Barnemattråden

Jeg har begynt med å ha litt grøtpulver i flasken på kvelden, gitt smaksprøver på grøt og han elsker det. Hs sa vi kunne begynne å ta litt grøt i flaske fra 3,5 mnd, så jeg begynte med det rundt da.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har begynt med å ha litt grøtpulver i flasken på kvelden, gitt smaksprøver på grøt og han elsker det. Hs sa vi kunne begynne å ta litt grøt i flaske fra 3,5 mnd, så jeg begynte med det rundt da.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor gir man velling egentlig? Er det for å mette mer?
 
Hvorfor gir man velling egentlig? Er det for å mette mer?

Ja, Det er for at han skal forhåpentligvis klare seg litt lenger om natta uten mat. Igår ga jeg ikke velling, men litt grøtsmak på dagen og inatt har han endelig sovi natta gjennom.. :) så vet ikke om jeg syns det har hjulpet noe særlig med velling..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja, Det er for at han skal forhåpentligvis klare seg litt lenger om natta uten mat. Igår ga jeg ikke velling, men litt grøtsmak på dagen og inatt har han endelig sovi natta gjennom.. :) så vet ikke om jeg syns det har hjulpet noe særlig med velling..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Okay, skjønner!
 
Husk at honning, spinat, rødbeter, bladselleri, nesle og mangold bør ventes med til de er over 1 år.
 
Husk at honning, spinat, rødbeter, bladselleri, nesle og mangold bør ventes med til de er over 1 år.
Takk for påminnelsen!
Tror de skal gjøre om anbefalingen om honning til 2år, faktisk :eek:
 
Dytter opp den her litt.

I går prøvde vi grøt for første gang. Den var dessverre ikke hjemmelaget, men tenkte jeg skulle prøve litt før jeg lager grøtpulver selv. Det tar jo litt tid.

Det gikk greit. Smakte nok greit, men konsistensen var litt rar, syntes hun. Smilte uansett og gapte ivei :)
Det ble ikke magevondt av grøten heller. Hun fikk jo ikke i seg mer enn 1ts, men det kan jo være nok.

Tror jeg lager pure av pære i helga, så får vi se om det faller i smak.

Andre som har prøvd?
 
Dytter opp den her litt.

I går prøvde vi grøt for første gang. Den var dessverre ikke hjemmelaget, men tenkte jeg skulle prøve litt før jeg lager grøtpulver selv. Det tar jo litt tid.

Det gikk greit. Smakte nok greit, men konsistensen var litt rar, syntes hun. Smilte uansett og gapte ivei :)
Det ble ikke magevondt av grøten heller. Hun fikk jo ikke i seg mer enn 1ts, men det kan jo være nok.

Tror jeg lager pure av pære i helga, så får vi se om det faller i smak.

Andre som har prøvd?

Prøvd grøt, banan, eple og søtpotet.
Bare kjøpt.
 
Dytter opp den her litt.

I går prøvde vi grøt for første gang. Den var dessverre ikke hjemmelaget, men tenkte jeg skulle prøve litt før jeg lager grøtpulver selv. Det tar jo litt tid.

Det gikk greit. Smakte nok greit, men konsistensen var litt rar, syntes hun. Smilte uansett og gapte ivei :)
Det ble ikke magevondt av grøten heller. Hun fikk jo ikke i seg mer enn 1ts, men det kan jo være nok.

Tror jeg lager pure av pære i helga, så får vi se om det faller i smak.

Andre som har prøvd?
Hvordan lager du grøt pulver selv ?? Og hvordan få du tilsatt frukt smak ??
 
Hvordan lager du grøt pulver selv ?? Og hvordan få du tilsatt frukt smak ??
Jeg kjøpte bare havremel, er finmalt havregryn. Koker opp med vann, tilsetter mm for å tynne ut. Koker opp eple/pære osv, finmoser det og har litt i grøten :) er iallefall D jeg gjør :)
 
Jess. Er medlem der. Fin gruppe :)
 
Back
Topp