vogn som er årsak til at dere tenker på dette allerede? Aldri gjort dette før jeg, så kanskje det er noe jeg må tenke på. Ellers ville jeg tenkt at jeg kan kjøpe vogn i oktober.. :angelic:

Vi hadde bestemt oss for Emmaljunga, og når vi var å så på i går så sa de i butikken at Emmaljunga slutter å produsere årets modeller nå snart, og selger ut det de har på lager. Så begynner de å produsere igjen på høsten, men da er det bestillingstid. Vi ville ha sort, og de går ofte først. Kan godt hende vi hadde fått tak i den samme til høsten, men vi kunne bestille og betale et lite depositum nå, og så hente den i løpet av sommeren så da var det greit:happy: Jeg har risikosvangerskap og er forespeila fødsel alt mellom September og November, så greit å være tidlig ute med noe:shy:
 
Er det lang leveringstid på vogn som er årsak til at dere tenker på dette allerede? Aldri gjort dette før jeg, så kanskje det er noe jeg må tenke på. Ellers ville jeg tenkt at jeg kan kjøpe vogn i oktober.. :angelic:
Det er noe leveringstid på enkelte modeller. Bagvogna vår bestilte vi i feb og hentet i mai (termin juli), sportsvogna fikk vi et par uker etter bestilling. Men sikkert greit å titte litt før oktober, sånn at du slipper å utelukke modeller med lang leveringstid.
 
Skjønner, takk for info dere! Jeg hadde ellers bare trodd det var som å plukke vare på IKEA, så må kanskje tenke på det litt tidligere enn oktober, ja :happy: Er det sånn med bilstol også, at man bør kjøpe tidlig?
 
Skjønner, takk for info dere! Jeg hadde ellers bare trodd det var som å plukke vare på IKEA, så må kanskje tenke på det litt tidligere enn oktober, ja :happy: Er det sånn med bilstol også, at man bør kjøpe tidlig?

bilstol er det sin regel ikke bestillingstid på så det kan kjøpes rett før :)
 
Skjønner, takk for info dere! Jeg hadde ellers bare trodd det var som å plukke vare på IKEA, så må kanskje tenke på det litt tidligere enn oktober, ja :happy: Er det sånn med bilstol også, at man bør kjøpe tidlig?
Vi kjøpte tidlig med første pga salg. Har bare vært noen få uker leveringstid på våre vogner :)
 
Har fått anbefalt thule urban glide 2. den er visst veldig god og funker godt i terreng :happy: og man kan jogge med den etterhvert
Sniker fra oktober. Vi kjøpte Thule Urban Glide med førstemann når han kunne sitte. Er kjempefornøyd med vogna, men synes han sitter litt for "liggende". Den bratteste sittestilling er fortsatt veldig liggende og han liker det ikke så godt. Så vi må alltid ha med en pute til han så han kan sitte litt mer oppreist. Men vogna er kjempegod å trille og vi elsker den begge. Så blir faktisk å kjøpe bagdelen denne gangen, så jeg kan bruke vogna allerede fra lillebror blir født :love7
 
Noen som vurderer å kjøpe brukt vogn? Ser at det ligger mye fint ute på finn, men vet ikke om det er noe risiko/ulemper/ting å passe på om man kjøper vogn brukt :happy:
 
Sniker fra oktober. Vi kjøpte Thule Urban Glide med førstemann når han kunne sitte. Er kjempefornøyd med vogna, men synes han sitter litt for "liggende". Den bratteste sittestilling er fortsatt veldig liggende og han liker det ikke så godt. Så vi må alltid ha med en pute til han så han kan sitte litt mer oppreist. Men vogna er kjempegod å trille og vi elsker den begge. Så blir faktisk å kjøpe bagdelen denne gangen, så jeg kan bruke vogna allerede fra lillebror blir født :love7
 
Last edited:
Back
Topp