Barnevogn

Henger meg på, for har begynt å tenke litt på det selv :p Fins det ståbrett som passer alle vogner, eller må man velge spesifikke vogner da? Storebror er ca 3,5 når lille kommer så søskenvogn er uaktuelt :D

Søskenbrett er vel universale:) jeg vurderer å det da mini her å er 3,5 når den nye kommer :)
 
Ser på britax smile 3! Ikke så mange bilder på internett enda, men finner flere på instagram :) utrolig lett og praktisk vogn, så er den jo så fin!! Eneste litt spent på om baggen er liten?
 
Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre. Har en gammel emmaljunga fra før til jenta vår. Hu vil være 2 år når babyen kommer, og er leddmyk. Hu er 18 mnd nå å går ikke ennå, så jeg står mellom å kjøpe en vanlig city elite nå som blir overtatt av baby når den tid kommer, og feste på ståbrett, eller søskenvogn. Hvor lenge trenger barn å sitte i vogn egentlig? :p hva skal jeg gå for? Noen tips?
 
Jeg har verdens beste vogn fra før. Har gleda meg til å bruke den igjen helt siden vi fant ut at vi skulle prøve på nr 2. Den heter i'coo peak air. Men jeg finner den ikke på nett mer. Lurer på om den har bytta navn til Hawck eller noe sånn....
 
Vi brukte bugaboobuffalo til storesøster, elsket den! Vi hadde også babyzen yoyo, perfekt å ha stående i bilen å ta med:happy:
 
Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre. Har en gammel emmaljunga fra før til jenta vår. Hu vil være 2 år når babyen kommer, og er leddmyk. Hu er 18 mnd nå å går ikke ennå, så jeg står mellom å kjøpe en vanlig city elite nå som blir overtatt av baby når den tid kommer, og feste på ståbrett, eller søskenvogn. Hvor lenge trenger barn å sitte i vogn egentlig? :p hva skal jeg gå for? Noen tips?
Mi var 3 år i mai og hun ønsker å sitte enda, og sitter endel på tur for å slappe av på ettermiddag osv. Liker det veldig godt. men har en gutt jeg er tante til og kan ikke huske han har sittet i vognen etter han lærte seg å gå:hilarious:
 
Hvis du ikke har lappen vil jeg absolutt anbefale Stokke Trailz. Denne har en fantastisk stor varekurv, som jeg har hatt utrolig stor glede av på handleturer. Nå har jeg Bugaboo fox, siden største kan kan gå, og jeg derfor kan ha varer i sittedelen om nødvendig. Dette er de to beste vognene, av alle de jeg har vært gjennom (som er maaaaange!).
 
Har emmaljunga edge duo s, brukt til begge barn. Elsker den! Den er stor og tung, men tåler alt ;) det er verdens største doning, pakker den aldri med i bilen :knegg: vi bruker den som "stasjonær" vogn. Classic-understellet med 4 faste hjul er bittelitt bedre enn duo s med svingbare hjul på grus(har classic på hytta), men jeg har brukt vogna masse i skogen og det funker bra! Har baby jogger City mini GT som bilvogn og reisevogn. Helt super! men ville ikke hatt den som hovedvogn... 4 hjul er best! i min mening. ;)
 
Vi hadde egentlig landet litt på Britax smile 3, men etter en liten snartur innom BabyShop har samboer forelsket seg i Uppababy Vista, så det kan nok hende det blir den istedenfor.
 
Last edited:
Hadde stokke xplory til hun som er 15 mnd, men den fikk seg en støkk og er ikke god å trille lengre, dette skjedde når hun var 6 mnd. Da kjøpte jeg stokke svoot, som er utrolig lett å trille på all slags føre og underlag (by, skogsvei) og utrolig lett å legge sammen, kjøpte da uten bagdel da hun var blitt såpass stor at vi ikke trengte det, men det blir 20mnd i mellom ungene nå så usikker på om jeg skal kjøpe bag til scooten eller søskenvogn
 
Jeg går også for Stokke Trailz. Syns Bugaboo Fox virka bra, men ble litt for lav for meg. Syns Emmaljunga sine ble for stive og noe tyngre. Litt mer tungvint å legge sammen også.
 
Jegvæ SKULLE ha Emmaljunga til første, noe vi gikk for også, nydelige vogner :) Solgte den etter 6 mnd og gikk for en Babyjogger City Elite istedenfor, og den er vi superfornøyd med. Blir å bruke den til nr 3 nå :)

Har du brukt den med babybag også da? Har ddr fungert godt? Ser noen sier bagen er stor og andre sier den er alt for liten, så vil tro det er to ulike bager det snakkes om?!

Har hatt simo med de to eldste men den har sett sine bedre dager etter 11 år.. kjøpte babyjogger mini gt da mellomste var 6 mnd og har vært stooorfornøyd.. ønsker derfor å oppgradere til elite som hovedvogn :)
 
Hvis du ikke har bil så ville jeg tatt en Simo kombi med faste hjul, jeg hadde den og en annen med sånne hjul som snur alle veier. Skulle ha Simo til barnehage vogn men endte med å ha den hjemme, jeg hadde ikke bil når jeg fikk første og da var det bedre plass under vognen når jeg handlet og når det var snø så var det lettest å komme seg frem med Simo enn den andre.
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for Britax smile 3, men da jeg var i butikken og kikket på den ble jeg utrolig skuffet. Vognen virket så skranglete og ustabil, så nå lurer jeg heller på Emmaljunga go nxt90.
 
Jeg hadde egentlig bestemt meg for Britax smile 3, men da jeg var i butikken og kikket på den ble jeg utrolig skuffet. Vognen virket så skranglete og ustabil, så nå lurer jeg heller på Emmaljunga go nxt90.

Samboeren mente den minnet mer om en dukkevogn etter de andre vi hadde sett på :p
 
Hvis du ikke har bil så ville jeg tatt en Simo kombi med faste hjul, jeg hadde den og en annen med sånne hjul som snur alle veier. Skulle ha Simo til barnehage vogn men endte med å ha den hjemme, jeg hadde ikke bil når jeg fikk første og da var det bedre plass under vognen når jeg handlet og når det var snø så var det lettest å komme seg frem med Simo enn den andre.
Simo selges vel ikke lenger? De nyeste har også mindre bad enn de gamle..
Helt enig i at det har vært en veldig god vogn da :)
 
Har du brukt den med babybag også da? Har ddr fungert godt? Ser noen sier bagen er stor og andre sier den er alt for liten, så vil tro det er to ulike bager det snakkes om?!

Har hatt simo med de to eldste men den har sett sine bedre dager etter 11 år.. kjøpte babyjogger mini gt da mellomste var 6 mnd og har vært stooorfornøyd.. ønsker derfor å oppgradere til elite som hovedvogn :)
Ja, vi hadde deluxe bag til nr 2 :) brukte den til hun var 6 mnd, da ville hun helst opp å se, så da gikk vi over til sportsdelen :)
snuppa er født i november så jeg brukte bilstolpose som vognpose, da tok den ikke så stor plass som gjerne en vanlig vognpose gjør
 
Det vet jeg ikke faktisk:wacky: skal sies at han jeg har fra før er 9,5 år nå:smiley-angelic006:knegg:

hehe - ja min er 10,5 år så da har simo populær. Men noen år siden de gikk ut av produksjon nå ;)
 
Back
Topp