Barnevogn

Augustbaby2021

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hvilken barnevogn vil dere anbefale? Har null erfaring fra tidligere, og trenger derfor tips. Ønsker ei vogn som er god å trille på snø, men også i byen.
 
Har kun hatt en type vogn, så kan på en måte ikke anbefale den over noen andre :p vi hadde babyjogger city elite med første og var veldig fornøyd. Fungerte godt når det var sporet på veien. Har tenkt å kjøpe samme nå :)
 
Hadde emmaljunga edge med de to første. God å trille, men alt for stor og tung inn og ut av bil. Denne gangen blir det bugaboo fox:happy:
 
Last edited:
Vi bruker nok Emmaljunga Edge duo som vi kjøpte til første. Er fornøyd med den selv om den er litt stor. :)
 
Har emmaljunga mondial etter de to største. Så kommer til å bruke den denne gangen også. Den er litt stor og tung inn og ut av bil. Men ellers ei kjempe god vogn:)
 
Eg har hatt ett par vogner. Den beste eg har hatt var en Basson som eg kjøpte brukt til første i 2012.
Til nr 2 kjøpte eg en ABC Viper, som eg solgte etter 5 med, og kjøpte en brukt Emmaljunga edge. Emmaljungaen ble brukt ut barnevogn perioden med nr to. Veldig fornøyd med den.

Denne gangen kan jeg kjøpe en Stokke Trailz fra en i familien. Det er en vogn som er veldig god å kjøre :)

men om jeg hadde hatt lyst å bruke veldig mye penger på vogn til sistemann og kunne valgt hva jeg ville, så hadde jeg valgt Emmaljunga NXT 90 <3
 
Vi har en Emmaljunga edge duo som vi kjøpte til nr. 3. Blir å bruke den til fjerdemann også. Vi bor i nord og det er mye vær her, spesielt om vinteren. Syns denne vogna er stødig og lun i vindfullt og kaldt vær. God plass til god og varm vognpose er det også. Den er litt tung ut og inn av bil, men vi frakter ikke vogna så mye i bil og når det skjer er det stort sett mannen som løfter;)
 
Har også Emmaljunga duo edge etter førstemann. Skal bruke den frem til bagperioden er over, da vil jeg kjøpe en mindre og lettere vogn. Likte den veldig godt i bagperioden, men ikke med sittedel.
 
Tror vi ender opp med Silver Cross wave eclipse, men har også vurdert Cybex priam og Uppababy vista v2 :)
 
Har kjøpt Emmaljunga duo Edge, for syns den er kjempegod å trille om sommer og vinter. Men har også kjøpt Bugaboo Camelon 3 som vi kan ha i bilen da Emmaljunga’n blir for stor i bilen :) ikke trillet mye med den annet enn at vi prøvde en i butikken før vi kjøpte den, men virker ålreit siden man kan sette på vinterhjul på den:happy:
 
Vi har kjøpt stokke trailz til dette barnet, da den er veldig høy. Alle andre vogner er så lave når man skal legge baby nedi eller ta opp!
 
Her blir det en Bugaboo Donkey siden det bare blir 1 år mellom barna. Eneste søskenvogn som er aktuell da den kan gjøres smal med shoppingbag hvis man ikke trenger å kjøre med begge setene :)

Og veldig lett og fin å trille. Synd den er så lav, men man kan ikke få alt ;)

A98BB5B5-D610-4A7C-8E01-4EA93133EF49.png
 
Vi har en Bugaboo Buffalo etter storebror, den er helt super og skal definitivt brukes denne gangen også :happy: Modellen er dessverre utgått, men den er ganske lik Bugaboo Fox - bare høyere. kan fint justeres med teleskophåndtakene så den passer både meg på 159 cm og mannen på 194 cm, også blir den relativt liten sammenlagt.
 
Her blir det en Bugaboo Donkey siden det bare blir 1 år mellom barna. Eneste søskenvogn som er aktuell da den kan gjøres smal med shoppingbag hvis man ikke trenger å kjøre med begge setene :)

Og veldig lett og fin å trille. Synd den er så lav, men man kan ikke få alt ;)

Vis vedlegget 347652

Jeg ønsker meg også denne, men herregud da for en pris med sittedel til søsken, 19.000 kr:woot:
 
Har to Simovogner, en City Versa GT og en TFK Twinner Twist (søskenvogn)...

Er det innafor med kjøp av ny vogn?? :laughing021
Tviler på eg får lov av samboer ... haha :laughing002:laughing002

Alle de tre modellene er gått ut av produksjon.
En Simovogn har vært sovevogn for begge de eldste i bhg og er arvevogn.
Den nye Simovognen er den siste modellen de solgte før det ble slutt på Simo. Brukt til begge fra fødsel med bag og til å sove i ute etter 6 mnd.
Versaen er brukt til ‘butikkvogn’ med både bag, sittedel og bilstoladapter.. veldig enkel og grei å ha med over alt! Den er mest brukt :happy:

Søskenvognen skal vi kvitte oss med... Ellers fungerer de vi har helt topp!

Så har bare lyst på ny - ikkje fordi det trengs :laughing021
Nei - får vell bare la være å handle akkurat det :laughing002
 
Noen som vet hva man må se etter hvis vognen skal være god å bruke i skogen (på skogsvei og sti)? Må også fungere bra mår det er snø.
 
Det er veldig mange pent brukte på Finn :) De brukes så kort tid, at de ikke rekker å bli nedslitt :)

Fant en fin 2 år gammel med alt av tilbehør til 6000,- :)

Godt tips! De jeg har sett til nå har vært ihjelbleket av sol og sett helt «oppbrukte» ut. Får bare følge med videre...
 
Godt tips! De jeg har sett til nå har vært ihjelbleket av sol og sett helt «oppbrukte» ut. Får bare følge med videre...

Det er sant. De har absolutt et blekeproblem. Har en venninne som kjøpte en helt ny og etter 6 mnd så den slik ut, til tross for at den har vært oppbevart inne. Altså ødelagt i fargen kun under trilleturer. Sykt for en vogn til 20 000,- o_O

De lysegrå holder seg godt virker det dog som. :)
 
Back
Topp