Barnevogn

bollemagen

knurrepus
Hvilken skal du ha? Dere som har barn fra før, hvilken anbefaler dere?

Jeg trenger en som kan pakkes inn i en liten bil (golf, ikke stasjonsvogn), men likevel har stor bag, for vi har jo septemberbarn og må ha plass til gode vognposer etc oppi der... Og i tillegg skulle den jo gjerne være lett å trille, og kanskje til og med fin? Hva ville dere anbefalt meg?
 
Vi har nettopp kjøpt brio smile. Helt ny (i følge sverige).
 
Vi skal ha Brio Go :) den blir veldig liten når den er sammenslått.. Men er usikker på om bagen er stor nok mtp vinterpose.. Men vi tar sjansen på det.. ;)
 
Vil ikke anbefale emmaljunga (husker ikke heelt hvilken..). Den er rågod å trille, bag med vuggefunksjon (meier under) og solid og fin. Mn stor og tung :( får nesten ikke plass bak i bilen, har en freelander. Ønsker mg ny, så får følge m på tips her :)
 
Vi skal ha emmaljunga edge duo med Duo S-understell.
Hva med tfk joggster twist? Den blir liten og nett når den klappes sammen og har en av de lengste bagene. Jeg var ikke sånn superhappy med vogna og skal selge den nå, men kanskje du kommer til å elske den?! :)
 
Simo bag vogn <3 å trille etterpå :) (liker ikkje sportsdelen på Simo)

Kan jo ha baggen i baksetet å understell i bg rom?
 
Tror vi ender opp med emmaljunga denne gangen også, men med svinghjul (de faste hjulene syns jeg ble for tung å styre).
En stor og stødig vogn, vi hadde en BMW 1-serie med første- og andremann, ingen problem med å få vognen med oss :)
 
Vi vurderer og bytte bil.
Jeg vet det er mulig å få Urban Jungle Mountain buggy vognen inn i vår Mini Countryman, men vi har hund også- og når vi da skal på langtur (f.eks. til svigers som bor 2 timer unna Oslo) så er det greit med god plass...
 
Har kjøpt babyjogger city select, blir helt flat sammenlagt og setene/bagen tar ikke all verdens med plass de heller :) veldig fornøyde vi vertfall.
 
Vi arvet en emmaljunga duo Edge fra 06, understellet har blitt så dårlig, men resten er i veldig bra stand (bag og sportsdelen) så derfor vurderer jeg og kun kjøpe nytt understell :)
 
Sniker fra Oktober ;)

Jeg mener Bugaboo Cameleon er helt overlegen når det gjelder å legges sammen. Vi hadde ikke stasjonsvogn da mini var liten, og det gikk supert! Kjempestor og fin bag, og samtidig veldig sammenleggbar og lett.
Nå har Bugaboo kommet kommet med en ny type vogn som er litt mer for dem som liker å trille i terreng. Husker ikke hva den het, men finnes på kopbarnvagn.se. Cameleon har også vinterdekk som fungerer fint på snø og grus.

Jeg skal kjøpe ny Bugaboo til nr to som kommer i oktober.
 
Hekta på vogner her! Må bare svare! Sjekk ut brio smile en gang til! Jeg er veldig skeptiskt til sing og derfor også smile som er "oppgraderingen" virker som om de har fått med alt! Liten sammenlagt, stoor god kallesje, svær handlekurv, vendbart sete å stor babybag.
Ellers har du baby jogger city versa! Helt ny liten og nett vogn men allikevel robust og lun. Baggen er litt smal men lang og skal være stor nok! ;)
Vi har en baby jogger city elite! Fantastisk vogn som blir kjempe liten men sportsdelen er vendt fra deg, det er vel d eneste minuset :)
 
Hvilken skal du ha? Dere som har barn fra før, hvilken anbefaler dere?

Jeg trenger en som kan pakkes inn i en liten bil (golf, ikke stasjonsvogn), men likevel har stor bag, for vi har jo septemberbarn og må ha plass til gode vognposer etc oppi der... Og i tillegg skulle den jo gjerne være lett å trille, og kanskje til og med fin? Hva ville dere anbefalt meg?

Høres ut som om dere trenger en TFK Joggster Twist med bag. Bagen til den vogna er en av de største på markedet, og vogna veier 13 kg og blir lita og kompakt sammenlagt.
Føles litt rart å anbefale deg den, siden jeg hatet den, men noen liker 3-hjulinger... andre ikke :)
Eller Om du vil ha 4 hjul så må du sjekke ut Buffalo til Bugaboo. Den er helt ny så jeg har ikke prøvd den, men jeg har prøvd Cameleonen og den er kjempegod. Buffalo er en litt mer robust variant av cameleonen. Blir liten sammenlagt, er superlett (10 kg) og har en romslig babybag. Det fine med bugaboo er at du kan ha bag og sete begge veier, noe du ikke kan med TFK.
Selv vil jeg ha Emmaljunga Edge Duo med Duo S-underslett. Det er ei ganske stor vogn, men jeg er helt forelsket og så er den ikke så tung selv om den er stor :)
 
Back
Topp