Barnenavn

Så fint Teoline var.... Aldri hørt det navnet før!!!

Synes Ariel er jentenavn, men det er sikkert fordi jeg
forbinder det med havfruen jeg å...[:)]

søkte på Statistisk Sentralbyrå

resultatet:

Du søkte på mannsnavnet: Nathaniel

Det er 141 menn som har Nathaniel som første fornavn.
Det er 104 menn som har Nathaniel som eneste fornavn.

-ikke så veldig vanlig navn, nei, men jeg var overrasket over hvor "mange" det var som hadde det [:o]

Tror seriøst jeg får nerve sammenbrudd før jeg greier å finne noe navn.. driv bare å tenker på at ungen skal bære navne for resten av live!! Å ikke minst at de fleste navnene jeg liker, har som regel noen i nærmeste familie eller venninder brukt.. syns de blir så merkelig da.... HJEEELP!! Trenger noen råd på guttenavn..................[&o]

Sikkert ikke lett med navn... Og det er noe å tenke på dette med at barnet skalha det hele livet!
Det Fiorelina skrev her opp er kanskje ikke så dumt..

Tips på guttenavn fra meg:
[:)]Lukas,Ludvig, Jonatan,Jonas Amadeus, Amandus, Leander, Jørgen, Kasper, Theodor, Johannes, Tim, Thomas, Melvin,Magnus, Soktrates,Tobias, Adrian, Sander, Martin,Mattis...[:)]

Lykke til med "navnejakten"[;)]

Navnet skjemmer ingen sies det...
Vi hadde jentenavnet klart veldig tidlig,mens guttenavnet var en kamp synes jeg.. Jeg har en gutt fra før, så det kan nok være at underbevisstheten ønsker seg en jente nå..

Vi var igjennom så mange guttenavn som jeg synes var fine, men etter et par dager likte jeg de ikke lenger. Da var det et eller annet som dukket opp i hodet, som feks... Kasper. Samboeren min likte det navnet veldig godt, jeg også. Så gikk det et par dager, og plutselig gikk jeg stadig å nynnet på kasper,jesper og jonatan.. Helt sykt spør du meg.
Det var ganske mange navn som gikk den veien dessverre..

Men til slutt løsnet det.. Blir det gutt skal han hete Andreas etter oldefaren min, og blir det jente heter hun Rikke.

Jeg sier lykke til til alle som føler at de drukner i jungelen av navn, det løsner til slutt.

Anje er sjeldent jeg har aldri hørt det før,, navnene til ungene her til lands heter stort sett det samme...
marius jonatan tobias adrian tomas sander julie silje sandra osv,,, det skulle vært noen flere kjekke navn

Jeg elsker Liam det er så fint,,,,,men Nathaniel som gutten min heter er jeg veldig godt fornøyd med

Liam er fint... Tomine er også et kult navn som ikke så mange har tror jeg...

Får vi jente blir det Irmelin. Blir det gutt blir det Vetle

Enig med Sollise om at Teoline var et fint navn. Jeg vet om en gutt i Oslo by som heter Nathaniel.[:)]

Jeg og samboeren blir bare enige om jentenavn vi.. Får vi en jente skal hun hete Mathilde. (evt. Selma)[:D]

...når vi evt blir gravide med en jente da..[;)]

Vi skal ha en jente og hun skal hete Thea Emilie. Jeg og samboeren bare elsker det fullstendig![:)]

Jeg ser at ingen har foreslått de to navnene (gutt + jente) jeg har på lista mi, og så hemmelighetsfull som jeg er så holder jeg de for meg selv en stund til... [:D]

Mange fine navn her ja..

her er listen min da jeg gikk gravid ( sambo var ikke enig om de fleste av dem)

Gutt: Vincent, Robin, Leander, Niklas, Nathaniel, Edin, Daniel, Isak, Mikael

Jente: Ariel, Linnea, Alette, Natalie, Luna, Rachel

Og det vart en liten Niklas....

hvis det blir gutt har jeg så lyst kalle ham Storm! Men samboer liker selvsagt ikke det :P litt vel spesielt.. Om det blir jente liker jeg Ayla veldig godt, men det er på en måte "opptatt" Siden dattera til sjefen til samboer heter det! hehe. Kanskje Vaila?:\ Jeg liker spesielle navn jeg da..

i bibelen er det en som heter Nathanael,, det er det mange gamle koner som sier til meg når de hører
at gutten min heter Nathaniel

Mange fine navn her!
Mine favoritter for øyeblikket er Matthias og Nathalie, som plutselig er blitt veldig populære de siste årene...

Ellers har jeg fått litt inspirasjon fra gamlegamle norske navn, f.eks:
Varjar, fra urnordisk Warijar, vokter/forsvarer/kriger
Heldar, ble norrøne Hjald, litt usikker på betydning, men tror klippe/ solid/støttende kan brukes.
Jardar, fra urnordisk erthuwarijar jordvokter/kriger/forsvarer

Liker også:
Eldar, som jeg tror kommer fra urnordisk ala "Aldiwarijar*" og skal bety ildvokter/-forsvarer....

gamle kongenavn som:
Heming (Skinnet på bakfoten av et dyr) Kanskje ikke så fin betydning, men stilig navn...
Vermund (har sett Vemund brukt)
Hjarvar
Agantyr (litt fantasy aktig...men stilig!)

Dumme er at jeg finner få stilige jentenavn...

Samboeren min var veldig opptatt av navnets betyning, så jeg måtte stryke ut Mathias, Markus, Mikael og Tobias. Alle har noe med gu og gjøre, og han mente det ble feil for vi er ikke kristne. Så da sto jeg igjen med Bejamin, Casper, Patrick, Robin og Sebastian. Nå blir det gutt, så da vil jeg kalle han Benjamin og han casper.

Jente navn måtte jeg stryke: Alise, Angela, Elisa, Gabrielle og Isabella, ville så gjeren kalle opp jenta etter veninna mi Elisabeth, Alise, Elisa og Isabella er andre utgaver av Elisabeth, men det betyr gud er fullkommen, så da var vist de oxo uaktuelle. Synd de fleste fine navnene er kristen [>:]
Så vist jeg får jente neste gang, så står det mellom Aleksandra, Kornelia, Laila, Lucia, Malene og Tanja. Der er begge enig at Malene er finest.[:)]

Vi har termin 15 januar og hvet ikke kjønnet..... tenker og diskuterer navn om dagen så det går snart trill rundt. Legger utrolig godt merke til hva alle heter om dagen.... Vel til nå er vi vel sånn rimelig enige om at hvis det blir gutt ska han hete Jakob-Olai og jente navnet vi har til nå er Ingeborg Magdalene. Men om disse navnene "holder" svangerskapet ut er jeg ikke så sikker på........

Wenche

nurke vårt heite ISAC... hadde d blitt jente so hadde ho heitt ANDRINE... [:D] bur i ei bygd der ingen andre heite isac, men 2 mnd ette hen blei født kom det ein isak til... d var litt bånn... kjekt med slike navn so nesten ik blir brukt.. eitt anna guttenavn eg tykkje e fint er ELIAS... [:D]

Navn jeg liker veldig godt er: Celine, Celina, Sandra, Sofie, men tror ikke samboeren er helt enig. Men jeg prøver å få han til å finne på noen navn som hen liker i stedet for å kritisere de navnene jeg liker.
Gutte navn jeg liker er: Patric, Victor, Andre,

Jeg liker dobbelt navn jeg da så det blir vel en blanding tenker jeg:)

Back
Topp