barnevogn

Vi er så heldige å få arve en Emmaljunga City Cross [emoji4] Må bare ha bag til den da de kun har sportsdelen [emoji5]️
 
Det kommer veldig an på hvilket underlag du ser for deg at vogna blir brukt mest på. Asfalt/skogen/snø etc. Er det viktig at den er robust og kommer fram over alt, eller at den er lett å pakke i bilen, lett å trille i butikker osv? Man må gjerne prioritere ut i fra ønsket bruk :)

Den blir nok mest brukt på asfalt og at den er lett å pakke sammen! :)
 
Så bra! :) var baggen stor nok syns du, eller ble den fort for liten?

Hadde den ikke som bagvogn forrige gang, men mini lå bare i baggen til han var 4 mnd... Så jeg tviler på noen som helst bag hadde blitt liten til han [emoji23][emoji12] Men jeg syns baggen er lang til MB'en, litt smalere enn den jeg hadde til Emmaljunga'en kanskje. Så tror ikke det blir noe problem her, spesielt om neste har tenkt å ligge i baggen like kort som førstemann [emoji28] Dessuten kan du jo lage sånn "parenting faced seat" eller hva de kaller det, av baggen når den blir liten [emoji4][emoji106]
 
Anbefaler alle som skal kjøpe vogn for første gang å ta en tur i en butikk, prøvekjøre vogner, slå de opp og ned, test alle funksjoner, så finner du fort ut om det er noe for deg eller ikke [emoji4] Vi var innom 3-4 butikker før vi ble sikre [emoji23][emoji106]
 
Sikler veldig på Emmaljunga nxt90, mye også fordi den blir så liten sammenlagt og passer perfekt i bilen min :D men! Ny pris er uaktuelt, så følger med på Finn og tenker også å sjekke ut Britax smile 2 som et billigere alternativ :)
 
  • Liker
Reactions: Mgr
Jeg skal plutselig sta å se på ei brukt barnevogn i Morgen :) oppbevart innendørs :) så om den er like strøken som den ser ut til så blir vi å kjøpe den :) er ei emmaljunga .
 
Sniker fra juni.. Jeg synes perfekt kombinasjon med førstemann var emaljunga Edge duo og babyjogger city gt. Emaljunga har good plass i bag delen, god å trille på alt slags underlag og helt topp på vinteren som sovevogn fordi den er så lun. Den veier litt mye og tar litt mye plass da.

Så brukte vi babyjoggern på sommer, enkel å ha med på ferie, shopping etc. Fullgod vogn, liten og lett sammenslått. Så vi beholder bare de samme til nestemann [emoji4]
 
Jeg er av den gammeldagse typen og ser etter pent brukte Simo-vogner. Er solide, romslige, gode å trille MEN er tung og tar mye plass. Men det får så være!
 
Jeg har Stokke Trailz fra førstemann og er kjempefornøyd med den! :) Tror ikke vi kjøper ny.
 
Sniker fra juni.. Jeg synes perfekt kombinasjon med førstemann var emaljunga Edge duo og babyjogger city gt. Emaljunga har good plass i bag delen, god å trille på alt slags underlag og helt topp på vinteren som sovevogn fordi den er så lun. Den veier litt mye og tar litt mye plass da.

Så brukte vi babyjoggern på sommer, enkel å ha med på ferie, shopping etc. Fullgod vogn, liten og lett sammenslått. Så vi beholder bare de samme til nestemann [emoji4]

Det høres ut som en super kombo! Har SÅ lyst på en Emmaljunga Edge, men er jo litt bekymret for at den kan bli litt tungvindt i enkelte tilfeller. Og den er jo dyr, så har ikke lyst på bomkjøp. Men arvet forrige gang og har lyst til å unne meg og prioritere en ordentlig vogn denne gangen.Går jo kanskje ann å ha en rimeligere trille ved siden av, evt en med feste for bilsete (til turer på handlesenter, bilturer ol.)

Håper du kan svare på noen spørsmål for meg :D Funker Emmaljunga godt som sovevogn i barnehage? Kan sportsdelen legges godt bakover og fungerer denne greit å sove i til større barn? Og går det greit å svinge med vogna? Vet ikke hvordan understell du har, men jeg har mest lyst på det som er classic med 4 hjul :happy:
 
Det høres ut som en super kombo! Har SÅ lyst på en Emmaljunga Edge, men er jo litt bekymret for at den kan bli litt tungvindt i enkelte tilfeller. Og den er jo dyr, så har ikke lyst på bomkjøp. Men arvet forrige gang og har lyst til å unne meg og prioritere en ordentlig vogn denne gangen.Går jo kanskje ann å ha en rimeligere trille ved siden av, evt en med feste for bilsete (til turer på handlesenter, bilturer ol.)

Håper du kan svare på noen spørsmål for meg :D Funker Emmaljunga godt som sovevogn i barnehage? Kan sportsdelen legges godt bakover og fungerer denne greit å sove i til større barn? Og går det greit å svinge med vogna? Vet ikke hvordan understell du har, men jeg har mest lyst på det som er classic med 4 hjul :happy:
Vi hadde emmaljunga til de to eldste. Elsket den vognen, og har lyst å kjøpe det denne gangen også. (Solgte vår da vi egentlig hadde bestemt oss for ikke å få fler, men vi ombestemte oss).
Svarer på spørsmål om soving. Mine to har sovet kjempe godt i den vognen, både som bagvogn og sportsvogn. Den ble brukt til soving til de sluttet å sove på dagen. Men koster litt, men absolutt verdt det. Ville nok kjøpt understell med svingbare fremhjul denne gangen.
 
Vi hadde emmaljunga til de to eldste. Elsket den vognen, og har lyst å kjøpe det denne gangen også. (Solgte vår da vi egentlig hadde bestemt oss for ikke å få fler, men vi ombestemte oss).
Svarer på spørsmål om soving. Mine to har sovet kjempe godt i den vognen, både som bagvogn og sportsvogn. Den ble brukt til soving til de sluttet å sove på dagen. Men koster litt, men absolutt verdt det. Ville nok kjøpt understell med svingbare fremhjul denne gangen.

Tusen takk for svar :happy: Høres lovende ut! Jeg får dra innom en butikk og prøvekjøre litt etterhvert, se litt mer på understellene også ;)
 
Har en emmaljunga mondial deluxe fra sist som jeg skal bruke nå og troooor jeg [emoji5]️
 
Vi har en tfk etter de to første barna, og jeg har hele tiden tenkt at den er helt ok å bruke nå også. Har vært veldig fornøyd med den vogna. Men så kom jo mannen her og mente vi måtte ha ny vogn siden dette er siste barnet, så etter det ble jo jeg nysgjerrig og begynte å titte litt på vogner da. Og oppdaget at emmaljunga har fått noen skikkelig fine vogner, så nå kjenner jeg at jeg ee pittelitt sugen på en nxt90 [emoji50][emoji23]
Noen som har erfaring med den vognen?
 
Har babyjogger city elite fra før så vi kommer til å bruke den fortsatt :)
 
Har Emmaljunga Mondial, og er kjempefornøyd! Vi kjøpte den brukt, da vi synes det var helt horribelt å bruke over 10.000 på en vogn[emoji85] Vognen var nesten ikke brukt, og så helt ny ut. Nå har vi slipt og lakket understellet, så det ser bortimot helt nytt ut. Kommende storebror bruker sportsvognen i bhg nå, men om han fremdeles har behov for å sove i bhg når baby kommer, får vi kjøpe en ekstra vogn til å ha i bhg. Emmaljunga Mondial er kanskje tung og stor, men baggen er stor og babyen kan ligge lenge i den. Tror jeg byttet til sportsdelen da mini var 7,5 mnd. Kunne lagt lengre, men da var det kjekt å komme opp og se litt [emoji1]
 
Vi har emmaljunga Edge duo fra 2011 som vi kjøpte til førstemann. Så kjem nok til å bruke den siden det er ei god vogn. Kjøpte babyjogger city elite til jenta vår i 2015 så den var vi også veldig fornøgd med og tar superliten plass. Så trur vi har nok vogner [emoji4]
 
Back
Topp