Barnevogn

Riley

Andre møte med forumet
Hei!

Noen av dere som har barnevogner å anbefale, og gode argumenter for de?

Jeg tenker at vi får jo april-babyer, og trenger da kanskje ikke den mest robuste vintervogna.

Jeg har 2 vinterbarn fra før, og sverget da til emmaljunga edge duo, men har lyst til å ha noe «nettere» nå som man trenger bag primært på sommer.

Er jo en jungel der ute, så tar imot alle tips og erfaringer med takk :happy:
 
vi bor i byen, og er glad i å bruke både offentlig transport men og bil mye. vi har bugaboo fox, og er særdeles fornøyd med den. den er lett (totalt under 10kg for både understell og bag) blir liten slått sammen, den går lett inn i både store bilen og lille bilen vår, veldig gode støtdempere, og en drøm å manøvrere. Nå skal det sies at vi ikke er skogfolk/går i særdeles ulendt terreng, hvis du gjør mye det så tror jeg ikke fox er topp, eller det vet jeg ikke :)
 
Vi har tfk adventure, fikk baby nå i November og bor i vinterland! Har vært kjempefornøyd med den! Så vi blir å bruke den på lille i magen, i tillegg til at vi må ha en søskenvogn og en mindre trille til storebror! Der aner jeg ikke hva vi skal kjøpe:eek:
 
Hadde emmaljunga edge duo til min første. Andremann trivdes ikke i vogn så solgte vogna og kjøpte inn bæresjal istedenfor. Har quinny zapp xtra 2 som trille som jeg har spart fra nr 2. Ellers vurderer jeg å kjøpe mountain buggy denne gangen. Super vogn!:)
 
Jeg snuser litt på Cybex Balios s, Babyjogger city premier og Britax smile 2. Synes Bugaboo fox ser veldig fin ut, men er jo så dyr...:p
Noen som har erfaring med disse vognene?
 
vi bor i byen, og er glad i å bruke både offentlig transport men og bil mye. vi har bugaboo fox, og er særdeles fornøyd med den. den er lett (totalt under 10kg for både understell og bag) blir liten slått sammen, den går lett inn i både store bilen og lille bilen vår, veldig gode støtdempere, og en drøm å manøvrere. Nå skal det sies at vi ikke er skogfolk/går i særdeles ulendt terreng, hvis du gjør mye det så tror jeg ikke fox er topp, eller det vet jeg ikke :)

Hvordan er denne når barnet blir større, i forhold til soving? Så ikke ut som den sittedelen var funksjonell for det?
 
Vi tenker litt på en elektriske barnevogna til Cybex, men må finne en butikk for å prøve den ut først tror jeg!
 
Vi hadde Stokke trailz til første. Kommer til å selge denne og kjøpe bugaboo fox tror jeg. Stokke trailz er god til de minste (bagdel). Men sittedelen blir for liten når barnet vokser..
 
Elektrisk barnevogn? Hvordan funker det?

Den skal hjelpe til i oppoverbakke, og også holde igjen i nedoverbakke, samt være bedre å kjøre på ujevnt terreng, som på stener eller sand. Vi bor øverst i en bratt bakke, så kunne jo være veldig nyttig for oss, men jeg lurer på hvor godt det virker. Og så er vi jo veldig glad i gadgets her hjemme :p
 
Hvordan er denne når barnet blir større, i forhold til soving? Så ikke ut som den sittedelen var funksjonell for det?
Sittedelen er kjempegod! Vi har en stor og tung unge på over 1 år i hus som sover godt i den hver dag. Sittedelen er ergonomisk, men har ikke helt flat rygg. Men den er god og myk, og med langt fotbrett :)
 
Har prøvd flere og mener buggabo buffalo/Fox er den desidert beste. Ergonomisk ligge/sittedel er så bra, den er god i bruk og lett å legge sammen/frakte. Liker egentlig buffalo bedre enn Fox. Den er lettere, men kan føles litt med vinglete. Kjenner mange som har solgt første vogna og bytta til denne :) (meg inkl.) Den har også lang bag slik at du ikke må kjøpe ny vogn fordi ungen har vokst ut av bagdelen før gammel nok for sportsvogn. (Been there done that).

Til supplementering ved store barn, (også brukt som bhgsovevogn) er babyjogger city elite. Lang ryggdel! Hvis en uansett skal kjøpe egen vogn for bhg er denne dermed super. Kan fås kjøpt rimelig , og vil vare ut hele vognperioden pga størrelse.

Den jeg har likt minst er Emmaljunga egde duo.
 
Sittedelen er kjempegod! Vi har en stor og tung unge på over 1 år i hus som sover godt i den hver dag. Sittedelen er ergonomisk, men har ikke helt flat rygg. Men den er god og myk, og med langt fotbrett :)

Signerer denne, beste vogna å sove i. En kan prøve selv. Hvis du ligger rett ut på gulvet. Er det egentlig en god stilling? Når du ligger i seng etc. Så synes alltid rumpa litt ned. Evt prøv å legg en pute under knærne for å få løfter beina litt mens du ligger på gulvet og kjenn på forskjellen
 
Har nxt90, nxt60 og babyjogger city elite nå.
Syna emmaljunga er tung og stiv ifht elite, men mye penere å se på.
Minste er 14 mnd nå og bruker nxt90 som sovevogn i barnehagen.

Vurderer Bugaboo donkey nå siden den kan brukes som både enkeltvogn og søskenvogn.
Vi går mye tur med vogn, så tenker det er lurt med en vogn begge kan bruke.
Så har jeg nxt60 og elite i reserve :)
 
Emmaljunga nxt90 Black Edition syns jeg er veldig fin men dyr :p liker også veldig godt Britax Smile2, som er en god del billigere.

Noen med erfaring på Britax? :)
 
Har nxt90, nxt60 og babyjogger city elite nå.
Syna emmaljunga er tung og stiv ifht elite, men mye penere å se på.
Minste er 14 mnd nå og bruker nxt90 som sovevogn i barnehagen.

Vurderer Bugaboo donkey nå siden den kan brukes som både enkeltvogn og søskenvogn.
Vi går mye tur med vogn, så tenker det er lurt med en vogn begge kan bruke.
Så har jeg nxt60 og elite i reserve :)
Jeg vurderer også Bugaboo donkey, men da i mono siden det er vår første. Virker så praktisk med den kurven ved siden av, og da trenger vi kanskje ikke å kjøpe "en vogn til hvert behov". Bruker heller litt penger på en, i stedet for å ha drøssevis av vogner (eller, det er i alle fall tanken:hilarious:).
 
Vi skal også ha Bugaboo Fox. Jeg hadde Bugaboo Cameleon til første, og den sittedelen til eldre er genial. Det stemmer helt at det er den beste måten å sove på, det er jo ingen som liker å sove flatt og hardt, slik man gjør i andre vogner. Glad de har kommet med en modell med større hjul, ellers var jeg veldig fornøyd med Cameleon .

Vi går ganske mye i skog og på fjell, men da bruker vi nok bæretøy. Vi trenger en vogn som funker i byen, på tbane og trikk, og som er grei å oppbevare i en relativt liten blokkleilighet.
 
Jeg står mellom Britax smile 2 og babyjogger city elite! Kjenner jeg meg selv rett ender jeg opp med begge :hilarious: skal også ha en babyzen yoyo tror jeg :rolleyes:
 
Jeg vurderer også Bugaboo donkey, men da i mono siden det er vår første. Virker så praktisk med den kurven ved siden av, og da trenger vi kanskje ikke å kjøpe "en vogn til hvert behov". Bruker heller litt penger på en, i stedet for å ha drøssevis av vogner (eller, det er i alle fall tanken:hilarious:).
Jeg vurderer den jeg også, vi skal få nr. 2, men nr. 1 er over 3 år i april så jeg tror ikke behovet for søskenvogn er kjempestort. Jeg synes også at den virker veldig praktisk.

Vi har hatt totalt 3 vogner til nr. 1 og vi har brukt alle mye, men det er selvsagt avhengig av hver enkelts behov. En emmaljunga til gåturer i permisjon/helger, en reisetrille som kan tas med som håndbagasje på fly og en vogn til løping/sykling/ski. Så jeg tror vi kommer til å ha 3 vogner denne gangen også :p
 
Back
Topp