Barnevogn

Sniker fra Juli.
Du kan kjøpe en nxt90 med det understellet du ønsker, og kjøpe ekstra hjulsett i tillegg. Koster ~1500, men hvis det bare er det som holder deg fra å velge nxt90 så er ikke det et stort problem å fikse :)

Det er et godt tips! :) Men det er en ganske dyr vogn allerede, så med et ekstra hjulsett blir den ganske mye dyrere enn de andre vognene vi vurderer (Stokke Trailz og Britax Go Big 2). Men det er fint å vite at det er mulig! Det hadde f.eks. vært supert å ha terrenghjulene som hjulsett nummer to. :)
 
Emmaljunga 2020 modellene skal ha punkteringsfrie hjul på to understell, og bare beholde outdoor som lufthjul! Så da er det problemet løst ;)

Så flott! Da blir det spennende å se hvordan Lounge-understellet blir! Har du sett bilder av 2020-modellene noe sted?
 
Bugaboo kan legges flatt vel? Eller er det nye modeller der man ikke kan det? Rart i så fall! Eller tenker du på den lille "dumpen" under rumpa? Jeg tror det viktigste er at hele ryggen kan ligge rett og flatt, det kan den i buffalo i alle fall.

Vi har bugaboo buffalo etter førstemann, og har vært veeeeldig fornøyde med den. Den er ikke super sånn offroad, da, så hvis du triller mye på skogsunderlag med røtter og steiner og sånt er det kanskje ikke vognen for deg. Men ellers veldig allsidig og funksjonell synes jeg i alle fall.

Med Runner- understell som tilbehør blir den vel mye bedre i terreng.

Vi tar bruker løpekitten til multisportvogna på vinteren og på skogstur - absolutt det beste alternativet
 
Se her :
https://ombarnvagnar.com/2019/06/nyheter-fran-emmaljunga-arsmodell-2020/

Altså bare svart eller sølv understell. Synes dette var en lur løsning, og velge på denne måten!

Ja, det er jo faktisk slik alle konkurrentene gjør det, så de har nok skjønt at de MÅ følge med i tiden. :) Men det virker fortsatt som at man ikke kan velge liggedel og sittedel fritt, siden halvparten heter Outdoor og halvparten Lounge? Jeg liker veldig godt hvordan f.eks. Stokke og Bugaboo gjør det, hvor man velger understell, dekk, liggedel og sittedel helt fritt. Med førstemann valgte vi samme farge på liggedel og sittedel, men det er jo fint å kunne mikse litt.

Eller kanskje vi skal gå for en elektrisk barnevogn, damer? :D
 
Haha, blir ikke noe elektrisk her i gården ;) sikkert kjempe dyrt, og så trenger jeg den lille treningen det er i å gå å dytte vogn tenker jeg :)

Jeg har lyst på Stokke Beat, emmaljunga nxt60 eller bugaboo fox.. hmmm..
 
Haha, blir ikke noe elektrisk her i gården ;) sikkert kjempe dyrt, og så trenger jeg den lille treningen det er i å gå å dytte vogn tenker jeg :)

Jeg har lyst på Stokke Beat, emmaljunga nxt60 eller bugaboo fox.. hmmm..

Stokke Beat trodde jeg var mer en slags bytrille, ikke en barnevogn, hvis det gir mening? Men jeg kikket på den nå og den så ganske snedig ut! Den er helt klart i samme segment som NXT60 og Fox, så det gir mening. Jeg er mest usikker på dekkene, lurer på hvordan de er i snø og lysløyper.
 
Stokke Beat trodde jeg var mer en slags bytrille, ikke en barnevogn, hvis det gir mening? Men jeg kikket på den nå og den så ganske snedig ut! Den er helt klart i samme segment som NXT60 og Fox, så det gir mening. Jeg er mest usikker på dekkene, lurer på hvordan de er i snø og lysløyper.

Lysløyper bør vel gå strålende?
Og brøytet snø.. men jeg trenger ikke noe terreng vogn. Går turer på asfalt og grusveier..
Men er godt med litt demping. Hadde britax go sist, og den vognen har tidenes beste demping! Skikkelig vugge ;)

Stokke beat har ikke kommet enda, kommer vel i løpet av sommeren?

Min erfaring er at man vi bytte ut disse store vognene for en mindre og lettere håndterlig (mtp tyngde i bakker og plass i bil), så jeg tenkte kanskje jeg denne gangen skulle hoppe over stor vogn først ;) hehe.. men en britax go next/big kan også være aktuelt..

Emmaljunga nxt 60 er en fullverdig vogn. Som funger i terreng, hjulene er ikke så små.. nxt 90 blir for svær og tung!
 
Har veldig lyst på Emmaljunga mondial de luxe sin vogn! Synes det er fantastisk fine og har prøvd den hos en venninne og er er veldig fornøyd med den til vårt bruk!❤️
 
Lysløyper bør vel gå strålende?
Og brøytet snø.. men jeg trenger ikke noe terreng vogn. Går turer på asfalt og grusveier..
Men er godt med litt demping. Hadde britax go sist, og den vognen har tidenes beste demping! Skikkelig vugge ;)

Stokke beat har ikke kommet enda, kommer vel i løpet av sommeren?

Min erfaring er at man vi bytte ut disse store vognene for en mindre og lettere håndterlig (mtp tyngde i bakker og plass i bil), så jeg tenkte kanskje jeg denne gangen skulle hoppe over stor vogn først ;) hehe.. men en britax go next/big kan også være aktuelt..

Emmaljunga nxt 60 er en fullverdig vogn. Som funger i terreng, hjulene er ikke så små.. nxt 90 blir for svær og tung!

Det står at Beat har støtdempende fjæring i forhjulene, så den funker sikkert kjempefint på grus. :) Med førstemann brukte vi vognen hver dag i tre år, til og fra barnehagen, så vi er avhengige av en vogn som fungerer på all slags føre, inkl. ubrøytede veier. Ingen vogner takler det superbra, er min erfaring, men de store og tunge vognene takler det bedre enn de nette med mindre dekk. Og vi brukte samme vogn som sovevogn i barnehagen, så foretrekker i utgangspunktet en "tanks". :p Men jeg har sett nøyere på Beat i dag og den ser superfin ut, og koster 3 000 kr mindre enn Trailz og Go Big 2. Gleder meg til å se den i butikk! Takk for tipset!
 
Har veldig lyst på Emmaljunga mondial de luxe sin vogn! Synes det er fantastisk fine og har prøvd den hos en venninne og er er veldig fornøyd med den til vårt bruk!❤️

To stykker i barselgruppen min med førstemann hadde denne og angret dessverre på valget sitt. Selv om de i utgangspunktet ville ha en klassisk vogn med fire faste hjul, synes de den var vanskeligere å manøvrere enn de hadde trodd (rundt trange hjørner, forbi hindringer i veien, på butikken osv.) og siden vi alle fikk barn i slutten av oktober var det superupraktisk med den nettinghandlekurven, for alt av søle og slaps sprutet opp på det man la i kurven. De endte begge med å ikke bruke handlekurven i det hele tatt. De synes også begge at sittedelen fungerte dårlig da vi byttet over fra liggedel til sittedel, men jeg har ikke snakket noe mer med dem om hva de synes når barna våre ble litt større. Dette med faste forhjul eller ikke er jo smak og behag, og så lenge du foretrekker faste forhjul så blir du sikkert fornøyd med det. Men den handlekurven forstår jeg ikke designet på, og vi får jo januarbabyer, så vil tro du kan erfare det samme. Ikke meningen å "rakke ned" på valget ditt, for Emmaljunga lager fantastiske vogner og du blir sikkert kjempefornøyd, men jeg ville bare tipse deg om erfaringene fra barselgruppen min med førstemann.
 
Noen som er interessert i en pent brukt (i 8 mnd) Bugaboo Fox, black frame, svarte hjulkapser, svart skinn, blue melange med litt tilbehør?:joyful::hilarious:
 
Haha, blir ikke noe elektrisk her i gården ;) sikkert kjempe dyrt, og så trenger jeg den lille treningen det er i å gå å dytte vogn tenker jeg :)

Jeg har lyst på Stokke Beat, emmaljunga nxt60 eller bugaboo fox.. hmmm..
Wow, takk for tips om Beat - denne fikk jeg sansen for!
Det ser ut som den kan legges helt flatt - altså ikke har den dumpen til rumpa, som den andre Stokke-vognen har - vet du om det stemmer?
 
Wow, takk for tips om Beat - denne fikk jeg sansen for!
Det ser ut som den kan legges helt flatt - altså ikke har den dumpen til rumpa, som den andre Stokke-vognen har - vet du om det stemmer?

Jeg lurte på det samme, for de nevner at sittedelen er "ergonomisk", men så vidt jeg klarer å se fra bildene og hvordan man legger ned ryggen så er dette en tradisjonell sittedel, ikke en ergonomisk.
 
Wow, takk for tips om Beat - denne fikk jeg sansen for!
Det ser ut som den kan legges helt flatt - altså ikke har den dumpen til rumpa, som den andre Stokke-vognen har - vet du om det stemmer?

Vanlig flat sittedel ja!
Kun 9 kg, skal være god demping og punkteringsfrie hjul.. dette kan bli en ny hit!
 
Det står at Beat har støtdempende fjæring i forhjulene, så den funker sikkert kjempefint på grus. :) Med førstemann brukte vi vognen hver dag i tre år, til og fra barnehagen, så vi er avhengige av en vogn som fungerer på all slags føre, inkl. ubrøytede veier. Ingen vogner takler det superbra, er min erfaring, men de store og tunge vognene takler det bedre enn de nette med mindre dekk. Og vi brukte samme vogn som sovevogn i barnehagen, så foretrekker i utgangspunktet en "tanks". :p Men jeg har sett nøyere på Beat i dag og den ser superfin ut, og koster 3 000 kr mindre enn Trailz og Go Big 2. Gleder meg til å se den i butikk! Takk for tipset!


Vi har jo alle ulike behov :) viktig å tenke på sine egne, ikke andres ja..
jeg må ha en liten og lett som kan tas med i bil og båt .. og være god å sove i.. men trille i ubrøytet snø; har jeg aldri gjort.. hehe..
 
Vi har jo alle ulike behov :) viktig å tenke på sine egne, ikke andres ja..
jeg må ha en liten og lett som kan tas med i bil og båt .. og være god å sove i.. men trille i ubrøytet snø; har jeg aldri gjort.. hehe..

Nei, det er ikke å anbefale hvis ikke du virkelig må. :p De verste dagene, med kanskje 20 cm ubrøytet snø, trakk jeg vogna etter meg, da kom jeg gjennom alt. Noen steder måtte jeg stå og vente til det kom en forbipasserende som kunne hjelpe meg å løfte vogna over høye brøytekanter, f.eks. der det er stikkvei mellom to hovedveier. Det er da man virkelig blir opptatt av kommunens brøyterutiner. :D
 
Back
Topp