Barnehageansatte (gjerne dere andre og)

Hørtes ikke ut som om de ansatte håndterte dette profesjonelt. De kan jo ikke holde igjen datteren din og heller ikke brøle. De burde jo snakket rolig med gutten og datteren din om konsekvenser og regler. Skriv deg en liste til møtet:)

Tusen takk for tilbakemeldinger. Godt å se jeg ikke overreagerer her. Skal ta med meg en liste ja, veldig lurt.

Dette hørtes helt vilt ut. Min første tanke er hvordan oppfører de voksne seg når du ikke er der, når de er så pass utpå viddene når du er der.

Dette hørtes helt vilt ut. Min første tanke er hvordan oppfører de voksne seg når du ikke er der, når de er så pass utpå viddene når du er der.

DET er min tanke og. Nå er det flere nyutdannede, oppegående mennesker der og, men før jeg har fått pratet med styrer så blir jentungen hjemme. Den dama får ikke passe på mitt barn.

Hadde dem snakka vanlig til ho, så hadde det ikke vært noe problem heller. Det gjør dem jo både ved levering og henting om ungen ikke hører. Men det sto det to stykker å ropte, mens jeg prata og etterpå. :( Og ho som tok tak i henne har gjort dette før også. Stått å dratt i armen til ei jente som alt hadde gips fordi ho hadde fått armen ut av ledd..
Det mennesket har ingenting i en barnehage å gjøre!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei dette er absolutt ikke greit!!!
Jeg hadde aldri tillatt at de stod og holdt ungen min fast! Det hadde jeg gitt beskjed om med en gang!

Greit å irettesette, men snakk om å krisemaksimere! Man kan irettesette med en autoritær stemme, ikke stå og kjefte på ungen?!

Synes det er helt horribelt at de oppfører seg sånn. Greit nok at barna gjorde noe som ikke er lov, men de hånderte det helt feil. Jeg tenker at det riktige hadde vært å forklare rolig at dette ikke var lov. Sette seg på huk, se ungen i øynene og snakke rolig. Forklare at man ikke har lov til å gå inn i andres hus sånn uten videre, og at de voksne ble redde da de låste seg inne. Ansatte i en barnehage har aldri lov til å holde fast en unge og rope og kjefte. Jeg ville nok ha krevd at dette hadde fått noen konsekvenser for de ansatte og så hadde jeg vurdert å bytte barnehage. Vet ikke om jeg hadde greid å stole på dem etter dette...Håper det går bra på møtet :-)

Synes det er helt horribelt at de oppfører seg sånn. Greit nok at barna gjorde noe som ikke er lov, men de hånderte det helt feil. Jeg tenker at det riktige hadde vært å forklare rolig at dette ikke var lov. Sette seg på huk, se ungen i øynene og snakke rolig. Forklare at man ikke har lov til å gå inn i andres hus sånn uten videre, og at de voksne ble redde da de låste seg inne. Ansatte i en barnehage har aldri lov til å holde fast en unge og rope og kjefte. Jeg ville nok ha krevd at dette hadde fått noen konsekvenser for de ansatte og så hadde jeg vurdert å bytte barnehage. Vet ikke om jeg hadde greid å stole på dem etter dette...Håper det går bra på møtet :-)

Godt oppsummert.

Er det mulig å opprette tilsynssak mot barnehagen kanskje?? Høres ut som det trengs.

Dette er jo maktmisbruk, hadde ikke funnet meg i det.
Hva godt kommer ut av å true og ydmyke en fireåring? Og når barna har gjort dette før, så burde de ha bedre kontroll, uten å legge det ansvaret over på barna.

De voksne skal være gode omsorgspersoner og rollemodeller - her han de sviktet i jobben sin!

Det er en grunn til at jeg ikke har barna mine i små såkalte "barnehager".

Det er en grunn til at jeg ikke har barna mine i små såkalte "barnehager".

Vi har ikke noe valg akkurat dette året da barnehagen er tilknyttet ett sykehus samboeren min er på... Men får se hva styrer sier imorgen.. Ellers får jeg sende brev til fylkesmannen å klage..

Det er jo en barnehage. Med styrer, pedleder og alt det der.

Måtte da være bra nok at du snakket med henne tenker jeg da. De kunne kanskje sagt på en rolig måte at sånt ikke er akseptabelt, men bruke fysisk makt er jo bare helt feil. Kjenner jeg blir sint av å lese!

Signerer denne. Hva i alle dager er det slags oppførsel på voksne folk? Jeg hadde blitt både bekymra og forbanna.

Vi har ikke noe valg akkurat dette året da barnehagen er tilknyttet ett sykehus samboeren min er på... Men får se hva styrer sier imorgen.. Ellers får jeg sende brev til fylkesmannen å klage..

Det er jo en barnehage. Med styrer, pedleder og alt det der.

Jeg hadde, uavhengig av hva de sier, sendt klage til fylkesmannen.

Som flere poengterer over her... hvis de oppfører seg sånn når du er tilstede, hvordan er forholdene da når du ikke er der?? Dette er så urovekkende at jeg ikke har ord. Jeg hadde aldri sendt ungen min tilbake dit.

Jeg jobber sjøl som ped.leder i barnehage, og det der er totalt uakseptabel oppførsel!!!
1. Man holder ikke fast et barn med mindre det er helt nødvendig(hvis de er til fare for seg sjøl eller omgivelsene f.eks, men da holder man de uansett ikke i håndleddet).
2. Man roper ikke til et barn selv om det har gjort noe galt.
3. Man snakker til alle de som har brutt reglene.

Til alle dere som sier man kun skal rose i plenum... Ofte skjer det ting som må taes med en gang, og det er faktisk ikke alltid man har mulighet til å ta med barnet til et annet rom/inn. Jeg synes man skal ta barnet vekk fra de andre, men er dessverre ikke sånn at man alltid får snakket i "enerom". Jeg synes faktisk det er verre hvis man skal vente til man har mulighet til å "gå fra" så det ender med at barna få tilsnakk for noe som skjedde for et kvarter siden...da er det bedre med en liten kjapp prat en meter unna de andre :)

Jeg hadde, uavhengig av hva de sier, sendt klage til fylkesmannen.

Som flere poengterer over her... hvis de oppfører seg sånn når du er tilstede, hvordan er forholdene da når du ikke er der?? Dette er så urovekkende at jeg ikke har ord. Jeg hadde aldri sendt ungen min tilbake dit.

Det vil bli sendt klage ja. Styrer sa sånne fine ting som "jeg hører hva du mener du har opplevd" og "hva trur du konsekvensene for en ansatt i en vanlig barnehage hadde vært" .. Ergo, ingen på min side i denne saken. Seinere skal jeg ha ett møte der den ansatte er med. Kjenner at det blir lite hyggelig. For meg er det likegyldig om hun holdt hardt eller ikke. Hun holdt barnet mitt i håndleddene, og barnet prøvde å komme seg løs. Uakseptabelt.

Det vil bli sendt klage ja. Styrer sa sånne fine ting som "jeg hører hva du mener du har opplevd" og "hva trur du konsekvensene for en ansatt i en vanlig barnehage hadde vært" .. Ergo, ingen på min side i denne saken. Seinere skal jeg ha ett møte der den ansatte er med. Kjenner at det blir lite hyggelig. For meg er det likegyldig om hun holdt hardt eller ikke. Hun holdt barnet mitt i håndleddene, og barnet prøvde å komme seg løs. Uakseptabelt.

:-O Oi... Jeg får helt vondt inni meg. At de ikke engang innrømmer at de har gjort en feil...at de ikke engang legger seg flat og kommer med en beklagelse. Nei...dette blir bare mer og mer urovekkende!! Ja, det blir jo spennende å se hva den ansatte sier. Det blir nok lite hyggelig, men du får prøve å ikke fyre deg for mye opp (selv om det er vanskelig).
Denne ansatte kan jo umulig være faglært...

:-O Oi... Jeg får helt vondt inni meg. At de ikke engang innrømmer at de har gjort en feil...at de ikke engang legger seg flat og kommer med en beklagelse. Nei...dette blir bare mer og mer urovekkende!! Ja, det blir jo spennende å se hva den ansatte sier. Det blir nok lite hyggelig, men du får prøve å ikke fyre deg for mye opp (selv om det er vanskelig).
Denne ansatte kan jo umulig være faglært...

Hun er ikke det nei. Hun har jobbet i barnehagen i 100 år. Hvertfall i 15 år. Inngrodd!
Jeg skal prøve ja, men jeg VET at hun kommer til å sitte der å nekte på at ting har skjedd.

Hun er ikke det nei. Hun har jobbet i barnehagen i 100 år. Hvertfall i 15 år. Inngrodd!
Jeg skal prøve ja, men jeg VET at hun kommer til å sitte der å nekte på at ting har skjedd.

Nei der ser du... Jeg grøsser av det... dette er ulempen med å ta inn ufaglærte i barnehagen! Og bare fordi man har unger selv eller har jobbet i hundre år, så betyr ikke det at man er noe mer egnet til å jobbe i barnehage.

Hun kan ikke nekte på det??? Det er jo flere vitner til hendelsen!??! :-P Da er jo kjerringa helt nedsnødd, om hun skulle finne på å gjøre noe sånt.

Back
Topp