Barneforsikring

Takker og bukker jeg også. Er man blind så er man blind! Gidder ikke å bruke mer tid på dette!
Hvis det er så himla bra - hvorfor gidder noen i det hele tatt å jobbe i dette landet da?? Lag noen unger, bli alene og ufør. Dere har jo fasiten på et fantastisk liv....

Nei vet du hva!!!

Disse to innleggene illustrerer jo ganske greit sakligheten din :-) fordi vi er uenige, så er vi blinde ifølge deg? Og så foreslår du at vi alle kan bli ufør siden vi syns ordningen er så flott! Jeg klapper i hendene for sakligheten! Beklager at vi ikke er enige med deg. Men du kan jo iallfall prøve å bidra med noe annet enn latterliggjøring og sarkastiske forslag til hva vi er og bør gjøre.

Ikke jeg heller :)
Må bare legge til at man får stønad til bhg, og barna gjerne prioriteres foran andre ved opptak. Mange som har det kjipt som ufør, men det er MYE hjelp å få. Har som sagt en i familien som er ufør og ble det som barn. Fikk ingenting av forsikringen. H*n er aldri på "NAV å tigger". Syns ikke man trenger å formulere det slik heller. ;)

Har en i nær familie som ble påkjørt som 17åring da han kjørte moped av en bil som ble kjørt av en gutt på 16 og en passasjer på 17. Han måtte amputere begge ben og en arm, hadde brannskader på hele kroppen, 2. og 3. Grads, og han er ugjenkjennelig, ansiktet har brent bort, han har dårlig taleevne, men han er ved sine fulle fem den dag i dag. Han var godt forsikret med den beste barneforsikringen til selskapet. Han fikk utbetalt i underkant av 100.000kr for å erstatte moped og utstyr, men han var som sagt ved sine fulle 5, og hadde ikke noe yrke enda, så han kunne jo utdanne seg som noe han kunne gjøre (svare telefon, eller andre ting man kun trenger en arm) 100.000kr var mindre enn det foreldrene hadde brukt på å forsikre han. Flaks for han fikk han erstatning og oppreisning på nærmere 5mill fra de to guttene som kjørte på han (2 underårige som kjørte uten lappen, i stjelt bil, beruset) .. Han lever godt i dag, og "jobber" for en radiokanal - men får "lønnen" sin fra NAV som er på litt over 300.000. Dvs, at om ungen din mister begge ben, en arm og brenner av seg ansikt, ører, hår og hud, må dere virkelig kjempe for å få mer enn kronene til å erstatte materialistiske ting. Jeg velger nok ingen barneforsikring, da forsikring på skole, idrett, reiseforsikring og andre forsikringer dekker det samme :)

Disse to innleggene illustrerer jo ganske greit sakligheten din :-) fordi vi er uenige, så er vi blinde ifølge deg? Og så foreslår du at vi alle kan bli ufør siden vi syns ordningen er så flott! Jeg klapper i hendene for sakligheten! Beklager at vi ikke er enige med deg. Men du kan jo iallfall prøve å bidra med noe annet enn latterliggjøring og sarkastiske forslag til hva vi er og bør gjøre.
Bare fordi jeg ikke har samme meninger som deg betyr ikke at jeg er usaklig. La være å forsikre barna dine så er problemene dine løst. Trenger faktisk ikke å kverulere i det uendelige og småpirke og analyse hvert eneste ord jeg skriver. Da har du får lite å gjøre.

Bare fordi jeg ikke har samme meninger som deg betyr ikke at jeg er usaklig. La være å forsikre barna dine så er problemene dine løst. Trenger faktisk ikke å kverulere i det uendelige og småpirke og analyse hvert eneste ord jeg skriver. Da har du får lite å gjøre.

Jeg driter i om du er uenig med meg eller ikke. Det er måten du formulerer deg som jeg reagerer på. Du har ikke bidratt til noe konstruktivt i denne tråden i motsetning til andre som har vært uenige. Om du ikke ser det selv så er ikke det mitt problem :-) bare du som driter deg ut.

Jeg driter i om du er uenig med meg eller ikke. Det er måten du formulerer deg som jeg reagerer på. Du har ikke bidratt til noe konstruktivt i denne tråden i motsetning til andre som har vært uenige. Om du ikke ser det selv så er ikke det mitt problem :-) bare du som driter deg ut.
Ja vel....

De som gjerne vil fortsette en saklig debatt om tema kan gjerne gjøre det nå.

De som gjerne vil fortsette en saklig debatt om tema kan gjerne gjøre det nå.
Jeg er litt enig med deg så da gidder jeg ikke debattere :p
Men hun lenger opp hadde jo ett godt poeng, han som måtte amputere. Ikke mye å hente fra forsikringsselskap der. Det var jo faktisk penger kasta ut av vinduet. Da kunne man heller spart. Forsikringsselskapene driver i mine øyne mye med svindel. Og de skal hjelpe folk liksom.
Eneste jeg får er dødsfall-forsikring, pga at jeg har leddgikt og er i full jobb så er jeg ikke verdt en dritt. Må til og med betale mer forsikring for at det visstnok er større sjanse for at jeg dør. Latterlig!

Jeg har selvsagt forsikret barnet mitt,etter å ha blitt syk selv og havnet på aap som ikke var så mye selv om jeg hadde jobbet i mange år er jeg hvertfall sikker på at den forsikringen skal vi fortsette å ha.

Dette var da helt latterlig voksent gjort av deg... Jeg har ikke mere tid å bruke på deg. Vi prøver å utestenger de som ikke er enige med oss også lurer vi på hvorfor det finnes mobbing blant barna. Du kan for det første slutte å fortelle hva andre skal gjøre og ikke gjøre. Jeg var bare "dum" nok til å i det hele gidde å svare sånne som dere. Dere viser ingenting annet at dere har et voldsomt behov for å forsvare hvorfor dere ikke trenger forsikringer. Det driter jeg lang mars i hva dere gjør, bare aksepter at det finnes andre meninger og nyanser. Livet er ikke svart hvitt bare. Slutt å leke små høvdinger på et forum som er åpent for alle. Punktum!

Dette var da helt latterlig voksent gjort av deg... Jeg har ikke mere tid å bruke på deg. Vi prøver å utestenger de som ikke er enige med oss også lurer vi på hvorfor det finnes mobbing blant barna. Du kan for det første slutte å fortelle hva andre skal gjøre og ikke gjøre. Jeg var bare "dum" nok til å i det hele gidde å svare sånne som dere. Dere viser ingenting annet at dere har et voldsomt behov for å forsvare hvorfor dere ikke trenger forsikringer. Det driter jeg lang mars i hva dere gjør, bare aksepter at det finnes andre meninger og nyanser. Livet er ikke svart hvitt bare. Slutt å leke små høvdinger på et forum som er åpent for alle. Punktum!

For hundrede gang så har det ingenting med at du ikke mener det samme som meg. Det handler om de usaklige kommentarene dine om at vi som ikke mener det samme som deg er blinde og bla bla bla. Du har selv fått eksempler på hva jeg mener er usaklig. Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv før du forstår det? Har du et problem så send meg heller en pm og la folk for pokker få lov til å diskutere saken her istedenfor at hele tråden her skal handle om deg.

Hehe... Dette var interessant :D Vi har lurt på dette med forsikring en stund. Kommer til å si opp forsikringen på barna og heller spare. Jeg for min del synes 200000 er bra, vi har ca 400-450 totalt i husstanden og lever godt på det. Det har med hva man er vant til og at man lærer seg økonomi. Noe som etter all kredittkortgjelda i landet er en mangelvare. Men det er jo en annen diskusjon. ;)

Nei det er helt riktig, de som ikke har rett på unguføre, hatt lav inntekt eller aldri jobbet vil få en minsteytelse på 219.158 kroner, det vil si 18.263 brutto. Dette er kunn uføre, har man barn kan man ha rett på barnetillegget, og man kan også ha rett på bostøtte osv.
Synes fortsatt ikke det er så verst jeg :) Vet om mange som synes det er lite og ja de fleste vil få mer når de jobber. Sånn bør det jo også være :)
Og man klarer seg fint på dette i Norge :)

Litt på siden av trådtema, men:
Så kan man legge til at før ufør vil de fleste gå en stund (opptil flere år) på aap som ikke har noen minstesats. Det i seg selv er nok til å kjøre en husholdning sin økonomi på ræva hvis man er lavtlønnet i utgangspunktet , og man får ingen utbetaling av forsikringer mens man er på aap.
Det i seg selv burde være motivasjon til å spare utenom forsikringer.

Litt på siden av trådtema, men:
Så kan man legge til at før ufør vil de fleste gå en stund (opptil flere år) på aap som ikke har noen minstesats. Det i seg selv er nok til å kjøre en husholdning sin økonomi på ræva hvis man er lavtlønnet i utgangspunktet , og man får ingen utbetaling av forsikringer mens man er på aap.
Det i seg selv burde være motivasjon til å spare utenom forsikringer.

Nei, det er helt sant at forsikringer betaler ingenting før man faktisk har blitt uføre, lurt da å ha noen oppsparte midler.
Mener derimot at aap har også en minstesats som er litt over 2G, men nettet er så dårlig så får ikke googlet nå for å sjekke :)
Man kan gå på aap veldig lenge, etter min mening altfor lenge!

Nei, det er helt sant at forsikringer betaler ingenting før man faktisk har blitt uføre, lurt da å ha noen oppsparte midler.
Mener derimot at aap har også en minstesats som er litt over 2G, men nettet er så dårlig så får ikke googlet nå for å sjekke :)
Man kan gå på aap veldig lenge, etter min mening altfor lenge!
Mulig det er det, vi fikk beskjeden fra vårt lokalkontor om at det ikke er, men jeg stoler nå i grunn bare sånn passe på dem, og venter på vedtak enda for personen det gjelder.

Back
Topp