Barnehagestart

I dag var lille i barnehagen fra 10-15 . Jeg var der frem til 11. Og han sov et par timer der. Hadde gått fint, men hadde hatt noen knall og fall :( var veldig sliten da jeg kom.. Syns det er mye vanskeligere nå enn med storebror . Har litt følelsen på at det er fordi lille er bare 13 mnd, snart 14 og storebror var nesten 20 mnd da han begynte. Skjer mye med utviklingen på den tiden.

Egentlig skulle jeg ha begynt på jobb i morgen, men er sm . Så litt glad vi kan bruke god til på tilvenning og korte dager :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Så bra. :) og knall og fall må en jo regne med. Gråt etter ulykke også. Men han har ikke grått etter trygghetspersoner idag? For da er det jo ett skritt i riktig retning. :p høres ut som han vil kose seg masse i bhg. :)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Joakim skal begynne i bhg 18 august. Vi var innom og hilste på de idag. Tror han får det bra der, begynte å utforske med en gang. :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Joakim skal begynne i bhg 18 august. Vi var innom og hilste på de idag. Tror han får det bra der, begynte å utforske med en gang. :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Så bra. Jeg har venninner som har kunne gå ifra barnet første dagen. Med eldste kunne jeg også gå vekk første dagen, sånn tjue min utenfor gjerdet.. så håper det er sånn for joakim også. Gjør hverdagen litt enklere. ;)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Så bra. Jeg har venninner som har kunne gå ifra barnet første dagen. Med eldste kunne jeg også gå vekk første dagen, sånn tjue min utenfor gjerdet.. så håper det er sånn for joakim også. Gjør hverdagen litt enklere. ;)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Så sosial som han er så tror jeg det går veldig bra. Og det at jeg vet at han har godt av kontakt med andre barn gjør det hele mye lettere. merker fordelene no ved å ha en trygg unge. :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Her har det gått veldig greit, mye bedre enn jeg hadde forventa!
Begynte på mandag da kom vi 8:30, da løp han inn på avd selv og begynte å leke, og skulle gi alle der kos og sitte på fanget dems. Vi var der til 10.
Tirsdag kom han 8:30, da var jeg med en halvtime å bare såg på. Da reiste jeg ned i sentrum å ordna litt småtteri og fikk Mld like etterpå at han var i full lek med de andre. Henta han da igjen kl1. Da gikk han bare borti sandkassa å ville leke mer når vi skulle dra. Onsdag rakk vi nesten ikke å komme inn døra før han ville over i Arma til hu dom tok oss i mot og inn på avd, sier hade til meg og går inn.
Drømme barnehagestart! Han sover ikke så mye i bhg, ca 1t. Men fortsatt blid og fornøyd. Merker han er litt mer sliten enn vanlig på efta'n.. Har levert rundt 9 og henta han mellom 1-2 resten av uka :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Helt fram til å går har jeg gledet meg til hun skal begynne i barnehagen. Men så slo det meg at jeg ikke får se henne og være sammen med henne på den måten jeg er vant til:( Måtte gråte litt.. Håper at vi får en fin start å at ting går glatt. Håper at hun knytter seg fort til de ansatte.

Jeg lurer på en ting. Hvis Malin ikke ser at jeg går (når hun skal være sammen med mormor, svigersøster osv) blir hun ikke lei seg. Hun er superfornøyd og leker og holder på. Det er tilogmed ikke noe problem for de å legge henne og ta henne opp. Er dette noe vi kan gjøre i barnehagen? Eller er det bedra at hun vet at jeg drar?

♡Malin♡14.06.2013♡
 
Helt fram til å går har jeg gledet meg til hun skal begynne i barnehagen. Men så slo det meg at jeg ikke får se henne og være sammen med henne på den måten jeg er vant til:( Måtte gråte litt.. Håper at vi får en fin start å at ting går glatt. Håper at hun knytter seg fort til de ansatte.

Jeg lurer på en ting. Hvis Malin ikke ser at jeg går (når hun skal være sammen med mormor, svigersøster osv) blir hun ikke lei seg. Hun er superfornøyd og leker og holder på. Det er tilogmed ikke noe problem for de å legge henne og ta henne opp. Er dette noe vi kan gjøre i barnehagen? Eller er det bedra at hun vet at jeg drar?

♡Malin♡14.06.2013♡
Du skal aldri gå uten å si hadet. Selv om det virker som hun har det bra. Dette fordi hun kan bli uttygg, vil aldri vite når du plutselig er vekk og kan bli engstelig. Det er bedre å ta kampen hver gang du går, da vet hun i hvert fall at du er der hele tiden ellers. Dette er veldig viktig faktisk. Barnehagen vil du skal si hadet og vil nok ikke være med på listing ut.
 
I går gikk det litt lettere her. Han sov begge sovingene i bhg .. Gråt da jeg reiste, men hadde gitt seg fort. Hadde ikke villet spist noe lunsj, og var små survete. Men da hadde de spurt storebror om han ville spise der med han. Da hadde han spist bra og kosa seg:) sov da jeg kom for å hente 1430. Men våknet ca 15 min etter jeg kom. Blid som en sol :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Frøkna begynte på mandag og jg var der med henne i noen timer, un er veldig tillitsfulk så hun brydde seg ikke om mg, dag nr to så dro jg etter en time og de tre siste dagene var hun det alene. Det har gått veldig bra men hun sover ikke:( så ikke noe gøy å få md en totaltutslitt baby hjem:/ i bhg hos oss er det bare en avd med 29 barn og det er bare 5stk under 3 år så de tilretter litt lite for de små i forhold til hva jg ønsker:(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Frøkna begynte på mandag og jg var der med henne i noen timer, un er veldig tillitsfulk så hun brydde seg ikke om mg, dag nr to så dro jg etter en time og de tre siste dagene var hun det alene. Det har gått veldig bra men hun sover ikke:( så ikke noe gøy å få md en totaltutslitt baby hjem:/ i bhg hos oss er det bare en avd med 29 barn og det er bare 5stk under 3 år så de tilretter litt lite for de små i forhold til hva jg ønsker:(


Sent from my iPhone using BV Forum
Du kan kreve at de tilrettelegger. Stå på ditt!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uff.. Gruer meg allerede til i morgen.. :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da har lillemor hatt sin første dag i barnehagen:) Det gikk over all forventning:D Jeg var jo sammen med henne de to timene vi var der men hun brydde seg ikke så mye om meg:) I morgen skal vi komme på morgenen og være til hun har såvet første lur og litt til:D

♡Malin 14.06.13♡
 
Ok jenter! I need Your help!!

Tricky dilemma.

Vi fikk telefon fra nabobarnehagen til skolen (som både storebror og hun skal gå på), at de har ledig plass fra midten av september..
Spørsmålet er om vi ønsker å bytte barnehage for henne, nå som hun har startet opp i barnehagen der storebror går, og vi er kjempefornøyd med de som jobber der.. Det er dog en brakkebarnehage, og den skal flytte (ganske mye lenger bort fra oss) neste høst. Da starter de stor barnehage med 210 unger..

Så enten er greia å ha to barnehager i år, storebror begynner på skolen til neste år og lillesøs går i nabobarnehagen til skolen.
Ellers så går de i samme barnehage i år, og han begynner på skolen og hun fortsetter i barnehagen som flytter lengre bort fra oss, og ikke så mange hun skal begynne på skolen med går der..

Nå har hun jo kommet så fint i gang i barnehagen, og virker til å trives..det er så kjiiiipt å måtte endre på hele rutinene og hverdagen, bytte trygge voksne og hele den pakka.. Samtidig er hun en trygg og sosial jente, som jeg er ganske sikker på vil finne ut av det i ny barnehage også men..

Hjelp meg å sortere tankene!?!?!?!
 
Jeg hadde bytta, ikke tvilt på det. Når hun evt begynner i ny bh i sept så er hun allerede vant til å være i bh, så det går bra, tror jeg. En kjempe fordel å bytte nå og ikke senere. Mye kjekkere å kjenne noen når skolestart blir . Hadde gjort det ! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde bytta, ikke tvilt på det. Når hun evt begynner i ny bh i sept så er hun allerede vant til å være i bh, så det går bra, tror jeg. En kjempe fordel å bytte nå og ikke senere. Mye kjekkere å kjenne noen når skolestart blir . Hadde gjort det ! :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja nå har vi sagt opp plass og bytter..så da blir det ny tilvenning til mandag igjen :) Hehe.. jammen ikke bare bare..men vi tenker litt langsiktig, og vi kjenner flere som går i "den nye" barnehagen, så vet at det er et godt sted å være :)
Vi fulgte magefølelsen, så håper den stemmer :)

Storebror ble veldig lei seg da..for nå skal jo ikke lillesøster gå sammen med han lenger.. og det skjønner jeg var kjipt..men men..er en tilvenningssak det også :)
 
Dag 8 med tilvenning . Går overhode ikke bra :( vondt i mammahjertet mitt!

Han spiser ikke (med mindre storebror sitter med han) / sover ikke / vil ikke leke . Er bare lei seg!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja nå har vi sagt opp plass og bytter..så da blir det ny tilvenning til mandag igjen :) Hehe.. jammen ikke bare bare..men vi tenker litt langsiktig, og vi kjenner flere som går i "den nye" barnehagen, så vet at det er et godt sted å være :)
Vi fulgte magefølelsen, så håper den stemmer :)

Storebror ble veldig lei seg da..for nå skal jo ikke lillesøster gå sammen med han lenger.. og det skjønner jeg var kjipt..men men..er en tilvenningssak det også :)

Vi har søkt oss nærmere hjemme og forhåpentligvis skolen lille skal begynne på :) Så lenge barnet er trygt i bhg-situasjonen, ville jeg ikke nølt med å bytte jeg heller :) Håper hu kommer fort inn i det i den nye bhg :)
 
Back
Topp