Barnehage plass

Aner dere om Oslo ha fått vite? Fikk dere Mail eller sjekket dere siden bare?

Jeg snakket med de på tlf i dag. Vi som bor i Oslo og som har barn født i september og oktober har visst ikke krav på svar om plass før måneden barnet fyller 1 år. Syns det er helt håpløst at jeg må vente til oktober med å få svar :eek:

??? Er det mulig???? Man må vel få planlegge LITT i forveien om hvor og når man skal i bhg!

??? Er det mulig???? Man må vel få planlegge LITT i forveien om hvor og når man skal i bhg!

Det var det jeg sa også. Fikk til svar at jeg burde være glad for at det i det hele tatt var mulighet for å få barnehageplass før august 2017 :eek: Skjønner ikke helt hvordan det der skal bli. Kjenner jeg blir megastressa.

Det var det jeg sa også. Fikk til svar at jeg burde være glad for at det i det hele tatt var mulighet for å få barnehageplass før august 2017 :eek: Skjønner ikke helt hvordan det der skal bli. Kjenner jeg blir megastressa.
Er det sant?! Så frekt! Men er barn født etter 1 sept i hovedopptaket? Fikk ikke inntrykk av det i møte med bydelen. Virker som vi får "restplassene".

Er det sant?! Så frekt! Men er barn født etter 1 sept i hovedopptaket? Fikk ikke inntrykk av det i møte med bydelen. Virker som vi får "restplassene".

Ja, jeg har forstått det slik at barn født i september og oktober også er med i hovedopptaket fra og med 2016? Men virker ikke som det utgjør noe forskjell hvis man ikke kan forvente å få noe svar før i oktober. Da er det vel bare restplassene som er igjen uansett? :p

Blir spennende da! På nettsidene ser det ut til at alle i hovedopptaket skal få svar innen slutten av mai. Neste utsending av plasser er vel 11 mai, håper på svar da:)

Noen i Oslo som har fått svar? Vi venter fortsatt i spenning.

Noen i Oslo som har fått svar? Vi venter fortsatt i spenning.

Nei, ikke hørt noe. Så vidt jeg har forstått har ikke september og oktoberbarn krav på svar om plass før senest den måneden barnet fyller et år.

Kommunen har ikke prioritert noen barn født i november og desember her, så ingen får plass. Veldig trasig og opprørende.
Får plass fra aug 2017.
Trøster meg med at Milian da får være hjemme litt ekstra lenge.:) Det blir nok fint.:)

Kommunen har ikke prioritert noen barn født i november og desember her, så ingen får plass. Veldig trasig og opprørende.
Får plass fra aug 2017.
Trøster meg med at Milian da får være hjemme litt ekstra lenge.:) Det blir nok fint.:)

Tror det er lurt å tenke på den måten der :) Det blir jo veldig trangt økonomisk, men da får man bare bli flinkere til å prioritere hva man skal bruke penger på. Så får jo mini være hjemme nesten et år lenger som du sier. Satser på at det blir et fint år :)

Tror det er lurt å tenke på den måten der :) Det blir jo veldig trangt økonomisk, men da får man bare bli flinkere til å prioritere hva man skal bruke penger på. Så får jo mini være hjemme nesten et år lenger som du sier. Satser på at det blir et fint år :)
Det blir nok veldig fint ja.:) men koster jo som du sier.
Vi klarer oss godt så er nok derfor jeg ikke bekymrer meg for mye.

Sniker fra desember. Får dere beskjed når dere har fått plass eller har dere sjekket nettsøknaden? :)
Fikk mail. Men jeg ringte inn og spurte, var litt utålmodig. Fikk vite da at den siste plassen skulle tildeles oss :) flaks.

æsj, vi fikk mail om at vi ikke fikk plass, siden det ikke var noen ledige plasser :( veldig kjedelig, men er fortløpende opptak hele året om det blir ledige plasser så håper på at det blir noe ledig til oss :p

Ringte barnehagekontoret da vi ikke hadde hørt noe. Fikk anbefalt å endre andre og tredjevalget, dagen etter fikk vi tildelt plass - av og til lønner det seg å ta kontakt :)

Han begynner i oktober en gang, ikke helt avklart når

Fikk mail. Men jeg ringte inn og spurte, var litt utålmodig. Fikk vite da at den siste plassen skulle tildeles oss :) flaks.
Da var dere heldig :)
Har ikke hørt noe her, så får bare vente og se.

Back
Topp