Barnenavn

Hei![:)]
Vi en nå i andre prøve periode. Venter i spenning. Vi har en sønn på snart 5 år som heter Theodor. Selv om det ikke har klaffet ennå tenker vi litt på navn. Hvis det blir jente denne gangen blir det trolig Tiril. Gutte navn har vi vært litt usikre på. Tenkte lenge på Bastian, men i helgen kom vi på Timian. Synes det er kjempefint. Hva synes dere?
Vi liker navn som ikke alle andre har.
Synes forresten det er veldig mange fine navn som blir nevnt her![:D]

Karianne[;)]

[:D]

heisann!

Mange fine navn inne på disse sidene....

Jobber i barnehage, og her er det lett å se hva for navn som ligger blandt ti på topp!

Har bestemt oss for å unngå ti på topp lista! Vil ha navnet litt for oss sjøl...

Hadde det vert berre eg som bestemte hadde det vert lettere... he he... men barnefar vil visst ha et ord med i laget!

mine gutter heter Tobias og Benjamin. Vi vet ikke hva neste blir, men vi håper på å se det på ultralyden. Jeg har funnet både jentenavn og guttenav: Nikolaj, Pernille, Aurora, Sofie... men vi får se... Det var mange fine tips her også da.

Ja, så var det navn...og vi er litt uenige.

I motsetning til mange av dere så synes jeg det er mye enklere med guttanavn enn med jentenavn. Har siden 1998 sagt at gutten skal hete Mathias. Nå er jeg litt usikker i.o.m. at "alle" heter det. Og Emma, da...bortevekk det også nå.

Barna skal ikke bli oppkalt etter noen i familien og skal heller ikke ha dobbeltnavn.

Mannen min mener at han skal få bestemme guttenavn og jeg om det blir jente (først må vi bli gravide da vel og merke [;)])

Her er våre navn:

GUTT:
Mathias (mitt)
Bastian (mannens)
Mikkel
Mattis
Oliver
Sander
Sebastian
Dominiq
Leon
Noah

JENTE:
Emma (utgått)
Sarah
Hannah (går ikke ettersom jeg heter Hanne [:@])
Madeleine
Live
Sol
India (liker det veldig godt men er for sært)
Julia (søsteren min heter det)
Mathilde
Nora

Noen av våre forslag i hvertfall. Ser ikke bort i fra at det vil komme noen forandringer på denne listen når vi evt. skal ha barn...

heisann. jeg syns også det er fint med navn som er tradisjon i familen. har bestemt oss for at hvis det blir ei jente så skal hun hete MALINA.det er ett gammelt familenavn.familens dåpkjole ble laget av ei som het Malina for 90 år siden. guttenavn er vi litt usikre på. ELIAS,CHRIS;NILS;ARTHUR er navn som har vært brukt så vi får se!!!!

Snuppa vår heter Kaisa og om jeg blir gravid med en gutt har jeg Kasper klart. Liker navn som ikke alle i "gata" har.

Vi har bestemt oss for Madelene etter mye fram og tilbake. Hadde lenge på følelsen at det ble en gutt, så vi hadde bestemt at han skulle hete Jonathan[:D] men da vi fikk vite at det var en jente fikk vi et problem med navn... Men nå har vi funnet et navn vi begge liker[;)]

Malina var et vakkert navn.. og jeg er veldig glad i navnet Elias, da ;)
Amira var også veldig fint (Kittekat)

Men nå ser det ut til at vi går for Eliana Elisabeth, eller John Ruben[:)]

Jeg synes det er skikkelig vanskelig dette med navne valg....for lenge siden, før jeg ble gravid, så ville mannen min at viss det ble jente, kalle henne Emma Louise. Jeg syntes det var ganske fint til å begynne med (det er fint enda)men da blir hun oppkalt etter svigermor og svigerfar...[:@]og vi er ikke på godfot for tiden....så det frister liksom ikke...(da mener jeg skikkelig ikke på godfot)
Det er rart det med navn.....det kan være så utrolig mange fine navn, men viss du forbinder de med noe, så blir det plutselig ikke fint mer.....viss man kjenner noen fra før,eller bare vet om som er litt rar eller trenger ikke være det heller....så blir det plutselig helt ubrukelig[:D]....da blir den store utfordringen å finne et navn (til begge kjønn)som ingen har noen asiasjoner med.....[8|]Jeg synes Nora er utrolig fint....men det minner han om syltetøy foreksempel[:@]...men det går vel ann med litt overtalelse......[;)]

lykke til med navnevalg!

hvis jeg får en gutt så skal han hete olav mathias, jeg fant på mathias, jeg har alltid syntes det er så fint navn så det måtte jeg bare ha. men kjæresten min ville ha olav siden beste faren hans het det. men skal bare bruke mathias, men på papirene så står det olav mathias [:)] hvis det blir jente så skal hun hete thea marie ganske fint dah [:D]

Heisan,
gutten min skal mest sannsynlig hete Vetle (vinterens sønn).

[:)] Koselig at det faktisk er andre enn meg som bryr seg om betydningen av navnet [;)]
-sier ikke at de andre ikke bryr seg.. -ikke misforstå meg, vær så snill [;)]

Vi valgte navn med fine betydninger fordi det kan være kjekt for dem når de vokser opp..

- mannen min sitt navn betyr bonde-hemmelighet - er ikke akkurat noe "mening" i den betydningen siden han er oppvokst ved sjøen og senere i byen - ikke mye bonde nei [8D]

foreldra mine hadde egentlig et annet navn klart til meg, men så kom en av onklene mine hjem med ei dame som hette det, og da var det like greit å gi meg et annet navn som ligna litt,.. så nå heter tanta mi og jeg ikke HELT det samme, men nesten[;)] -navnet mitt har en flott betydning, men hadde ikke blitt så flott om jeg hadde fått det navnet jeg egentlig skulle hatt..

he he he!!! ikke no særli å kalle opp ungen etter noen i familen hvis en ikke er på gofot.. får håpe det ordner seg!!!! husker før at jeg skulle kalle ungen min JOAKIM hvis det ble en gutt.men så var jeg sammen med en fyr som het Joakim i noen år så nå er det på en måte ikke så fristende lenger[&:]... tror gutten vår(i følge det kinesiske fødselskartet så skulle det bli en gutt).... skal hete ROBIN. det er ihverfall godkjent hos far, så vi får se[:)]

Ville ikke stolt helt på det kinesiske kartet, da.. ifølge det kartet skulle broren min vert ei jente, og jeg skulle vert en gutt [8D]
Dattra til broren min skulle også vert en gutt - i følge det kartet [8D]
menmen.. du finner det vel ut etterhvert ;)

Lykke til enten det er gutt eller jente eller begge deler du bærer på [;)]

Gutten min heter Nathaniel hva synes dere om det???Hadde veldig lyst å ha markus tobias caspar osv men alle heter jo nesten det så jeg fant til slutt ett litt mer sjeldent NATHANIEL og er veldig fornøyd

Hff av meg, ikke lett dette med navn. Vi har to gutter som begge er oppkalte etter sine bestefedre, men neste gang (vi er ikke gravide) tenkte vi vi skulle "velge fritt". Jeg finner maaange jentenavn jeg liker godt, slik som Milla, Maja og Ada, men guttenavn finger jeg INGEN!! Så da må det vel bare bli ei jente da [;)]

Min samboer og jeg er i prøveperioden, og når alt klaffer, synes vi Lundvig er
så fint! Jentenavn; Josefine og Aurora.

Jeg synes Amandus også eret kjempe fint navn.

Synes det er greit med navn som ikke "alle og enhver" har!!! Men ikke lett å
bestemme alltid...

Gikk litt fort på tastene her oppe, jeg mente Ludvig....

Men er det mest vanlig å skrive det med g eller k?

Synes Ludvig med g er mest vanlig, eller...

ja, penest å skrive med -g- kansje.....da det uttales likt uansett, gjør det ikke?[:)]med -k-blir litt "hardere" liksom....
bare min mening........[:D]fint navn, kjenner en som heter det...[:)]en liten gutt...
aurora er jo søtt da.......

Ja, jeg å synes Ludvig med g er finest skrevet egentlig... De uttales vel likt begge to.

HVILKE NAVN HAR DU TENKT PÅ, LENA?

Ønskerdeg masse lykke til[:)]

Back
Topp