Barnevogn og røyk i kjeften

Jeg diskuterer ikke denne moren, jeg diskuterer generelt. Eksos er giftig, derfor står man ikke bak eksospotta. Bråtebrann er giftig, derfor er det forbudt i mange kommuner og enda mindre står oppi bålet hvis man er i nærheten av et. Man beskytter barna sine så langt det går for skadelige stoffer.

For meg er det veldig spesielt å forsvare en voksen røyker fremfor et barn uten noen mulighet for å beskytte seg selv.
Det er snakk om å forsvare en person! Vi får kun en side av saken og vil tro denne moren gjør det hun kan! Dette her inne i denne tråden er å henge ut en annen person! Det forsvarer jeg!!!
 
Du ser ikke problemet? Når man vet hvor farlig selv passiv røyking er? Jeg er tidligere røyker, men jeg FORSTÅR virkelig IKKE at noen utsetter barn for røyking. Så empatisk nekter jeg faktisk å være. Da får mor/far gå vekk fra barnet når de røyker.

Så enig!
Syns det er egoistisk å røyke rundt barna.
De av mine venner som røyker, og som røyker rundt/oppi egne barn gjør dette også med mine!
Så da har det ikke mye med hvor vanskelig det er for vedkommende å ikke røyke, de gir blaffen og tenker seg ikke om. Man bør klare å la vær å røyke de få gangene man er på besøk/har besøk
 
Leve og spise normalt? Mye som ikke er normalt idag og mange giftstoffer vi får i oss eller gir til ungene! Og du kjørte bil? Eksos er faktisk giftig! El -bil? Bruker mer energi kun på å bli laget enn en bensin bil bruker i løpet av 5 år!


Ikke rart mødre føler at de må fremstå som perfekte for andre mødre må vist alltid finne noe å hakke på!!!

Nei sorry en røyk er virkelig IKKE PROBLEMET her men dere som føler at dere må snakke nedsettende om andre mødre! Fy og slike ting skal dere lære barna deres? At de kan snakke nedsettende om andre?

Forskjell på å snakke nedlatende om andre mennesker og deres handlinger. Å snakke nedsettende om handlinger har jeg ingen problemer med. Det anser jeg som en del av oppdragelsen. Det er ikke greit å stjele, lyve, svindle eller utsette andre for fare med viten og villje. Det handler ikke om person, men handlinger.
 
Det er snakk om å forsvare en person! Vi får kun en side av saken og vil tro denne moren gjør det hun kan! Dette her inne i denne tråden er å henge ut en annen person! Det forsvarer jeg!!!

Da diskuterer vi to forskjellige ting. Jeg diskuterer handlingen, ikke personen.
 
Leve og spise normalt? Mye som ikke er normalt idag og mange giftstoffer vi får i oss eller gir til ungene! Og du kjørte bil? Eksos er faktisk giftig! El -bil? Bruker mer energi kun på å bli laget enn en bensin bil bruker i løpet av 5 år!


Ikke rart mødre føler at de må fremstå som perfekte for andre mødre må vist alltid finne noe å hakke på!!!

Nei sorry en røyk er virkelig IKKE PROBLEMET her men dere som føler at dere må snakke nedsettende om andre mødre! Fy og slike ting skal dere lære barna deres? At de kan snakke nedsettende om andre?
Man kan da i det minste forsøke å fremstå som en mor som bryr seg om barnas velbefinnende da. Barnet kan ikke flytte seg eller si fra. Da må mor gå lengre vekk eller vente den tiden det tar å levere i bhg eller hvor de nå skal
 
Synes ikke noe om barn og røyk. Er en uting. Men synes det er en uting å slenge så mye driiiit om andre også.

Syns du det er å slenge drit å kommentere at det er ufyselig å røyke opp i vogna på ungen sin?
 
Forskjell på å snakke nedlatende om andre mennesker og deres handlinger. Å snakke nedsettende om handlinger har jeg ingen problemer med. Det anser jeg som en del av oppdragelsen. Det er ikke greit å stjele, lyve, svindle eller utsette andre for fare med viten og villje. Det handler ikke om person, men handlinger.
Men i denne tråden snakkes det nedlatende om en mor pga hennes handling! Forsvarer ikke røyking men hvis denne moren er her inne på bv så må dette føles som en heksejakt!


Hadde hvert bedre å si at røyking er galt! For ja det er galt men det blir dratt inn en som som de snakker nedsettende om! Les tråden!
 
Åja haha ja jeg har visst hørt den ja.

Hvis STRESS var farligere enn røyk, så burde jo alle flergangsgravide sykemeldes ut svangerskapet i fare for for mye stress...

Røykende mødre burde tvinges til å ta ultralyd mens de røyka. Så fikk de se hvordan barnet stressa!

Det praktiserte de faktisk en plass, husker ikke når eller hvor. Men de lot en gravid mor ta en røyk mens de tok ul, hun fikk da se hvordan barnet vred seg og hvor stressa det ble -det var nok til at hun stumpa røyken!

Når man røyker så krymper blodårene, og hva består morkaka av? BLODÅRER. Hva skjer da? Jo barnet får ikke nok næring og oksygen. Dessuten så tar fosteret opp dobbelt så mye kullos som det den gravide gjør.
 
Man kan da i det minste forsøke å fremstå som en mor som bryr seg om barnas velbefinnende da. Barnet kan ikke flytte seg eller si fra. Da må mor gå lengre vekk eller vente den tiden det tar å levere i bhg eller hvor de nå skal
Siden vi kun har din side av saken så vet vi faktisk ikke noe om denne moren! Neste gang kan du jo heller stoppe bilen også gå ut og snakke med henne og bli kjent med henne istedenfor å snakke nedsettende om henne et sted hun ikke kan forklare seg eller komme med sin side!
 
Men i denne tråden snakkes det nedlatende om en mor pga hennes handling! Forsvarer ikke røyking men hvis denne moren er her inne på bv så må dette føles som en heksejakt!


Hadde hvert bedre å si at røyking er galt! For ja det er galt men det blir dratt inn en som som de snakker nedsettende om! Les tråden!

Joda det er det tråden startet som, men som mange andre tråder så eskalerer det litt utover temaet.
 
Jeg tenker ikke så mye over hva andre gjør, jeg feier for min dør først.
Men tenker at når vi snakker om forbilde og holdninger man viser barna tror jeg det er noen personer i denne tråden som selv på tenke gjennom hvordan forbilde man er for sine egne barn.
For å snakke stygt, hetse (ta bilde, stirre, le) osv er utrolig dårlig forbilde og jeg tenker at de barna til slike personer blir ikke spesielt hyggelig å være rundt.
 
Last edited:
Jeg tenner ikke så mye over hva andre gjør, jeg feier for min dør først.
Men tenker at når vi snakker om forbilde og holdninger man viser barna tror jeg det er noen personer i denne tråden som selv på tenke gjennom hvordan forbilde man er for sine egne barn.
For å snakke stygt, hetse (ta bilde, stirre, le) osv er utrolig dårlig forbilde og jeg tenker at de barna til slike personer blir ikke spesielt hyggelig å være rundt.

Antar du siktet til meg, og helt seriøst er det jo ikke ment. Men jeg føler vel egentlig at gravide som røyker, i hvertfall åpenlyst, er litt fritt vilt altså... Det topper røykende mødre med barnevogn hundre ganger.
 
Jeg tenner ikke så mye over hva andre gjør, jeg feier for min dør først.
Men tenker at når vi snakker om forbilde og holdninger man viser barna tror jeg det er noen personer i denne tråden som selv på tenke gjennom hvordan forbilde man er for sine egne barn.
For å snakke stygt, hetse (ta bilde, stirre, le) osv er utrolig dårlig forbilde og jeg tenker at de barna til slike personer blir ikke spesielt hyggelig å være rundt.

Jeg feier godt for egen dør. Det var sykt stygt av meg å henge opp øynene da jeg så denne høygravide damen, men jeg trodde faktisk ikke mine egne øyne og klarte ikke å la være. Og jeg har tatt selvkritikk for det både da og nå. ;) Men når det er sagt, står jeg fint inne for det jeg har skrevet i mine innlegg.
 
Men i denne tråden snakkes det nedlatende om en mor pga hennes handling! Forsvarer ikke røyking men hvis denne moren er her inne på bv så må dette føles som en heksejakt!


Hadde hvert bedre å si at røyking er galt! For ja det er galt men det blir dratt inn en som som de snakker nedsettende om! Les tråden!

Jeg kan godt lese tråden igjen, men jeg står på mitt. Jeg kommer ikke til å diskutere person, jeg fortsetter å diskutere handling. Om det er på siden av diskusjonen, so be it.
 
Antar du siktet til meg, og helt seriøst er det jo ikke ment. Men jeg føler vel egentlig at gravide som røyker, i hvertfall åpenlyst, er litt fritt vilt altså... Det topper røykende mødre med barnevogn hundre ganger.
Fritt vilt? Ift hva? Mobbing?
 
Siden vi kun har din side av saken så vet vi faktisk ikke noe om denne moren! Neste gang kan du jo heller stoppe bilen også gå ut og snakke med henne og bli kjent med henne istedenfor å snakke nedsettende om henne et sted hun ikke kan forklare seg eller komme med sin side!

Hehe ja skal ta en usving og fortelle henne at hun må komme inn her og forsvare seg og alle andre hun representerer.

Det er ikke noen sider av denne saken. Jwg ser en mor som røyker på et busstopp med en unge i vogna. Hvor ofte hun puster røyk på ungen i løpet av dagen, eller hvorfor hun røyker, er irrelevant. Saken er at man burde ikke gjøre sånt. Ikke at HUN ikke burde gjøre sånt, INGEN burde gjøre sånt. Mødre, fedre, besteforeldre etc
 
Synes maaange av de kommentarene her er på kanten. Som å skulle ta bilder ;)

Ja men så mye drit vet jeg ikke om jeg ser. Men så har man vel litt ulikt syn på hva som er dritt og hva som er stygg sannhet

Jada, jeg ser at det ble off topic og ikke helt stueren, Men lar det nå stå ;)
 
Back
Topp