Barnevogn

Her blir det mountain buggy, urban jungel. Ei venninne kjøpte den i usa og brukte den i ett år, så blei snuppa dems for lang og vi fikk kjøpe den billig :)
 
For oss var kriteriene
- at vogna kunne bli minst mulig sammenlagt (da vi har to hunder og dermed bilbur til dem som også tar plass i bilen)
- at vogna var god og lett å trille både i ulent terreng samt byturer. Viktig også at den er lett å manøvrere (da vi også har med hunder på tur og dermed kan det bli styr om den skulle vært tung å vanskelig å styre)
- at vognen hadde håndbrems, dette så vi og som et must med tanke på tur med hunder

Med de kriteriene fallt valget på TFK joggster twist etter å ha prøvd et utvalg vogner rundt om. Med den vognen kom det også med andre ekstra ting som vi heller ikke ser på som et minus :) Eneste minuset er at sportsdelen er vendt fra styret, men alt det andre veier opp for oss :)
 
Da har vi kjøpt TFK twist, brukt for 2500 kr. Meget fornøyd :) virker som en veldig bra vogn. Da mangler vi bare bilsete :)
 
Har skaffa Emmaljunga City Cross, 2012-mod. Bagen er i Brown Coffee (?) og sportsdelen i Brown Flowers. Kriteriet om å kunne ha sportsdelen vendt mot meg begrensa utvalget ganske mye, men jeg synes jo Emmaljunga sine er veldig fine uansett, så gjorde ingenting. Vippa endel mellom Edge og City Cross.
 
Har skaffa Emmaljunga City Cross, 2012-mod. Bagen er i Brown Coffee (?) og sportsdelen i Brown Flowers. Kriteriet om å kunne ha sportsdelen vendt mot meg begrensa utvalget ganske mye, men jeg synes jo Emmaljunga sine er veldig fine uansett, så gjorde ingenting. Vippa endel mellom Edge og City Cross.
Er superfornøyd med min city cross iallefall :)
 
Ok :) takk for svar. Har hørt at Emmajunga er veldig tung å bære, hvis en bor i blokk og slikt. Den nye brioen har veldig små hjul fremme, hører at den er ikke god å bruke når det er snø. Så må vi tenke på at at babyen til vår termin, at den er 6 måneder når vinteren kommer :) mye å tenke på : S

tror ikke dette gjelder City Cross? Jeg syns hvert fall den var veldig lett å bære:)
 
Har skaffa Emmaljunga City Cross, 2012-mod. Bagen er i Brown Coffee (?) og sportsdelen i Brown Flowers. Kriteriet om å kunne ha sportsdelen vendt mot meg begrensa utvalget ganske mye, men jeg synes jo Emmaljunga sine er veldig fine uansett, så gjorde ingenting. Vippa endel mellom Edge og City Cross.

dette var et av mine kriterier og! sportsdelen mot meg!
 
tror ikke dette gjelder City Cross? Jeg syns hvert fall den var veldig lett å bære:)
Det var iallefall en av de letteste vognene på markedet når vi kjøpte i 2010. Var veldig viktig for oss å ha en vogn som var lett å få inn og ut av bil med mun dårlige rygg..
 
vi har brio go, synes den er fantastisk! har aldri ønsket en annen vogn. Så lillesøster arver storesøsters vogn. hun er to år og bruker ikke vogn lenger. Hører de fleste andre vogneiere gjerne bytter eller har flere Vogner. Altså at de aldri blir helt fornøyd...
 
Her blir det Emmajunga City Cross. Vi bor i blokk og syns det er mest praktisk iforhold til våre behov. Har selv ingen erfaring med vogner, men har opptil fler bekjente som er super fornøyd med Emmajunga :)
 
Har skaffa Emmaljunga City Cross, 2012-mod. Bagen er i Brown Coffee (?) og sportsdelen i Brown Flowers. Kriteriet om å kunne ha sportsdelen vendt mot meg begrensa utvalget ganske mye, men jeg synes jo Emmaljunga sine er veldig fine uansett, så gjorde ingenting. Vippa endel mellom Edge og City Cross.

På mondial tror jeg at sportsdelen kan være vendt begge veier... merkelig hvis edge ikke kan det, det er jo nesten samme vogn!
 
viss jeg får råd vill jeg ha Bugaboo donkey, da jeg må ha en tvillingvogn, men den er sviin dyr i norge med alt en må ha til så.
 
Det var iallefall en av de letteste vognene på markedet når vi kjøpte i 2010. Var veldig viktig for oss å ha en vogn som var lett å få inn og ut av bil med mun dårlige rygg..
Hvilket bilsete kjøpte dere til denne vognen?:)
 
Jeg aar 3 (!!) forskjellige Emmaljungavogner...
Edge Duo, City Cross og City Jet...
Liker aller best City Crossen. Den er fantastisk. Nå står den som sovevogn i barnehagen. Vurderer å selge Edge'n fordi den er AAALT for tung.. før jeg brukte en lettere vogn, synes jeg ikke dette var noe problem... Men etter å ha skaffet di to andre så har ikke Edgen blitt brukt, nemlig pga vekta.. Den veier jo faktisk hele 20 kg!! Faktisk 5 kg mer en min mors dobbelvogn! Og City Crossen veier vel 11???

Har veldig lyst å selge Edgen og kjøpe ny city cross til vesla kommer i mai :) Men gubben er jo ikke heeeelt med på den tanken for han liker edgen veldig godt..

Men anbefaler VELDIG city Cross framfor Edgen... :) Så dere som tviler... Gå for city cross :)
 
Og.. Edge og Mondial er samme vogn... Eneste forskjellen er litt forskjeller i trekket :) Sømmene og designet i trekket er annerledes på disse :)
 
Vi har ikke bilsete som vi setter oppå vogna viss det er det du mener? Men vet at det finnes slike seter..
Ja, var det jeg tenkte på. Men kanskje det ikke er så viktig? Pga parkering kan det være jeg må gå et stykke fra bilen og til leiligheten. Ser at det finnes sånn du kan bare klikke på :) barneseter er dyrt altså :/
 
Back
Topp