Barnevogn i rulletrapp?

Har brukt barnevogn på rullebånd men aldri trapp. Forbudet er der pga uhell som har skjedd. Men rullebåndet på senteret i nærheten her var det lov med sånt når eldste var baby men ble forbudt før jeg fikk nr 2. Bruker fortsatt vogn der og det gjør de andre også. Nå er det nesten ikke heiser på senteret, øverste etasje med kontorer kommer man kun til ved å bruke heis og de er vanvittig dårlig merket så man må lete etter dem. Men har prøvd å ta heis på ett kjøpesenter i Oslo. Da ble jeg omtrent gal og jeg bærte vognen ned rulletrappa mens svigermor gikk sammen med datteren min i rulletrappen. Mener der var senteret Oslo s og de få gangene jeg har vært der så er en heis ute av stand.

Må ærlig i rømme at tanken om å ta rulletrappen med vogn aldri har slått meg før idag, og kommer nok ikke til å tenke på det mer etter idag heller. Har og kommer nok alltid til å ta heis...

Rullebånd går fint og det står ingen advarsel der, på rulletrapp derimot står det.
Det står noen steder om forbud (deriblant her på senteret nærmest oss, noe jeg ikke så før jeg hadde gjort det noen ganger :angelic:).

Etter å ha lest denne tråden så jeg godt etter ved rullebåndet på kjøpesenteret der jeg bor. Stod ingen advarsel / forbud mot verken barnevogner, handkevogner eller rullestoler. Dere som har sett et slikt forbud sklit hvor stod det?
Jeg husker ikke eksakt hvor det hang, men var både på toppen og bunnen av båndet :p mener på at det var et bilde av handlevogn og et av barnevogn med strek over. Så hvis det ikke står noe, så hadde jeg fortsatt å bruke det :p

Aha, okei. Det har jeg aldri sett. Skjønner ikke faren med det heller, så det fortsetter jeg med.
Ikke sikkert det er forbudt der du pleier å gå, så jeg hadde også fortsatt da :D
Ser heller ikke faren med det, men syns det er kleint å gjøre ting det står at ikke er lov :p kun en heis i tillegg på det senteret, så sjeldent jeg gidder å gå der :p

Fasiten et jo at det ikke er lov.
Nå må jeg opplyse om at jeg snakker om flatt rullebånd og ikke trapp som spørsmålet er men kom til å tenkte på det når jeg leste. Jeg hadde aldri tatt vognen oppover trapp. Det er farlig!

Det står jo klistremerker på rullebåndene også at man ikke skal gjøre det men de fleste gjør det når de har vogn har jeg sett, meg selv inkludert :smiley-ashamed005

Vet ikke helt hvorfor det ikke er lov på rullebånd? Man tar jo vognen fra butikken oppover der og de er laget med spor for at butikkvognen ikke skal trille?

Her må jeg tilstå at det gjorde vi faktisk med forrige. Altså i vanlig rulletrapp. Det var ikke alternativer den gang, og det gikk kjempefint. Hadde aldri problemer hverken jeg eller min kjære med det. Mange som gjorde det da.

Synes ikke det burde være spørsmål om det på rullebånd i hvertfall. Da forutsett at man står nedenfor vogna på tur ned og opp.

Her må jeg tilstå at det gjorde vi faktisk med forrige. Altså i vanlig rulletrapp. Det var ikke alternativer den gang, og det gikk kjempefint. Hadde aldri problemer hverken jeg eller min kjære med det. Mange som gjorde det da.

Synes ikke det burde være spørsmål om det på rullebånd i hvertfall. Da forutsett at man står nedenfor vogna på tur ned og opp.

Det er jo ikke trygt nok, derfor har de lapper med at det ikke er lov. Skulle det plutselig skje noe. Man skal ikke gå fra stellebordet heller men det er nok av de som gjør det der ingenting skummelt skjer, men skulle det plutselig gjøre det så kan det bli katastrofalt:)

Det er jo ikke trygt nok, derfor har de lapper med at det ikke er lov. Skulle det plutselig skje noe. Man skal ikke gå fra stellebordet heller men det er nok av de som gjør det der ingenting skummelt skjer, men skulle det plutselig gjøre det så kan det bli katastrofalt:)

Vi følte faktisk det var veldig trygt, hadde mere problemer med trille til barnehagen i glatta og risikere å ramle med vogna i bakker med trafikk. Dét var skummelt. Strøinga i byen her er ikke så mye å skryte av, og jeg følte ikke betandig jeg hadde kontroll selv med brodder.

Ja jeg gjør alltid det så sant det ikke er sånn ordentlig trapprulletrapp. Jeg er ikke så glad i trange rom og spesielt ikke når folk skal presse seg inn på død og liv

Rullebånd bruker jeg ja, og har aldri sett forbuddsskilt. Dessuten tenker jeg at om det står, så er det litt på eget ansvar,sånn at ingen skal bli "tatt" på evt ulykker med vogn og rullebånd eller noe sånt. Men helt ærlig, hvis man triller på, står stille også trille normalt av så kan det vel umulig være farlig??

Rulletrapp synes jeg er skummelt, det har jeg bare gjort én gang da heisen var ødelagt og det var eneste alternativ for å komme seg opp. Og der skjønner jeg at det står barnevogn forbudt.

Rullebånd ja, og aldri sett noe forbudsskilt eller advarsel der. Rulletrapp nei, og det har jeg aldri tenkt som alternativ pga skilting. + påler så man ikke kommer frem med vogn :)

Nærmeste senteret her har ikke heis, så der er det ihvertfall ikke forbud på båndet :)

Jeg gjør det på rullebånd, men ikke trapp. Da venter jeg på heisen. Det ene senteret her har ikke heis, men rullebånd og - trapp mellom de to hovedplanene og mellomplanet. Ett inngangsparti på hvert plan, men jeg orker ikke gå ut og rundt bygget for å komme opp i ny etasje...

Jeg har gjort det både på rullebane og i rulletrapp. Rulletrapp var én gang med en trille der han satt med seler. Ser ikke helt faren med det, men det er jo tungvint og må passe på å komme seg på trappa ordentlig og selvfølgelig holde godt i vogna. Etter å ha lest her har jeg lagt merke til at det på rullebane står at barnevogn ikke skal på båndet, men alle gjør det. I tillegg er det ikke forbud mot handlevogn,så det er ikke fordi båndet tar noen skade. Båndene blir jeg nok å forsette å bruke, trapp kun i ytterste nød og med vogn som man klarer å kontrollere.

Jeg har gjort det både på rullebane og i rulletrapp. Rulletrapp var én gang med en trille der han satt med seler. Ser ikke helt faren med det, men det er jo tungvint og må passe på å komme seg på trappa ordentlig og selvfølgelig holde godt i vogna. Etter å ha lest her har jeg lagt merke til at det på rullebane står at barnevogn ikke skal på båndet, men alle gjør det. I tillegg er det ikke forbud mot handlevogn,så det er ikke fordi båndet tar noen skade. Båndene blir jeg nok å forsette å bruke, trapp kun i ytterste nød og med vogn som man klarer å kontrollere.
Her står det forbud mot både barnevogn og handlevogn på rullebåndet :shy:

Back
Topp