Barnefar får ikke bli med på oul..

Er det sant??? Ringte du før timen?? Hva sa du i tlf?
Jeg hadde time hos jordmor. Hun ringte sykehuset da hun fikk høre at jeg ventet tvillinger, da de gjerne vil ha tvilling-gravide inn til ul så raskt som mulig. Hun sa da at jeg kunne ha med meg ledsager. Spurte da jeg kom på ul hva som egentlig gjelder om dagen, da det står forskjellig på innkallingene og nettsiden. Fikk da fortalt at nettsiden til ahus er veldig dårlig oppdatert, da ting kan endre seg fra dag til dag. Hun hadde opplevd en gang at halve dagen måtte pasientene komme alene, mens resten av dagen fikk de ha med seg ledsager..så da anbefalte hun å ringe før hver time. Jeg har neste ul den 1.09. Så da kommer jeg til å ringe å høre før jeg drar :angelic:

Jeg hadde time hos jordmor. Hun ringte sykehuset da hun fikk høre at jeg ventet tvillinger, da de gjerne vil ha tvilling-gravide inn til ul så raskt som mulig. Hun sa da at jeg kunne ha med meg ledsager. Spurte da jeg kom på ul hva som egentlig gjelder om dagen, da det står forskjellig på innkallingene og nettsiden. Fikk da fortalt at nettsiden til ahus er veldig dårlig oppdatert, da ting kan endre seg fra dag til dag. Hun hadde opplevd en gang at halve dagen måtte pasientene komme alene, mens resten av dagen fikk de ha med seg ledsager..så da anbefalte hun å ringe før hver time. Jeg har neste ul den 1.09. Så da kommer jeg til å ringe å høre før jeg drar :angelic:
Tusen takk. Hadde du time ved Fødeavdelingen Ahus, Fødepol S301 Nordbyhagen?
Var det kanskje din Jordmor som hadde gitt beskjed om at du kan ha med barnefar?
Kan jeg spørre hvilken tlf nr ringte Du? Kan prøven lykke å ringe jeg og ❤️❤️

Timen jeg har den 1.9 er på ahus norbyhagen.
Forrige gang ble jeg sendt til ahus Kongsvinger, da det er her jeg bor.
Har ikke ringt selv, da det var jordmor som ringte mens jeg var der på kontroll. Hun hadde snakket med de tidligere å spurt, så hun spurte ikke på mine vegne. Jeg bare tok med meg gubben og det gikk bra :joyful:
Ahus avd Kongsvinger og avd Nordbyhagen har de samme rutinene ved Covid-19, da dette nå er ETT sykehus!

Kjenner jeg stusser på hva som er argumentasjonen bak disse retningslinjene... På St.olavs får en pasient i dagkirurgi (inn og ut samme dagen) ha besøk de få timene vedkommende ligger på sykehuset. Men pappaer får ikke lov til å være med den halvtimen en ultralyd varer?
I tillegg får ikke pappaen være med før aktiv fødsel, men kan henge på sykehuset både ett og to døgn etter fødsel (som jo er bra, men hvorfor er han mer smittefarlig det halve døgnet før aktiv fødsel starter?)
Det er bare fordi det er beleilig

Timen jeg har den 1.9 er på ahus norbyhagen.
Forrige gang ble jeg sendt til ahus Kongsvinger, da det er her jeg bor.
Har ikke ringt selv, da det var jordmor som ringte mens jeg var der på kontroll. Hun hadde snakket med de tidligere å spurt, så hun spurte ikke på mine vegne. Jeg bare tok med meg gubben og det gikk bra :joyful:
Ahus avd Kongsvinger og avd Nordbyhagen har de samme rutinene ved Covid-19, da dette nå er ETT sykehus!
Å ja du var på Kongsvinger? Nei Ahus i Lørenskog er veldig streng. Jeg ringte nå de sa nei og at det er ikke mulig idet hele tatt!

Å ja du var på Kongsvinger? Nei Ahus i Lørenskog er veldig streng. Jeg ringte nå de sa nei og at det er ikke mulig idet hele tatt!
Så rart. Jeg fikk beskjed om at de skulle følge de samme rutinene. Og Kongsvinger får jo beskjed fra Ahus Norbyhagen. Syns det er i strengeste laget, da de kan ha åpent for besøk i visittiden :bored: Får håpe det endrer seg snart :sorry: hvis ikke kommer jeg til å forlange å få ha all oppfølging videre på Ahus Kongsvinger!

Jeg sendte mail til Ahus. De var så bestemte på at nei det er ikke snakk om å ha med barnefar. Fikk beskjed om at kan stå utenfor i glassgata men ikke komme inn!!!! Åhh blir så innmari lei meg. Er sååååå trist. Han kommer hele veien inn men må stoppe rett før poliklinikken :( :(

samme beskjed jeg fikk.. helt merkelig, at de kan bli med helt dit - men ikke siste stopp..... om han først er smittsom burde han jo ikke være i glassgangen heller........

Far fikk være med sist (tul), men nå har de strammet inn så han får ikke være med på oul neste uke likevel:smiley-angry017 Jeg blir oppriktig forbanna, for jeg skjønner ikke logikken?? Vi er jo i samme kohort, så om han er smittet er da for faen jeg også det :smiley-angry002

Jeg dro alene og synes det var helt uproblematisk. Tok med bilder hjem. Men han var med på ultralyd i uke 12, og dette er vår tredje, så kanskje derfor det ikke var så nøye for oss :-P ungene var snufs og måtte være hjemme, så da kunne han ikke bli med.

Fikk akkurat sms om påminnelse av timen, med info at man ikke kan ha med ledsager (KK, Bergen) :sorry: Nedtur, men var forberedt på at det kunne skje. Vi var på TUL da jeg var 13+5 så helt krise er det ikke, men veldig kjedelig likevel.. Noen andre som har fått sms fra Haukeland? Jeg antar dette er oppdatert info og at det ikke er noe poeng i å ringe og høre..

Var på ul på ahus i går. Fikk ha med ledsager. Spurte om infoen på nettsiden, men de sa at denne ikke stemmer og at er veldig dårlig oppdatering. Fikk beskjed om å ringe dit før hver time, da dette kan endres fra dag til dag.

Heldig du er :) ringte
så bra du fikk ha med!! Her fikk jeg nei på mail, men skal absolutt ringe dagen før!! Takk for håpet:)

Jeg ringte Ahus forrige uke, fikk samme beskjed som deg og de sa at far ikke fikk bli med. Skal på UL i slutten av uken. Litt kjedelig å ikke kunne dele det med far. Far får liksom ikke bli så delaktig i denne graviditeten føler jeg. Men vi får prøve å filme :D

Jeg ringte Ahus idag da jeg har time i morgen tidlig. Barnefar får ikke bli med, men kan vente i glassgaten :)

Fikk innkalling i dag, her stod det ingenting om at barnefar ikke får bli med, håper det holder seg :)

Fikk innkalling i dag, her stod det ingenting om at barnefar ikke får bli med, håper det holder seg :)
Sto ingenting om det på innkallelsen her heller, men står på hjemmesiden og sms folk får tilsendt før timen og folk har fått nei når de har spurt. men får håpe deres sykehus tillater far å bli med :)

Hei!

Er det noen som har oppdatert informasjon om praksis ved oul på Kalnes?

Det står på nettsiden til Kalnes at man ikke får ha med noen på ultralyd. Jeg sjekker der stort sett hver dag, de har en side som heter besøkstider hvor det står. Sist de oppdaterte siden var i går, men ikke blitt noen endringer på ultralyd.

Sto ingenting om det på innkallelsen her heller, men står på hjemmesiden og sms folk får tilsendt før timen og folk har fått nei når de har spurt. men får håpe deres sykehus tillater far å bli med :)

Stod ingenting i smsen heller, så håper virkelig det er slik :) Sto at barn ikke kunne bli med..

Back
Topp