Barnemattråden

Da har blidfisen fått smake på avokado og bananmos. Det smakte visst kjempe godt, for han gapa som bare det etter mer. Spiste trekvart av mosen.
 
Noen som har opplevd at barna sover dårligere etter innførsel av grøt? Etter han har begynt med grøt ammer jeg nå annenhver time om natta, i motsetning til at han tidligere sov 5-6 timer før jeg ammet første gang. Har også vært mer urolig og gretten når han våkner.
Babyen min ble ikke rolig av grøt....virker som det var litt tøft for magen hennes. Prøvde risgrøt fra hipp.
 
Noen som har opplevd at barna sover dårligere etter innførsel av grøt? Etter han har begynt med grøt ammer jeg nå annenhver time om natta, i motsetning til at han tidligere sov 5-6 timer før jeg ammet første gang. Har også vært mer urolig og gretten når han våkner.

Ja det var slik noen uker, gikk fra å sove natta igjennom til å måtte mates tre ganger.. Er nede i en gang igjen nå.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Noen som har opplevd at barna sover dårligere etter innførsel av grøt? Etter han har begynt med grøt ammer jeg nå annenhver time om natta, i motsetning til at han tidligere sov 5-6 timer før jeg ammet første gang. Har også vært mer urolig og gretten når han våkner.
Ja skikkelig dårlige tider her om natten så kan være grøten og grønnsakene :(
 
Dårlige tider på natta her også,.. Vil det gå seg til når de små magene venner seg til grøten?
 
Nå har knotten min blitt litt rar... Blir forbanna hvis grøten er lunka. Men m en gang den er kald så går det ned på høykant. Flere som er sånn? De andre likte grøten best lunka.
 
Tror grøt/matprøving for mange her sammenfaller med en stormfull periode i utgangspunktet. Junior var våken mange ganger om natta før vi begynte med smaksprøver. Og ingen forskjell mellom de nettene hvor han har smakt noe og ikke. Så er jo ikke sikkert det er grøten som er synderen.
 
Tror grøt/matprøving for mange her sammenfaller med en stormfull periode i utgangspunktet. Junior var våken mange ganger om natta før vi begynte med smaksprøver. Og ingen forskjell mellom de nettene hvor han har smakt noe og ikke. Så er jo ikke sikkert det er grøten som er synderen.
Eg begynte rett før en ny storm periode. Og var 2-3 dager der hun plutselig så vidt våknet 1 gang for natten. Men e begynt å gå over til rundt 3 nå
 
Dere som gir grøt: hvor mye tørrvare er dere oppi sånn ca? Og når på døgnet gir dere?:)
 
Dere som gir grøt: hvor mye tørrvare er dere oppi sånn ca? Og når på døgnet gir dere?:)
Her bruker vi ei toppa sånn barneskje med grøt pulver. Er ikke alltid at alt det blir spist opp :p her får han grøten i 4-5tida på ettermiddagen :) også får han litt frukt el før på dagen :)
 
Dere som gir grøt: hvor mye tørrvare er dere oppi sånn ca? Og når på døgnet gir dere?:)
Minien min e oppi ca 1 dl vann. Så da bla der eg bare ut pulveret til eg ser det e passe, da hun liker litt tykkelse på grøten. Hun for grøt i halv 7-7 tiden på kvelden før legging. Hun skal begynne på potetmos på dagtid nå. Itillegg fullammer eg. Så krever mye mat
 
Har dere merket at de sover bedre på natta? Foreløpig har jeg ikke merket noe forskjell...

Her er vi oppe i 6 barneskjeer med tørrvare nå. Gir henne grøt etter jeg har ammer henne i 19 tiden på kvelden. Jeg fullammer i tillegg. Hun elsker grøten og tror nok hun kunne spist mer hvis jeg hadde gitt henne. Ellers får hun litt fruktmos el på formiddagen, bare en teskje eller noe for smakens skyld:)

Men hun krever mye mat merker jeg, så det var riktig å begynne med grøt nå:)
 
ImageUploadedByBV Forum1420206168.527089.jpg
Fikk den her til jul. Den er suuper til å oppbevare og fryse ned porsjoner med barnemat!
 
Fikk et supert eks. fra HS på hvordan vi kunne begynne å vende han til mat. Har kun fullammet til nå.

Mnd. Frokost. Lunsj. Middag. Kvelds.
4. Grøt
4,5. 1) grønnsaker. Grøt
5. Grøt. grønnsaker. Grøt
5,5. Grøt. Grøt. grønnsaker Grøt

1) potet+ gulrot+blomkål+brokkoli. Ikke salt!!!

Fra 6 mnd: fisk, kylling el. Kjøtt i middagen

Fra ca 8 mnd: brød ( leverpostei, mark i tomat, smørost, littebitt prim.)

I tillegg får han litt frukt. Ammer etter hvert måltid. Spent på hvor lang tid det tar før melken er borte. Det jeg ikke er sikker på er når jeg kan gi vann på kopp. Vi prøver ut eks over og ser hvordan det går.. Så får vi bare tilpasse, så det passer for oss:)
 
Innlegget ble helt rart.. Kan man ikke redigere innlegg? Det jeg prøvde å forklare: Begynner med grøt til kvelds og jobber oss mot morgenen.
 
Fikk et supert eks. fra HS på hvordan vi kunne begynne å vende han til mat. Har kun fullammet til nå.

Mnd. Frokost. Lunsj. Middag. Kvelds.
4. Grøt
4,5. 1) grønnsaker. Grøt
5. Grøt. grønnsaker. Grøt
5,5. Grøt. Grøt. grønnsaker Grøt

1) potet+ gulrot+blomkål+brokkoli. Ikke salt!!!

Fra 6 mnd: fisk, kylling el. Kjøtt i middagen

Fra ca 8 mnd: brød ( leverpostei, mark i tomat, smørost, littebitt prim.)

I tillegg får han litt frukt. Ammer etter hvert måltid. Spent på hvor lang tid det tar før melken er borte. Det jeg ikke er sikker på er når jeg kan gi vann på kopp. Vi prøver ut eks over og ser hvordan det går.. Så får vi bare tilpasse, så det passer for oss:)

Mark i tomat hørtes da ikke så veldig godt ut :p hihi :p
 
Hvorfor våkner de flere ganger om natten når de begynner med grøt? Mini har jo sovet nesten hver natt, hele natten siden han var ca litt over 2,5 måneder..
 
Her har vi ikke merka noe endring på sovinga i forbindelse med grøt.. Vært "heldig" da kanskje..
 
Hvorfor våkner de flere ganger om natten når de begynner med grøt? Mini har jo sovet nesten hver natt, hele natten siden han var ca litt over 2,5 måneder..

Mener jeg har lest at kun 50% faktisk sover bedre etter at de begynner med grøt.
 
Back
Topp