Barneforsikring

Når du er student så holder man ut fordi man vet det er midlertidig

Når man er student så blir man vant til å tenke økonimisk og å prioritere ting. Jeg led ingen nød. Og med 13.000 kroner i mnd + bostøtte + barnetrygd + + + + så tror jeg de fleste klarer seg ganske bra her i Norge... handler om prioriteringer og innstilling.

Hvis det er så himla bra - hvorfor gidder noen i det hele tatt å jobbe i dette landet da?? Lag noen unger, bli alene og ufør. Dere har jo fasiten på et fantastisk liv....

Nei vet du hva!!!

Fordi det ikke er kult å være syk? Det er jo en grunn til at man er ufør, fordi man ikke er i stand til å jobbe? Er jo ikke bare å knipse i hendene og så blir man meldt ufør av NAV?

Så vil jeg si at det blir litt tullete å diskutere unguføre får bare 13000. Det er for det første helt feil, en som blir unguføre og er singel får 2,96 G det er 257.156 i året og det tilsvarer 21.429 brutto i måneden. Mange i faststilling har mindre enn dette..
Pluss at får de barn kan de få barnetillegg som går opp til 0,4G som er i dag 34.348 pr barn!!
Tenk det å få så mye penger av staten Norge fordi du ble syk som ung og fikk barn!
Vi er utrolig heldige i Norge og vi vet det ikke selv engang. :)

Jeg syns det er kjempeflott at det fins sånne ordninger! For de som er syke og dermed varig ufør, for da har jeg den tryggheten hvis det skulle skje med meg :) Og jeg syns det er bra å vite at skattepengene mine går til det formålet!

Hvis det er så himla bra - hvorfor gidder noen i det hele tatt å jobbe i dette landet da?? Lag noen unger, bli alene og ufør. Dere har jo fasiten på et fantastisk liv....

Nei vet du hva!!!
Er en grunn for at det er noe som kalles "å navne" idag. Fordi folk kan gå hjemme og få like mye inntekt uten å jobbe.

Nei vet du hva!!!

Så du synes ikke 24000 i måneden er bra? Og det er jo nettopp derfor vår regjering vil kutte i uføre fordi det iblant ikke lønner seg å jobbe!
Det er du som sier at dette er dårlig og vi må forsikre våre barn fordi de vil ikke klare seg på det staten gir!
Jeg derimot elsker jobben min, jeg får ett mer verdifult liv av å jobbe!
Ikke pga pengene, men fordi jeg yter og gir til staten og jeg har ett sted å gå hver dag. Ingen forsikring kan gi meg dette om jeg blir uføre ;)
De gir meg kun penger, og penger gir da ingen ett verdifullt liv?

Nei vet du hva!!!
Er vel ingen som vil være ufør? Og man kan heller ikke si til nav at "jeg er ufør, nå må dere betale meg". Man blir ikke ufør uten videre. Og de fleste jobber (ikke min ser jeg) betaler bedre enn å være ufør. Og de fleste vil heller ikke være alene... Så alt du skrev nå var jo bare tull.
Men at Norge er ett fantastisk land å bo i, finnes det ingen tvil om!

Btw, datteren min er forsikret...

Helt enig!:) synes det er kjempeflott at du kan få så mye støtte:) det viser hvor godt vi har det i Norge:)

Vi har det veldig godt ;)

Btw alle mine barn er forsikret selv om at jeg vet at de klarer seg med pengene fra nav om de skulle bli ufør :)

Ville bare frem til at ikke alle får ufør forsikring og da hjelper det veldig at man har nav når man er/blir ufør:) og ja jeg skatter av inntekten min :)

Nei vet du hva!!!

Jeg vil IKKE være ufør, men sånn er det bare!! Å hvorfor i all verden skal jeg tape på å ikke kunne jobbe?! Jeg er utrulig glad for at jeg bor i norge og at staten har ei ordning for oss som er ufør!! Jeg skal ikke ha inntektstap pga min sykdom..

Er vel ingen som vil være ufør? Og man kan heller ikke si til nav at "jeg er ufør, nå må dere betale meg". Man blir ikke ufør uten videre. Og de fleste jobber (ikke min ser jeg) betaler bedre enn å være ufør. Og de fleste vil heller ikke være alene... Så alt du skrev nå var jo bare tull.
Men at Norge er ett fantastisk land å bo i, finnes det ingen tvil om!

Btw, datteren min er forsikret...
Du ser vel at jeg er ironisk?? Jeg vet veldig godt hvordan systemet virker! Men jeg tror uansett ikke at alle uføre har det så himla godt!

Jeg vil IKKE være ufør, men sånn er det bare!! Å hvorfor i all verden skal jeg tape på å ikke kunne jobbe?! Jeg er utrulig glad for at jeg bor i norge og at staten har ei ordning for oss som er ufør!! Jeg skal ikke ha inntektstap pga min sykdom..
Skjønner du ikke at det er ironisk skrevet??

Kan jeg spørre om hva slags sykdom du har? Er bare nysgjerrig, trenger ikke svare om du ikke vil.

Jeg er glad skattepengene mine går til deg og flere andre som trenger det :) man skal ikke straffes fordi man er syk/skadet.

Du ser vel at jeg er ironisk?? Jeg vet veldig godt hvordan systemet virker! Men jeg tror uansett ikke at alle uføre har det så himla godt!

Du tror ikke det... men vet du egentlig noe om det?

Vet nok mere enn du tror... Har sett flere tilfeller av folk som er uføre og som får veldig lite utbetalt. Er det tilstrekkelig informasjon for deg??

Går det an å diskutere med deg på en saklig og konstruktiv måte? Kan du komme med et eksempel istedenfor å spy ut med passiv-aggressive kommentarer? Mener du for eks at utbetalt 20.000 kroner i mnd er lite penger for en person som ikke jobber?

Går det an å diskutere med deg på en saklig og konstruktiv måte? Kan du komme med et eksempel istedenfor å spy ut med passiv-aggressive kommentarer? Mener du for eks at utbetalt 20.000 kroner i mnd er lite penger for en person som ikke jobber?
Ikke før du kan forklare hva en passiv-aggresiv kommentar er :)

Ikke før du kan forklare hva en passiv-aggresiv kommentar er :)

Passiv-aggressiv personlighetsforstyrrelse er en kategori av mellommenneskelige interaksjoner preget av negative, lite løsningsorienterte og fiendtlige holdninger. Aggresjonen kan være synlig på den måten at det blir satt opp hindringer for en person, eller den kan være mindre synlig og uttrykt på en mer passiv og indirekte måte for eksempel ved at en er overdrevet positiv overfor andres problemer.

Back
Topp