Barnehage

Kanskje litt dumt spørsmål.. Men må/kan man søke på flere barnehager, eller er det et skjema hvor man setter opp prioriteringsliste og sende det inn til kommunen?
Du trenger bare å søke på en, men kan søke på 3 :)

Jeg studerer og for å bli ferdig og komme meg ut i jobb har vi bestemt oss for å sende henne i barnehage fra høsten av. Sambo er ferdig til våren og vi vet ikke enda hvordan det blir med jobb, men som student har jeg det ganske fleksibelt og håper at det holder med noen dager i uka og ikke hele dager. Hun er da rundt 9 måneder. Blir studentbarnehage så det er åpent for tilrettelegging, heldigvis!

Dyrt! Er det fom 13 mnd etter fødsel en får kontantstøtten?
Ja det er dyrt! Fra den mnd barnet blir 13 mnd får man kontantstøtte ja.

Hadde jeg hatt mellom 80-100% fast så hadde han nok fått begynt i januar 2017.
Jeg skal jobbe i sommer da for å utsette permisjonen min :)

Ja det er dyrt! Fra den mnd barnet blir 13 mnd får man kontantstøtte ja.

Hadde jeg hatt mellom 80-100% fast så hadde han nok fått begynt i januar 2017.
Jeg skal jobbe i sommer da for å utsette permisjonen min :)
Får håpe det ordner seg greit da :)

For alle sammen! :)

Dere må ikke bruke plassen fra august? :)
Nei, og må heller ikke betale før han begynner.

Forstår at barnehager tar betaling fra august, men ikke at de krever at du bruker den. Det tror jeg faktisk de ikke har lov til. Er jo uansett en vinn-vinn situasjon for barnehagen?

Nei, og må heller ikke betale før han begynner.

Forstår at barnehager tar betaling fra august, men ikke at de krever at du bruker den. Det tror jeg faktisk de ikke har lov til. Er jo uansett en vinn-vinn situasjon for barnehagen?
Jo, de har lov til det. Ja, de får færre barn å ta seg av en periode så sånn sett hadde det vel vært fint, men her er det kommunen som har gått og satt regler for det. Er stor pågang og de vil ikke at plasser står tomme. Noen her jeg bor må t.o.m kjøre 30-45 min én vei til bhg fordi bhg her vi bor er full. Kjedelige greier.. Skulle ønske jeg bodde et annet sted med andre regler :)

Back
Topp