Barnehage

Jeg skal gå hjemme med han fram til august 2017.
Har mulighet for å jobbe helga mi og å ta noen netter her å der.
Besteforeldre kan stille opp å passe på dagen etter en natt feks :)

Det er faktisk mer økonomisk for oss å gjøre det sånn. Hvis ikke så må vi betale for 2 fulle bhg plasser og 1 full plass på sfo.
Får dere ikke søsken rabatt i bhg? :)

Vet du om det er mulig å søke plass fra januar 17 i Trondheim?
Ja man kan søke hele året men vi har ikke krav på plass før aug 2017. Ei venninne søkte i nov 2012. Måtte legge inn ny søknad januar 2013 og fikk plass fra slutten av januar i bhg hun søkte da det sluttet et barn :) kan ha flaks!

Fristen er ikke før 1.mars, så du har god tid ennå!

Vi håper å flytte ut av byen i løpet av våren, så vet ikke akkurat hvor vi bor eller om jeg har en jobb å gå til når den tid kommer. Planen er å ta ulønnet permisjon ut desember 2016, og at min kjære tar sin permisjon da. Har tenkt til å søke plass fra januar og evt betale for den frem til permisjonen hans er ferdig i midten av mars. Jeg jobber i bhg, så håper jeg får meg ny jobb og at lillemor får plass sammen med meg!

Så bra at det fortsatt er god tid, ble litt stresset nå. Men hvordan vet jeg om vi kan betale for en plass frem til Jan 2017 (gitt at vi får fra august 2016)? Må jeg ringe direkte til barnehagene og spørre om det er mulig?

Jeg skal ha storebror på halv plass fra august også skal jeg ha lillebror hjemme til aug 2017 ^^ tar nettstudie jeg da :-)

Så bra at det fortsatt er god tid, ble litt stresset nå. Men hvordan vet jeg om vi kan betale for en plass frem til Jan 2017 (gitt at vi får fra august 2016)? Må jeg ringe direkte til barnehagene og spørre om det er mulig?
Ringe eller sende mail direkte til den bhg du ønsker å søke til :)

Her er det løpende opptak, men ganske stor pågang. Håpar å ha han heime til mars-april 2017, med å vere heime med far som jobba turnus, besteforeldre og at eg bruka fleksitid på jobb. Usikker på kor mykje han då starta i barnehage.

Håper vi kan betale for plass et par Mnd og begynne i oktober. Tror d skal gå.

Jeg skal gå hjemme til Jan 2017, og da skal mannen ut. Så etter det blir det bhg da, om vi får plass. Tror ikke det pleier å være noe problem her, håper det iallfall:)

Jeg må søke plass fra august, og håper vi får! (Her i kommunen sliter vi med få plasser) Men jeg skal starte med omskolering via nav nå fra høsten og har dessverre ikke noe annet valg :( Hvis jeg drøyer et år så mister jeg støtten til omskolering, og det kan jeg ikke :( Veldig kjedelig! Jeg er helt enig i at de er såå små som 9 mnd!' Håper jeg kan ha han hjemme noen dager og ha noen kortere dager osv, og tilpasse etter studiene..

Får dere ikke søsken rabatt i bhg? :)
Jo :)
Men jeg har så liten prosent fast, selv om jeg alltid har jobba ca 60-100%.
Det blir derfor så usikkert ifh til lønn. Og fra desember av neste år får jeg jo kontantstøtte å.
Det vil koste oss ca 8500,- om alle tre skal i bhg/sfo og 2900,- om kun 1 går i bhg.
Når jeg går hjemme trenger ikke eldste sfo, han begynner på skolen i 2016 :)

Regner med at lillemann begynner i oktober/november 2016. De andre to har begynt da de var 10,5 mnd og det har gått fint :) Foreldrepermisjonen er ferdig i midten av oktober, så da må enten lillegutt i Bhg eller en av oss ta ulønnet perm og det har vi nok ikke råd til. Men blir jækla dyrt med en i SFO og to i Bhg! Får jeg ny jobb (på u.skolen her vi bor) så skal vi vurdere 60 eller 80% plass for eldste på SFO.

Vi kommer til å søke om å få begynne når far er ferdig med sin perm. Og da er hun rundt 1 år. Vet at her I kommunen så må man ikke betale for plassen fra august, ellers får vi stå på venteliste og gå på kontantstøtte og jobbe det jeg kan utenom til vi får plass. Kommer til å søke nå I januar I allefall

Jo :)
Men jeg har så liten prosent fast, selv om jeg alltid har jobba ca 60-100%.
Det blir derfor så usikkert ifh til lønn. Og fra desember av neste år får jeg jo kontantstøtte å.
Det vil koste oss ca 8500,- om alle tre skal i bhg/sfo og 2900,- om kun 1 går i bhg.
Når jeg går hjemme trenger ikke eldste sfo, han begynner på skolen i 2016 :)
Dyrt! Er det fom 13 mnd etter fødsel en får kontantstøtten?

Vi kommer til å søke om å få begynne når far er ferdig med sin perm. Og da er hun rundt 1 år. Vet at her I kommunen så må man ikke betale for plassen fra august, ellers får vi stå på venteliste og gå på kontantstøtte og jobbe det jeg kan utenom til vi får plass. Kommer til å søke nå I januar I allefall
Dere er så heldige som har så samarbeidsvillige bhg :) jeg hadde ikke tenkt to ganger på å sende en ettåring i bhg. Så hvis bhg her hadde katt meg betale for plassen i 2,5 mnd uten å bruke den hadde det ikke vært noe problem. Men kommunen har satt noen teite regler :(

Regner med at lillemann begynner i oktober/november 2016. De andre to har begynt da de var 10,5 mnd og det har gått fint :) Foreldrepermisjonen er ferdig i midten av oktober, så da må enten lillegutt i Bhg eller en av oss ta ulønnet perm og det har vi nok ikke råd til. Men blir jækla dyrt med en i SFO og to i Bhg! Får jeg ny jobb (på u.skolen her vi bor) så skal vi vurdere 60 eller 80% plass for eldste på SFO.
Dere må ikke bruke plassen fra august? :)

Jeg må søke plass fra august, og håper vi får! (Her i kommunen sliter vi med få plasser) Men jeg skal starte med omskolering via nav nå fra høsten og har dessverre ikke noe annet valg :( Hvis jeg drøyer et år så mister jeg støtten til omskolering, og det kan jeg ikke :( Veldig kjedelig! Jeg er helt enig i at de er såå små som 9 mnd!' Håper jeg kan ha han hjemme noen dager og ha noen kortere dager osv, og tilpasse etter studiene..
Kjedelig det, men går sikkert bra :)

Har søkt på barnehage, men ikke undersøkt om man må bruke plassen.. Håper jo å få plass til oktober (har lagt inn i budsjettet for neste år at det betales fra august, for sikkerhets skyld).

Kan eventuelt klare å vente til januar, med bruk av ferie og besteforeldre - men sliter for å få det økonomiske til å gå rundt hvis det ikke ordner seg i januar 17 :/

Har søkt på barnehage, men ikke undersøkt om man må bruke plassen.. Håper jo å få plass til oktober (har lagt inn i budsjettet for neste år at det betales fra august, for sikkerhets skyld).

Kan eventuelt klare å vente til januar, med bruk av ferie og besteforeldre - men sliter for å få det økonomiske til å gå rundt hvis det ikke ordner seg i januar 17 :/

Vi og har belaget oss på at det ordner seg Jan 17, hvis ikke så blir det veldig vanskelig økonomisk... :/ vi har presset ut alt av ferie og hjelp fra bestemødre. Jeg må jo bare gå hjemme ulønnet om det ikke ordner seg.

Kanskje litt dumt spørsmål.. Men må/kan man søke på flere barnehager, eller er det et skjema hvor man setter opp prioriteringsliste og sende det inn til kommunen?

Back
Topp