Barnehage

Han begynner i barnehage fra januar 2014. Her er det en liten familiebarnehage med 5-7 barn. Syntes det er veldig betryggende og fint at det ikke er så mange. Spesielt når han er så liten! Jeg skal jobbe 80 % og har ønsketurnus.. Mannen min tar også litt fri så da blir det ikke full barnehageplass eller full dag..

Her blir det nok et par måneder med ulønnet permisjon også, får sannsynligvis ikke bhg før august 2014. Med kontantstøtte samt at vi slipper å betale bhg så er det nesten 8000,- i mnd. Resten sparer vi opp nå på forhånd, slik at det ikke blir "smalhans" neste år.

Jeg er forsåvidt student, så her blir hun bare hjemme med meg de mnd :)

Men dere ang kontantstøtte:
5000 det første året og så...?
Missliker at regjeringen legger opp til at barna MÅ i barnehage...
De gjør det.. Vi har ikke råd til å være hjemme en eneste dag i uka.. Veldig spent på hvordan vi skal få det til når jeg begynner å studere.. Får avdragsfritt på lånet, men det er fortsatt 9000 i renter, og min inntekt blir redusert med nesten 16000, mest sannsynlig.. Får det nesten ikke til å gå rundt nå, så jeg fatter ikke hva vi skal gjøre..

De gjør det.. Vi har ikke råd til å være hjemme en eneste dag i uka.. Veldig spent på hvordan vi skal få det til når jeg begynner å studere.. Får avdragsfritt på lånet, men det er fortsatt 9000 i renter, og min inntekt blir redusert med nesten 16000, mest sannsynlig.. Får det nesten ikke til å gå rundt nå, så jeg fatter ikke hva vi skal gjøre..
Hmmm.... Vår situasjon nå:
Far er ute i permisjon 100% får meeget redusert lønn (minste vanlig lønn, ca 10000 mindre enn egentlig vanlig lønn...) og jeg er student og får 7000 fra lånekassen. Hver mnd går 12000 ut på huslån. Det går akkurat rundt, men jammenmeg ikke mer enn det!

Hmmm.... Vår situasjon nå:
Far er ute i permisjon 100% får meeget redusert lønn (minste vanlig lønn, ca 10000 mindre enn egentlig vanlig lønn...) og jeg er student og får 7000 fra lånekassen. Hver mnd går 12000 ut på huslån. Det går akkurat rundt, men jammenmeg ikke mer enn det!
Skal ikke være lett dette livet.. Er så urettferdig.. Foreldrene mine som ikke har barn og ikke bruker noe særlig med penger tjener 3 ganger så mye som oss.. Skulle virkelig ønske staten ga barnefamilier et rentefritt lån som skulle betales tilbake når man har jobbet lenge nok til å få grei lønn:P Startlønn kombinert med høyt lån og små barn er noe herk..

Back
Topp