Barnevogn

Har en del vogner, men vognen vi kommer til å bruke mest er bugaboo donkey, kjøpte den når vi fikk to tette for noen år siden, nå er minstemann 1 år, så vi har bruk for søskenvogn nå også siden han ikke går i bhg enda:) kjempegod vogn som er god å trille på alle underlag, veldig enkel å legge sammen, og mye lettere enn emmaljunga.
 
Har en emaljunga edge. Stor og tung men god plass. Kjøpte søskenvognen til bugaboo da jeg fikk nr 2, angret fælt da bagen knapt holdt ett par mnd (nr 2 var over 4 kg som nyfødt).
 
Vi bestilte vogn i dag! Stas :happy:
 

Vedlegg

  • 89E93930-A28F-4B86-BE60-7783E0CEAEDF.jpeg
    89E93930-A28F-4B86-BE60-7783E0CEAEDF.jpeg
    25,3 KB · Visninger: 123
  • 4B8EB083-4E2F-4587-ACF2-FF80EFA12634.jpeg
    4B8EB083-4E2F-4587-ACF2-FF80EFA12634.jpeg
    21,7 KB · Visninger: 114
Vi bestilte vogn i dag! Stas :happy:

Denne er såå fin:love017 Hva var det som gjorde at dere valgte denne?

Vi har en Emmaljunga Nitro fra tidligere, og vil ha en som tar litt mindre plass sammenslått da det er barn nr 3. Kikket med mannen i butikk, og ser ikke ut som den tar så mye mindre plass enn den vi har dessverre...

Vi kikket også på UppaBaby Vista som ser veldig bra ut. Lett, liten sammenslått og praktisk. Men Silver Crossen er fortsatt litt drømmevog, så ikke helt bestemt ennå:)
 
Denne er såå fin:love017 Hva var det som gjorde at dere valgte denne?

Vi har en Emmaljunga Nitro fra tidligere, og vil ha en som tar litt mindre plass sammenslått da det er barn nr 3. Kikket med mannen i butikk, og ser ikke ut som den tar så mye mindre plass enn den vi har dessverre...

Vi kikket også på UppaBaby Vista som ser veldig bra ut. Lett, liten sammenslått og praktisk. Men Silver Crossen er fortsatt litt drømmevog, så ikke helt bestemt ennå:)
Den er kjempefin!! :) Hyggelig at du syns det også!! Vi likte den så godt fordi den er solid og stødig, den er lekker og du får med alt av utstyr i prisen. Er første barn, men liker godt at man kan bruke den til søskenvogn etterhvert. Syns ikke den tar så stor plass heller, men vi har ingen barn fra før da :angelic: Liker også at man kan bruke kurven som overnattingsseng om man er borte, samt at jeg syns sportsdelen er mye lunere enn mange andre. Også fikk vi en veldig god pris, så da slo vi til!
Vi så også på Vista og syns den er veldig fin, men den er litt lengre i rammen og stikker litt ut foran kurven og det var jeg litt negativ til fordi jeg føler den er litt vanskeligere å ta med inn steder. Det vi likte godt med vista er god solskjerming, lett å trille, stor kurv og virker som en god vogn.
Var nok disse to det stod mellom for oss til slutt, men design vant denne gangen :hilarious:
 
Skjønner det! Syns også den virker veldig solid og god:) Om det hadde vært første barnet for oss hadde jeg nok valgt Silver Crossen.

Hvor kjøpte dere vognen?
 
Skjønner det! Syns også den virker veldig solid og god:) Om det hadde vært første barnet for oss hadde jeg nok valgt Silver Crossen.

Hvor kjøpte dere vognen?
Bestilte fra babybanden.no :happy: Lykke til med valg av vogn, begge er supre :happy:
 
Det beste tipset mot solbleking er å impregnere vogna (spesielt kalesjen) jevnlig. Fiber protector sin impregnering har vært min favoritt i ti år, bruker den til alt som må impregneres.
 
Det beste tipset mot solbleking er å impregnere vogna (spesielt kalesjen) jevnlig. Fiber protector sin impregnering har vært min favoritt i ti år, bruker den til alt som må impregneres.

Hvor kan den kjøpes? :)
 
Det er sant. De har absolutt et blekeproblem. Har en venninne som kjøpte en helt ny og etter 6 mnd så den slik ut, til tross for at den har vært oppbevart inne. Altså ødelagt i fargen kun under trilleturer. Sykt for en vogn til 20 000,- o_O

De lysegrå holder seg godt virker det dog som. :)

Ja det er jo helt utrolig! Jeg har også sett at de grå holder seg mye bedre. Min erfaring er at grå også er bedre på innsiden, sort er fint til første tur, da vises ALT av skitt og støv og vogna ser fort utrolig skitten ut. Så jeg må prøve å skaffe meg en grå tror jeg, eller blå kanskje. Veldig få av de på finn da, om noen. Håper jeg slipper å svi av 20 000 kr for en:nailbiting:
 
Spørsmål, kan mesteparten av vognene ha bilstol på, bare man kjøper adapter?
 
Last edited:
Saaaavner verkeleg gode Simo vogneneo_O
Vanskelig å finna ei vogn jeg liker nå.. Ser etter noe som likner ei Simo vogn.. :happy:
 
Tenk over hva du tror vognen din må være med på. Da tenker jeg jogging, skogstur, bytur o.s.v. Vi kjøpte en vogn sist som skal fungere bra i ulent terreng. joggevogn, vogn med små hjul eller svinghjul var dermed uaktuelle. Endte opp med en Emmaljunga edge duo, også fordi jeg er ganske lav og vogna er ikke så høy. Men ser litt rart ut når veldig høye triller med den da :p

Hvis det stor sett blir tur langs greie veier/asfalt så ville jeg gått for en lettere type men der kan jeg ikke komme med råd.
 
Vi har en britax smile II som vi fremdeles bruker innimellom til han på snart 3.. den er definitivt for liten nå, men den funker som en avlastning til å gå når vi er på tur, handler ol.

Fordeler;
- ikke så dyr
- smal så den kommer frem hvor som helst
- barnet sitter ganske høyt
- lett å justere håndtak så den passer de fleste høyder (vi er høye selv; 178 og 190, men søster’n på 168 har også trillet den veldig fint!)

Ulemper;
- vanskelig å manøvrere i dyp snø (vil tro det gjelder de fleste vogner)
- litt liten i str. For vår ble det litt trangt å sove i den da han fylte 2, men han er lang da! 96cm på toårskontroll mot 88cm som er gjennomsnitt
- synes den er blitt litt sliten etter bruk til et barn; knirker litt og føles ikke like solid lenger (men veldig godt brukt da, og dratt opp trapper daglig)
 
Vi endte på Mountain Buggy Terrain, helsort.
Elsket MT Urban Jungle til forrige, Terrain er som en utvidet utgave av UJ, med håndbrems og to sett hjul, et større sett til jogging :love2

Fikk forøvrig nettopp bilde av min søster som brukte Urban Jungle-vogna med nesten-4-åringen sin oppi til joggevogn, så den vogna er nå på tredje ungen, og vogna den er 14 år gammel!
 
Back
Topp