Barnevogn

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Har dere tenkt på barnevogn? Er litt usikker på hvilken jeg vil ha. Kom gjerne med tips til gode, lette, praktiske vogner. Jeg har ikke bil, så blir mye ut og inn av busser og masse spassering.

Legg gjerne ved bilde/link :happy:
 
Henger meg på, for har begynt å tenke litt på det selv :p Fins det ståbrett som passer alle vogner, eller må man velge spesifikke vogner da? Storebror er ca 3,5 når lille kommer så søskenvogn er uaktuelt :D
 
Jegvæ SKULLE ha Emmaljunga til første, noe vi gikk for også, nydelige vogner :) Solgte den etter 6 mnd og gikk for en Babyjogger City Elite istedenfor, og den er vi superfornøyd med. Blir å bruke den til nr 3 nå :)
 
Har hatt simo kombi til mine to første. Ønsker nå en lettere vogn,men som kan brukes både på grus og snø da vi bor landlig. Må egentlig være stor bag også.. men være lun og god. Finnes den mon tro?!

Har kikket litt på tfk joggster,men den har vel ganske liten bag?
 
Jeg har bestemt meg for Stokke Trailz. Både jeg og mannen min er høye så føler den passer oss bra.
Blir nok en «nettere» spirtsvogn i tillegg etterhvert.
Og så er den veldig fin synes vi da♥️
 
Har hatt simo kombi til mine to første. Ønsker nå en lettere vogn,men som kan brukes både på grus og snø da vi bor landlig. Må egentlig være stor bag også.. men være lun og god. Finnes den mon tro?!

Har kikket litt på tfk joggster,men den har vel ganske liten bag?

Finnes en bag til joggster som varer til ca 18 mnd! Multi x bag, den er diger :)
 
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg har ikke fysisk vært å prøvd noen vogner enda, men har lest litt om noen forskjellige. De som er mest interessante for oss er Stokke Trailz og Bugaboo Fox. Dette skal være lette og solide vogner som er enkle å manøvrere. Men har som sagt ikke prøvd de selv enda :happy:
 
Sniker.
Har selv Emmaljunga edge duo, babyjogger city elite og buggabo buffalo.

Vil absolutt anbefale deg Bugaboo Fox (ny versjon av buffalo). Den er lett, smal nok til å komme gjennom vanlige hindringer, lett å legge sammen, og ellers en veldig god vogn. Du kan også sette opp barnet helt i sittestilling slik at du kan bruke vognen som barnestol og gi mat til den/bruke den på kafe etc. Hvor det ikke er barnestoler.

Emmaljunga er stor og tung
Babyjogger er så bred bak at det kan være vanskelig å komme inn og ut/frem, samt du kan ikke ha sportsdel mot deg, og 3hjuls-løsningen er med vinglete, og gjør den mer ustabil (spesielt ut og inn av buss)
 
Vi har Bugaboo fox, og er veldig fornøyde med den til førstemann som er 1 år nå. Den er kjapp å legge sammen/sette opp, bagen er stor og romslig, sittedelen har tre forskjellige posisjoner, både bag og sittedel kan settes begge veier, punkteringsfrie hjul, velge mellom svingbare eller faste forhjul (svingbare er gull på butikk/senter, faste hjul best på tur), håndtaket kan justeres fra veldig lav til veldig høy. Det eneste jeg synes er et minus med denne vogna er at handlenettet under vogna kunne ha vært litt større, men det er bare pirk ☺️ skulle vi ha kjøpt ny vogn idag ville vi nok ha kjøpt samme, eventuelt sett på Stokke sine.

Anbefaler å ta en tur til butikken, og si hva behovene dine er (trille mye/lite, terreng/asfalt osv) så vil de hjelpe deg med å finne riktig vogn. Da får du jo også prøvd de og sett hva du liker :)

Det er ikke noe hast å kjøpe vogn nå, men på noen vogner kan det være lang leveringstid (typ 3 mnd), så kan være greit å finne ut hva man vil ha og følge med på slag og kampanjer framover.
 
Jeg har kun lest på nett, men lurer litt på britax smile 2/3 eller go next. Er det noen som har erfaring med disse vognene?
 
Jeg hadde først en babyjogger city premier for den kunne man snu sportsdelen på. HATET den vogna. Stiv og utrolig vanskelig å kjøre på annet enn asfalt. Går mye på grusveier og skogsveier med hunder og de beste vognene jeg har hatt er da Simo som er helt suveren i skog! Men den er tung. Så kjøpte jeg en Emmaljunga Edge, med fire faste hjul, men den er også veldig tung. Min vogn i dag som jeg elsker er satt sammen av: Emmaljunga city cross understell (mye lettere enn Edge understellet) med Edge sittedel og liggedel. Likte ikke hjulene på city cross så byttet de ut med outdoor hjulene på de nye modellene til Emmaljunga. Helt perfekt sammensetting! Edge understellet står i bgh med city cross liggedel, så har fått bruk for alle vognene jeg kjøpte! (Alt er kjøpt brukt og kostet mindre enn en ny). Har også en Emmaljunga scooter for å ha en litt lettere vogn til små turer. For min del er fire faste hjul det eneste som fungerer. Liker ikke kjøre med svingbare, selv om de kan låses.
 
Jeg hadde først en babyjogger city premier for den kunne man snu sportsdelen på. HATET den vogna. Stiv og utrolig vanskelig å kjøre på annet enn asfalt. Går mye på grusveier og skogsveier med hunder og de beste vognene jeg har hatt er da Simo som er helt suveren i skog! Men den er tung. Så kjøpte jeg en Emmaljunga Edge, med fire faste hjul, men den er også veldig tung. Min vogn i dag som jeg elsker er satt sammen av: Emmaljunga city cross understell (mye lettere enn Edge understellet) med Edge sittedel og liggedel. Likte ikke hjulene på city cross så byttet de ut med outdoor hjulene på de nye modellene til Emmaljunga. Helt perfekt sammensetting! Edge understellet står i bgh med city cross liggedel, så har fått bruk for alle vognene jeg kjøpte! (Alt er kjøpt brukt og kostet mindre enn en ny). Har også en Emmaljunga scooter for å ha en litt lettere vogn til små turer. For min del er fire faste hjul det eneste som fungerer. Liker ikke kjøre med svingbare, selv om de kan låses.
Jeg har vært så glad i min City Cross, men kjøpte den brukt og den er ganske ødelagt nå :shifty: så synd at den ikke selges lenger! Vurderer å kjøpe Edge nå da. Du sier at den er tung, men er den god på terreng synes du? :)
 
Jeg har kun lest på nett, men lurer litt på britax smile 2/3 eller go next. Er det noen som har erfaring med disse vognene?

Lurer også på britax smile 3. Jobber i barnehage og da får jeg prøvd ut ulike vogner, hehe (vi har typ 10 forskjellige vogner på alle sovebarna). Har blitt helt forelsket i britax smile 2 på jobb - den er utrolig lett, smal og full liggestilling i sportsdelen, i tillegg er det stort handlenett under vognen.

Vi skal prøvekjøre og titte på 3’eren etter tul så håper den faller i smak, jeg har hvertfall falt for det nydelige designet :p
 

Vedlegg

  • CBA30D81-CE71-422F-A57E-80B0169C3ABF.jpeg
    CBA30D81-CE71-422F-A57E-80B0169C3ABF.jpeg
    30,3 KB · Visninger: 46
Er også på vognjakt igjen. Har Emmaljunga city cross fra før, med større lufthjul og er veldig fornøyd med den. Skal bruke den til liggedelen. Sportsdelen til den er utrolig slitt, så har lyst på en ny vogn når babyen kan sitte oppreist. Vurderer Britax Smile 2 også synes jeg Quinny Hubb virker å være en veldig spennende vogn med en kjempegenial sittebrett for storesøsken som tåler en del vekt, og kjempegod plass til varer under vogna og den kan lett gjøres om til søskenvogn. Mest lyst på den, men har ikke helt samvittighet til å kjøpe en ny vogn nå som vi ikke skal ha flere barn etter dette :angelic:
 
Hadde emmaljunga uten svingbare hjul til første. Den er god på tur, men upraktisk og tung til mye annet. Har bugaboo buffalo (Den nye heter bugaboo fox) til nr. 2 og er veldig fornøyd. Dette er forskjellige og det kan være lurt å gå innom barnas hus. O.l. for å teste. Uansett anbefaler eg svingbare hjul (som kan låses), når du skal manøvrere deg på busser o.l.
 
Jeg har vært så glad i min City Cross, men kjøpte den brukt og den er ganske ødelagt nå :shifty: så synd at den ikke selges lenger! Vurderer å kjøpe Edge nå da. Du sier at den er tung, men er den god på terreng synes du? :)
Ja, den er veldig god i terreng! Men ville valgt lufthjul
 
Jeg har hatt utallige barnevogner :happy7

Har lyst på bugaboo fox , men tviler på at samboeren vil ha den. Blir nok en emmaljunga som tåler tur på grus, ser de har fått en ny modelll nå:thumleft
 
Lurer også på britax smile 3. Jobber i barnehage og da får jeg prøvd ut ulike vogner, hehe (vi har typ 10 forskjellige vogner på alle sovebarna). Har blitt helt forelsket i britax smile 2 på jobb - den er utrolig lett, smal og full liggestilling i sportsdelen, i tillegg er det stort handlenett under vognen.

Vi skal prøvekjøre og titte på 3’eren etter tul så håper den faller i smak, jeg har hvertfall falt for det nydelige designet :p

Så praktisk å få prøve ulike vogner på jobb :)

Det eneste negative jeg har lest om smile 2 er at ryggen i sportsdelen er litt kort, så barnet vokser gjerne ut av vognen før vognperioden er over. Jeg har helst lyst på en vogn jeg kan ha helt fra nyfødt til ferdig med vogn, så derfor blir jeg litt usikker på smile. Men som deg synes jeg designet er kjempefint og pluss med alle de gode egenskapene til vognen.
 
Back
Topp