Barnevogn i rulletrapp?

Flinkpike

Andre møte med forumet
Vet ikke om det finnes noe «fasit» på dette spørsmålet, men her i heimen er det uenighet, så derfor lufter jeg det for dere.

Ta med barnevogn i rulletrapp - er det greit eller ikke?

Jeg gjør alltid det, fordi heisene er fyllt opp av tenåringer som heller kunne brukt rulletrappen. Jeg har ikke ork til å vente et kvarter hver gang jeg skal opp eller ned en etasje på f.eks kjøpesenter.

Rullebåndtrapp ja, rulletrapp med trinn, nei. Da tas babyen ut og holdes til topp/bunn om vi tar en sånn med trinn.

Edit: tar henne ut av vogna kun hvis vi er to eller jeg har henne i rs'en. Hadde jeg vært alene uten slynga, så hadde jeg venta på heisen :p

Nei.

Men her er rulletrappa fysisk stengt for ting på jul. Står noen påler på topp og bunn sånn at man ikke kommer frem

Vet ikke om det finnes noe «fasit» på dette spørsmålet, men her i heimen er det uenighet, så derfor lufter jeg det for dere.

Ta med barnevogn i rulletrapp - er det greit eller ikke?
Fasiten et jo at det ikke er lov.
Nå må jeg opplyse om at jeg snakker om flatt rullebånd og ikke trapp som spørsmålet er men kom til å tenkte på det når jeg leste. Jeg hadde aldri tatt vognen oppover trapp. Det er farlig!

Det står jo klistremerker på rullebåndene også at man ikke skal gjøre det men de fleste gjør det når de har vogn har jeg sett, meg selv inkludert :smiley-ashamed005

Vet ikke helt hvorfor det ikke er lov på rullebånd? Man tar jo vognen fra butikken oppover der og de er laget med spor for at butikkvognen ikke skal trille?

Last edited:
Mannen hadde klikket om jeg gjorde det. Hadde det stått ungdommer og tatt opp plass unødvendig i heisen hadde jeg vært rimelig skarp og bedt dem flytte seg.
Her er det aldri langt fra rulletrapp til heis uansett.

Mannen hadde klikket om jeg gjorde det. Hadde det stått ungdommer og tatt opp plass unødvendig i heisen hadde jeg vært rimelig skarp og bedt dem flytte seg.
Her er det aldri langt fra rulletrapp til heis uansett.

De har jo lov til å bruke heisene, det er ingen lov som sier at den er reservert de med vogn/rullestol etc. Jeg har nevnt det til Securitas (som står rett ved heisen, med utsikt mot rulletrappen), og de trekker på skuldrene og sier jeg kan bruke rulletrappen på eget ansvar.

De har jo lov til å bruke heisene, det er ingen lov som sier at den er reservert de med vogn/rullestol etc. Jeg har nevnt det til Securitas (som står rett ved heisen, med utsikt mot rulletrappen), og de trekker på skuldrene og sier jeg kan bruke rulletrappen på eget ansvar.
Sier ikke at de ikke skal være der, jeg sier jeg hadde bedt dem flytte seg ;)

Fasiten et jo at det ikke er lov.
Nå må jeg opplyse om at jeg snakker om flatt rullebånd og ikke trapp som spørsmålet er men kom til å tenkte på det når jeg leste. Jeg hadde aldri tatt vognen oppover trapp. Det er farlig!

Det står jo klistremerker på rullebåndene også at man ikke skal gjøre det men de fleste gjør det når de har vogn har jeg sett, meg selv inkludert :smiley-ashamed005

Vet ikke helt hvorfor det ikke er lov på rullebånd? Man tar jo vognen fra butikken oppover der og de er laget med spor for at butikkvognen ikke skal trille?
Jeg brukte slikt rullebånd med vogna, før jeg oppdaget skiltet om at det ikke var lov :shy:

Har gjort det en gang, da heisen var ødelagt. Eneste heisen vi visste om på senteret.

Vi var heldigvis to personer, for er ikke bare-bare å få ei tvillingvogn i rulletrappa!

Securitas skal jo ta det, det er en del av jobben det også. Om så de må be noen andre som fint kan stå i rulletrappen om å vente litt sånn at de heisene er ment for skal kunne bruke de. Ikke det at alle som vil ikke kan bruke heisene men jeg personlig står ikke i heisen og tenker om døren går opp og noen med rullestol eller barnevogn skulle egentlig ta heisen men det ikke er plass til oss alle at 'nei altså, jeg skal to etasjer til opp jeg så jeg blir stående'... Da går jeg ut og tar rulletrappen eller venter til heisen kommer tilbake uten noen. Jeg er fryktelig klar over at jeg ikke er den eneste på denne jordkloden som betyr noe:D
Rulletrapp skal ikke taes av en med barnevogn på eget ansvar:facepalm:

Det er like dumt som å be en med barnevogn ikke gå på bussen fordi noen har lyst til å sitte i midtgangen istedet for ved siden av en fremmed... Har opplevd det, da sa jeg i fra gitt og bussjåføren sa beklagende at han ikke tør å be folk flytte på seg og håper heller at folk er høflige og skjønner hva man skal gjøre når de bruker kollektiv transport:hilarious:
Noen ganger mister jeg litt troen på menneskeheten når det kommer til høflighet og normale normer i et samfunn.

Last edited:
I rullebånd gjør jeg det. Om vi er to kunne jeg gjerne gjort det i trapp også. Går så mye fortere. Men gjør det gjerne ikke fordi forbudsskiltet + at på det ene senteret dukket det opp sånne påler som nevnt over her.

Bruker rullebånd ja. Visste ikke at det ikke var lov? Rulletrapp har jeg ikke turt.

Etter å ha lest denne tråden så jeg godt etter ved rullebåndet på kjøpesenteret der jeg bor. Stod ingen advarsel / forbud mot verken barnevogner, handkevogner eller rullestoler. Dere som har sett et slikt forbud sklit hvor stod det?

Etter å ha lest denne tråden så jeg godt etter ved rullebåndet på kjøpesenteret der jeg bor. Stod ingen advarsel / forbud mot verken barnevogner, handkevogner eller rullestoler. Dere som har sett et slikt forbud sklit hvor stod det?
Det står nede ved stopp knappen.

Back
Topp