Barnevogn i rulletrapp?

Her står det forbud mot både barnevogn og handlevogn på rullebåndet :shy:
Har kikket flere ganger, for kunne jo være logisk at vogner i alle former skadet båndet eller så, men var bare barnevogn som var forbudt. Men alle gjør det,har aldri sett noen bli tilsnakket. Det er jo ikke farlig heller. Det er veldig få andre muligheter enn rullebåndet på ene senteret her,for det er "skjevt" og har en del halvetasjer som kun nås med rullebånd.

Har kikket flere ganger, for kunne jo være logisk at vogner i alle former skadet båndet eller så, men var bare barnevogn som var forbudt. Men alle gjør det,har aldri sett noen bli tilsnakket. Det er jo ikke farlig heller. Det er veldig få andre muligheter enn rullebåndet på ene senteret her,for det er "skjevt" og har en del halvetasjer som kun nås med rullebånd.
Det virker som det ikke gjelder alle steder heller, når det gjelder barnevogn:)
Jeg tenkte aldri over at det kunne være farlig, og gjorde det frem til jeg la merke til skiltet :hilarious:
Så er jeg slik at jeg er veldig ukomfortabel hvis jeg gjør noe som det står at ikke er lov, dermed unngår jeg det :p

Grunnen til at det er forbudt er jo at det kan være farlig for barnet og andre. Folk «mister» vogna og så farer den i full fart ned og krasjer. Mange som, kall det hva du vil, bare setter vogna i rullebåndet uten bremsen på og ikke følger med. Kanskje fordi de er vant med handlevogner som «låser» seg i båndet. Det er jo nøyaktig samme grunn til at handlevogner er forbudt i mange rulletrapper også, der hvor det ikke er slik «lås» på hjulene. Folk mister de. Og senterledelsen vil naturlig nok ikke ta på seg det ansvaret. Da skilter de med forbudt. På senteret her som har rullebånd, så har de satt opp sperrer foran rullebåndet så det er umulig å ta med vogn opp.
Dette blir som å argumentere mot bilbelter: jeg krasjer aldri, så jeg behøver ikke bruke det. Joda, alle kan risikere at vogna glipper.

Gjør det sjelden og kun hvis vi er to, sånn at det kan stå en foran vogna. Rullebånd har jeg ofte brukt fordi heisene er fulle. På det lokale kjøpesenteret er det gjerne fullt av folk i treningstøy som skal trene på treningssenteret i 4.etg. Forstå det den som kan :rolleyes:

Her i UK kan man bare glemme å ta barnevognen opp rulletrappa. Ihvertfall i min by. Da kommer de hylende å trykker på knappen for å stoppe rulletrappa :p
Er mange ganger jeg har lyst, heisene skal alltid være femhundre meter unna og godt gjemt så man gjerne må lete i ti minutter først. Når man først kommer frem så er de gjerne så gamle at det tar nok en fem minutter før heisen kommer. Og da er den alltid full :hilarious:

NEI, dette står vell tydelig på rulletrapper og... Jeg hadde aldri tatt den sjangsen værtfall

Vet ikke om det finnes noe «fasit» på dette spørsmålet, men her i heimen er det uenighet, så derfor lufter jeg det for dere.

Ta med barnevogn i rulletrapp - er det greit eller ikke?
Med nr 1 tok jeg nesten aldri heis og rulletrappa ble flittig brukt. Nå på nr 2 er rulletrapp minimalt brukt. Kommer litt an på ungen og vogna tenker jeg :)

Back
Topp