Barnehageansatte (gjerne dere andre og)

Det vil bli sendt klage ja. Styrer sa sånne fine ting som "jeg hører hva du mener du har opplevd" og "hva trur du konsekvensene for en ansatt i en vanlig barnehage hadde vært" .. Ergo, ingen på min side i denne saken. Seinere skal jeg ha ett møte der den ansatte er med. Kjenner at det blir lite hyggelig. For meg er det likegyldig om hun holdt hardt eller ikke. Hun holdt barnet mitt i håndleddene, og barnet prøvde å komme seg løs. Uakseptabelt.
Det er jo helt utrolig! Tror de at du sitter der og lyver? Hvorfor skulle du isåfall ha gjort det? Vedder på at de har sett en del episoder med denne ansatte før også. Rart om ikke det er flere som har hatt noen dårlige opplevelser med vedkommede. Stå på ditt du! Lykke til :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei der ser du... Jeg grøsser av det... dette er ulempen med å ta inn ufaglærte i barnehagen! Og bare fordi man har unger selv eller har jobbet i hundre år, så betyr ikke det at man er noe mer egnet til å jobbe i barnehage.

Hun kan ikke nekte på det??? Det er jo flere vitner til hendelsen!??! :-P Da er jo kjerringa helt nedsnødd, om hun skulle finne på å gjøre noe sånt.

Det er akkurat det, men hun kom jo inn i leiligheten min etterpå og sto her å ropte at ho ikke hadde holdt ho fast. At ho hadde holdt ho forsiktig i armene!
Barnehagen har nettopp åpnet igjenn pga at den gamle styreren sluttet og da kunne dem ikke ha åpnet fordi det ikke var NOEN faglærte der. Bare 5 stykke som har jobbet der i 20 år +- ..

Det er akkurat det, men hun kom jo inn i leiligheten min etterpå og sto her å ropte at ho ikke hadde holdt ho fast. At ho hadde holdt ho forsiktig i armene!
Barnehagen har nettopp åpnet igjenn pga at den gamle styreren sluttet og da kunne dem ikke ha åpnet fordi det ikke var NOEN faglærte der. Bare 5 stykke som har jobbet der i 20 år +- ..

Hæ?? I leiligheten din?? Herregud!! Jeg tror du skal sende kopi av klagen til en psykiatrisk insitusjon og politi for den dama der virker jo bare helt... jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive henne engang... Jeg har f*** ikke ord.

Det er jo tydelig at hun skjønte hun hadde gjort noe galt, når hun måtte komme inn i leiligheten din for å forklare seg.

Det er jo helt utrolig! Tror de at du sitter der og lyver? Hvorfor skulle du isåfall ha gjort det? Vedder på at de har sett en del episoder med denne ansatte før også. Rart om ikke det er flere som har hatt noen dårlige opplevelser med vedkommede. Stå på ditt du! Lykke til :-)

Ja, dem mener vel at jeg overreagerer antagelig... Flere av foreldrene har dårlige opplevelser med henne. De nye ansatte kjenner henne ikke, og dem gamle ansatte er alle ufaglærte, jobba der i +- 20 år og helt lik. Barnehagen har vært stengt i 2,5 mnd nå pga at dem ikke hadde faglærte, bare disse 5. Har flere episoder med andre unger der dem har vært unødvendig hardhendte(dratt dem i armen for å få dem med seg feks)/ikke skiftet bleier osv. Så dem ser det vel ikke tenker jeg.. Er en grunn til at jeg nekter å ha hun på 15 mnd i barnehagen nå også, da dem fleste gamle jobber på minste avdelingen. Men nå er d slutt på å ha 4 åringen der å. Nå får dem ordne opp, ellers har jeg dem hjemme.

Ja, dem mener vel at jeg overreagerer antagelig... Flere av foreldrene har dårlige opplevelser med henne. De nye ansatte kjenner henne ikke, og dem gamle ansatte er alle ufaglærte, jobba der i +- 20 år og helt lik. Barnehagen har vært stengt i 2,5 mnd nå pga at dem ikke hadde faglærte, bare disse 5. Har flere episoder med andre unger der dem har vært unødvendig hardhendte(dratt dem i armen for å få dem med seg feks)/ikke skiftet bleier osv. Så dem ser det vel ikke tenker jeg.. Er en grunn til at jeg nekter å ha hun på 15 mnd i barnehagen nå også, da dem fleste gamle jobber på minste avdelingen. Men nå er d slutt på å ha 4 åringen der å. Nå får dem ordne opp, ellers har jeg dem hjemme.

Man trenger forresten ikke være faglært for å skjønne at den oppførselen der er helt uakseptabel!! Det er jo bare å bruke sunn fornuft.

Når skal du ha møte forresten?

Ja dette blir jo spennende... Du får la henne få ordet først og forklare seg før deg. Så ser du hva hun sier, før du kommer med "din versjon". Husk å slenge i bordet at du har vitner. Moren til nabogutten. Vet ikke hvor mye hun fikk med seg? Har du snakket med henne forresten?

Ja dette blir jo spennende... Du får la henne få ordet først og forklare seg før deg. Så ser du hva hun sier, før du kommer med "din versjon". Husk å slenge i bordet at du har vitner. Moren til nabogutten. Vet ikke hvor mye hun fikk med seg? Har du snakket med henne forresten?

Hun fikk dessverre ikke med seg så mye fordi hun gikk rett inn til ungen sin. Så hun fikk bare med seg at jeg sa tok med meg ungen inn og at sånn oppførsel f ikke var aktuelt.
Ho andre som ropte av barnehageansatte prøver å fortelle at min versjon ikke er riktig (selvfølgelig). Prata med ei av dem andre, og ho er enig med meg i noe, men prøver å bortforklare at hun holdt henne fast med at jentungen prøvde å komme seg unna, og derfor så det mere brutalt ut enn det var. Men for meg er det likegyldig, da det ikke handler om brutalitet men at hun faktisk holdt henne fast for å kjefte.

Man trenger forresten ikke være faglært for å skjønne at den oppførselen der er helt uakseptabel!! Det er jo bare å bruke sunn fornuft.
Er opptil flere ufaglærte som har jobbet i barnehagen til ungene mine, men de har aldri oppført seg sånn. Burde sende klage på denne oppførselen for det kan rett og slett ikke være lov å ha sånne ansatte i en barnehage!

Hun nektet på hele Greia. Nektet på at hun hadde ropt, nektet på at hun hadde vært inne i gangen min, nektet på at hun hadde tatt ungen i håndleddene. Hun syns situasjonen kunne vært gjort annerledes, men satt jo der å løy da.

Hun nektet på hele Greia. Nektet på at hun hadde ropt, nektet på at hun hadde vært inne i gangen min, nektet på at hun hadde tatt ungen i håndleddene. Hun syns situasjonen kunne vært gjort annerledes, men satt jo der å løy da.
Blir så sjokkert jeg! Håper du ikke gir deg på dette. Tenk hvor mange ganger hun sannsynligvis har sluppet unne med sånne ting, og hvor mange flere unger hun kan gjøre sånt med dersom hun slipper unna med det. Forstår rett og slett ikke hva det er med enkelte folk jeg :-/

Det er dessverre gjerne tilfelle med mange som tråkker over streken....bare helt tragisk :p Håper du tar deg tid til å sende en skriftlig klage til oppvekstsjefen eller noe i den duren...sånt skal IKKE skje, og sånne ansatte må man få ut av bhg!!!

- Er det ok av ansatte å stå sånn å !rope! (Ikke snakke altså, for det er jeg enig i at er greit) til en 4 åring når jeg allerede har tatt det?
Nei det er ikke greit. Og hvertfall ikke at alle voksne står og kjefter på ett barn. Kraftig tilsnakk er greit , men ikke roping.

-Er det vanlig praksis i barnehagen at ungene blir holdt fast å kjefta på?

I utgangspunktet har vi ikke lov å holde fast i barn for å kjefte.Vi kan holde de lett i armen for å holde på oppmerksomheten, men ikke holde det fysisk fast.

-Er det greit at kun den ene skal få høre det (Den som faktisk hørte etter og kom ut igjen), og itilegg da få skylden for at dem "aldri mer skal reise på tur"

Overhodet IKKE greit !!! et så lite barn skal ikke få skyldfølelse og føle at alle skal straffes for noe det ene barnet har gjort. Og ikke var hun alene om det så hvorfor skal hun ha all skyld? Og dessuten så er dette en tom trussel de ikke kan gjennomføre så hva lærer hun av det?

-Er det OK praksis å stå slik å rope til en 4 åring forran foreldrene og flere andre ansatte? Føler det er ganske nedverdigende mot henne....

Hadde ikke blitt godtatt hos oss, der hadde vi måttet forklare oss oss styrer og måttet gå til veiledning en stund.

-Når jeg tar datteren min vekk å forteller den ansatte at hun ikke har noe med å ta tak i dattra mi, så begynner ho å le og rope til meg. Greit?

Virkelig ikke..... Respektløst overfor deg som mor !

Jeg hadde nok begynt å lete etter andre steder å ha barnet mitt, for sannsynligheten for at dette skjer igjen er nok stor når de våger å rope og le til deg.

Er opptil flere ufaglærte som har jobbet i barnehagen til ungene mine, men de har aldri oppført seg sånn. Burde sende klage på denne oppførselen for det kan rett og slett ikke være lov å ha sånne ansatte i en barnehage!

Ja, nei altså jeg mener ikke at alle ufaglærte er idioter. Jeg mener hvis du er idiot i utgangspunktet, så hjelper det ikke på å være kunnskapsløs i tillegg :P

Hva skjer videre nå da?

Men var naboen din hjemme? for da kan de vel bekrefte hva som skjedde.

Back
Topp