Barnehage

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Babyen min er 9 mnd i august, og for meg er det alt for tidlig mtp å sende avgårde i barnehagen. Respekterer at andre har en annen mening, eller må bruke bhg fra høsten av :) !

Hva skal dere, har dere bestemt dere? Vi må bruke plassen om vi får den, holder ikke å betale for den og starte etterhvert, så foreløbig heller jeg mot å være hjemme med babyen helt til 2017 :o utrolig lenge, og kommer til å ha kjempedårlig råd, men føler ikke jeg har et valg.

Vi kommer til å takke ja til barnehageplass om vi er så heldige å få, men ikke ta den i bruk før hun er 1 år. Med ferie for oss begge klarer vi å dra ut permisjonen til da...

Vi kommer til å takke ja til barnehageplass om vi er så heldige å få, men ikke ta den i bruk før hun er 1 år. Med ferie for oss begge klarer vi å dra ut permisjonen til da...
Heldige da, som har en barnehage sm godtar det :) jeg spurte, men fikk nei.

I min bhg betaler vi for plassen å begynner når vi ønsker. Hatt barn som har begynt så sent som februar :p hun begynner nok i november, har ikke råd til å gå helt til august 2017 :)

Kan jo ha veldig korte dager da evnt, vi har hatt barn ned i 9mnd alder, de klarer seg helt fint i bhgen. Men de er jo sinnsykt små da :p

Jeg skal gå hjemme med han fram til august 2017.
Har mulighet for å jobbe helga mi og å ta noen netter her å der.
Besteforeldre kan stille opp å passe på dagen etter en natt feks :)

Det er faktisk mer økonomisk for oss å gjøre det sånn. Hvis ikke så må vi betale for 2 fulle bhg plasser og 1 full plass på sfo.

Har alle søkt barnehageplass allerede? Jeg har ikke begynt å undersøke en gang!!

Har alle søkt barnehageplass allerede? Jeg har ikke begynt å undersøke en gang!!

Fristen er ikke før 1.mars, så du har god tid ennå!

Vi håper å flytte ut av byen i løpet av våren, så vet ikke akkurat hvor vi bor eller om jeg har en jobb å gå til når den tid kommer. Planen er å ta ulønnet permisjon ut desember 2016, og at min kjære tar sin permisjon da. Har tenkt til å søke plass fra januar og evt betale for den frem til permisjonen hans er ferdig i midten av mars. Jeg jobber i bhg, så håper jeg får meg ny jobb og at lillemor får plass sammen med meg!

Så heldige dere er som kan :)
Jeg håper på plass fra høsten av :) tror det er sånn her å at vi kan betale å starte når vi selv vill :)

Kommer til å betale fra høsten 2016 om vi er heldig å få plass. Permisjonen er ikke ferdig før des/jan så blir ikke å begynne før da uansett. Har uansett ikke rett på noe før aug 2017 så spent på hvordan det blir!

Kommer til å betale fra høsten 2016 om vi er heldig å få plass. Permisjonen er ikke ferdig før des/jan så blir ikke å begynne før da uansett. Har uansett ikke rett på noe før aug 2017 så spent på hvordan det blir!
Vet du om det er mulig å søke plass fra januar 17 i Trondheim?

Må man virkelig bruke plassen fra man får den? Jeg hadde tenkt å søke og betale fra august, men det er uaktuelt å sende babyen i barnehage da. Blir tidligst januar 2017.

Kommer til og begynne enten Jan 17 eller aug 17. Får plass fra januar men har mulighet til og være hjemme til august men usikker på hva hva gjør enda. Heller mot og være hjemme til august:)

Må man virkelig bruke plassen fra man får den? Jeg hadde tenkt å søke og betale fra august, men det er uaktuelt å sende babyen i barnehage da. Blir tidligst januar 2017.

Ikke der jeg jobber (privat bhg), og ikke i min bydel i alle fall. Synes det høres rart ut om de ikke vil ta imot betaling når alle parter tjener på det!

Ja. Noen barnehager krever at plassen brukes minst 40%, ellers mister man plassen :)

Ikke der jeg jobber (privat bhg), og ikke i min bydel i alle fall. Synes det høres rart ut om de ikke vil ta imot betaling når alle parter tjener på det!
Her er det 4 bhg og alle krever at plassen brukes, men det er kommunale barnehager. Synes det er kjempekjipt :( men alle burde undersøke det så ikke man får seg et sjokk.

Ja, det er det og. Teit regel ;) at barna født etter 1.9 ikke har rett på plass..

Back
Topp