Barnemattråden

Hva gjør dere med jern når dere lager grøt selv?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Må bruke jernrike korn osv da. Hirse er et godt eksempel på det :)

Det er viktig om man lager all maten selv. Maten må ha riktig næringsinnhold.
 
Ett spørsmål fra en uerfaren førstegangsmamma:

Hvordan går man fram når de skal begynne med grøt? Altså hvor mye gir man osv...?
 
Er førstegangs selv, men man hører ofte en ts til å begynne med. Vi har nok gitt litt mer, men lite av det som svelges :p
 
Tjaa. 4-5 dager kanskje? Spørs jo sikkert om babyen din reagerer med magevondt osv. Ville begynt med 1 ts om formiddagen, se om hun reagerer, og gjør hun ikke det ville jeg fortsatt i et par dager. Deretter ville jeg økt til 2ts osv.
 
Tjaa. 4-5 dager kanskje? Spørs jo sikkert om babyen din reagerer med magevondt osv. Ville begynt med 1 ts om formiddagen, se om hun reagerer, og gjør hun ikke det ville jeg fortsatt i et par dager. Deretter ville jeg økt til 2ts osv.
Takk for svar! Gleder meg til hu bli fire måneder og skal prøve:)
 
Er det noen frukt/grønnsaker man burde være forsiktige med? Tenker om de lettere får magevondt av..
 
Har kjøpt grøt i dag. Hun er ikke 4 mnd før den 23. Men HS sa vi skulle begynne tidligere pga avflatet vektkurve..
Begynner med kjøpegrøt så jeg er sikker på at hun får i seg det hun trenger. :) kommer ikke til å prøve frukt osv før hun har fått grøt en stund, siden frukt ikke gjør henne fetere ;)
 
ImageUploadedByBV Forum1417897806.389954.jpgImageUploadedByBV Forum1417897819.113908.jpgImageUploadedByBV Forum1417897828.968075.jpg
 
Oh yeah :)
Har lest at det er lurt å begynne med frukt- eller grønnsaksmos fordi det er lettest på magen. Vi begynte riktignok med grøt, og det gikk fint her.

Høres ut som vi har drevet på i år og dag da, men det er faktisk bare 4 dager :p
 
ImageUploadedByBV Forum1418855035.020664.jpg
Disse fikk jeg i posten i dag! Kjempepraktisk :)
 
Noen som har opplevd at barna sover dårligere etter innførsel av grøt? Etter han har begynt med grøt ammer jeg nå annenhver time om natta, i motsetning til at han tidligere sov 5-6 timer før jeg ammet første gang. Har også vært mer urolig og gretten når han våkner.
 
Noen som har opplevd at barna sover dårligere etter innførsel av grøt? Etter han har begynt med grøt ammer jeg nå annenhver time om natta, i motsetning til at han tidligere sov 5-6 timer før jeg ammet første gang. Har også vært mer urolig og gretten når han våkner.
Har ikkje merket at hun våkner ofter, men hun e mer gretten.
 
Back
Topp